Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Активиране на режимa - Agility и ManualАктивиране на режимa - Agility и Manual


  • Please log in to reply
23 мнения по тази тема

#16 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 22 февруари 2024 - 23:04

На CLS-a по подразбиране е KLD2. Дургото, което си заслужава е KLD4, но KLD2 си е доста добре, най-линеен е. KLD4 има много сила в началото, после е същото. KLD1 е подходящ за зимни условия и плавно потегляне.

 

Можеш да пробваш да сетнеш и друг Dataset. Стандартният за 219 е Dataset 2. На Dataset 0 смесите са по-богати. Dataset 0  е стандратен за комбитата на 211 и 500 моторите.

 

Другите параметри, които си заслужава да се пробват са Dashpot, Nsoll Umshaltung, други два и още три, както казваше Пената smile.png. Dashpot и Pulсation Compensation of Load Detection са флип-флоп, когато единият е активен, другият трябва да е неактивен. Нещо като OBD и OBD2.

 

Съветът ми е да ги активираш един по един за да можеш да си извлечеш обективни изводи.


Този пост е редактиран от Subsonic: 22 февруари 2024 - 23:13

  • 0

#17 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 февруари 2024 - 08:31

Не ми е останало време да се занимавам, а и честно казано - откакто работя от вкъщи не ми се налага да карам много, и карам не повече от 100-тина км на месец, има случаи да нямам и 50 км.

Така се случва, че като излизам вечер е без кола (разбираемо....), а като се ходи някъде по-далече все се намира някой друг мераклия да кара.

 

Като ми остане малко време ще разуча нещата кое как и за какво е.

На Е46-цата бях голям мераклия - бях научил компютъра на изуст кой пин за какво е, по софтуера къде какво да пипнеш, бях си направил и "стенд", на който си закачах компютъра и се бъзиках с него - "палех" го на бюрото, емулирах сигнали от датчици и какво ли не.... ама нещо и ентусиазмът ми поумря малко, явно вече е от годините.

Там нещата са много по-лесни от при мерцедесовия компютър.... то си е един вид Франкенщайн БМВ-то: може да му закачиш какъвто си искаш модул, и ще работи. Може да записва грешки, ама ще работи smile.png тук всичко си иска доста по-фина настройка. 


Този пост е редактиран от dkmi123: 23 февруари 2024 - 08:33

  • 0

#18 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 23 февруари 2024 - 10:07

Ако не те мързи, можеш да качиш текущата ти кодировка да помислим какво може да се цъкне, че ти си с М272, което е МЕ9.7, а аз съм си играл повече с МЕ2.7

Иначе имам един PDF за МЕ9.7, заедно с моделите, но е хиляди страници, и не е точно за Мерцедес, така че може някои параметри да се различават. При интерес мога да го кача и тук, но може да си направим отделна тема, че тази е за Ц-класа :)


  • 0

#19 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 февруари 2024 - 15:41

На CLS-a по подразбиране е KLD2. Дургото, което си заслужава е KLD4, но KLD2 си е доста добре, най-линеен е. KLD4 има много сила в началото, после е същото. KLD1 е подходящ за зимни условия и плавно потегляне.

 

Можеш да пробваш да сетнеш и друг Dataset. Стандартният за 219 е Dataset 2. На Dataset 0 смесите са по-богати. Dataset 0  е стандратен за комбитата на 211 и 500 моторите.

 

Другите параметри, които си заслужава да се пробват са Dashpot, Nsoll Umshaltung, други два и още три, както казваше Пената smile.png. Dashpot и Pulсation Compensation of Load Detection са флип-флоп, когато единият е активен, другият трябва да е неактивен. Нещо като OBD и OBD2.

 

Съветът ми е да ги активираш един по един за да можеш да си извлечеш обективни изводи.

 

Ще си поиграя тези дни.... да видим какъв ще е резултата.

В момента като мина на Agility - разликата е доста забележителна в срванение с C/S режимите. Нямам идея колко е ОК за кутията, ама общо взето ми е все тая, ако се счупи ще я сменя :) втора ръка вече са под 1000 лева, даже се замислям да взема една и да си и направя пълен "ребилд".


  • 0

#20 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 февруари 2024 - 15:44

Между другото, 1-2 пъти ми записва "Load limit active", в същото време колата не прави никакви проблеми и си върви.

Случва се откак смених дебитомера с нов, уж БОШ.... за сега няма да я пипам понеже ме ми пречи, просто записва грешка без да светва чек и т.н.


  • 0

#21 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 март 2024 - 22:52

Не ми се е случвало да видя такъв надпис. Това на м272 ли е?

 

Agility вероятно е по-щадящ за пакетите, но по-натоварващ за самата кутия като лагери и т.н., защото времето за превключване е по-малко.


Този пост е редактиран от Subsonic: 06 март 2024 - 22:52

  • 0

#22 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 март 2024 - 14:18

272, доколкото четох е нещо свързано с дебитомера.

Той е нов, на БОШ. Обаче, тъй като мотора си работи добре - за сега не му обръщам внимание. 

Дава го като "stored", ако почне да прави проблеми - ще върна стария дебитомер.

 

Иначе, горчив опит с K&N филтри, то не е от сега, ама май не съм го споменал:

Сложих въпросните филтри, тръгнах да карам и след няма и 200 метра - таблото светна като на някое БМВ, направо коледна елха. Наби една камара грешки - за ESP + няколко други (които се оказа са свързани с грешка за дросел + дебитомер);

След малко четене по форумите - намерих човек със сходен проблем, който каза че като е махнал K&N филтрите - проблемът му е изчезнал, както и че всичко е заради маслото, с което са напоени въпросните филтри - полевало по сензора на дебитомера, и от там идвали всичките тези грешки. Като това се случвало сравнително рядко, но случи ли се - единственото решение е "нормални" филтри.

Махнах филтрите, и проблемът изчезна. 


  • 0

#23 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 07 март 2024 - 23:53

Според мен, K&N няма какво да даде на нашите коли.

 

При Мерцедес смукателният и изпускателният тракт са доста добре проектирани.

 

Като бях търсил инфо за м112, попаднах на постове в американски форуми за Crossfire. Те сменят Chrysler-ските филтърни кутии с такива от Ц-класа за повишаване на мощността.

 

При мен кутията от време на време забива грешка за сензор 2 и обикновено го прави на Comfort и то при леко шофиране. Гледайки snapshot data-та на грешката, на овъррън. Взел съм сензорите, но знам, че смяната е тегава. Тъпата платка на 7Г явно развива студени спойки. Даже си мисля, че ако се презапоят сензорите, нещата ще си дойдат на мястото. Та в този ред на мисли, идеята за резервна кутия за ребилд не е лишена от смисъл :).

 

Аз даже бих насадил 5Г, тъй като ми допада повече, но знам, че инсталацията е друга.


  • 0

#24 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 март 2024 - 12:18

Сензорите не са запоени, а с точкова заварка.
Заминава самият сензор, новите не са скъпи, но наистина смяната е много тегава….
  • 1




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни