Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W204 - Проблем с ръжда.Какво може да се направи , за да се разреши проблема ?

#help

  • Please log in to reply
19 мнения по тази тема

#1 alex943

alex943

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 12 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W204 - C320 CDI - 2009

Публикувано 31 март 2020 - 21:32

Здравейте колеги , нов съм във форума и съм собственик на W204 - 320 CDI  2009 година.  До преди това имах Форд фокус и няколко други коли със доста ръждици по тях. Това ми е първия мерцедес и се насочих към него , поради причината че предишните модели W203 имали проблеми с ръждата.  Ами да , но и аз имам , уж е малко, но ме притеснява и искам съвет какво да правя и евентуално да ме насочите към някой майстор в София , който да свърши добра работа и да се надявам , че ще забравя за този проблем.  Колата я имам от 1 година , и чак сега забелязах само и единствено долу , точно над пластмасовия праг отзад и от двете страни.
Не е много , но то с малко се започва , навсякъде другаде е стриктно прегледана , както и отдолу и няма проблем.

Прикачени файлове


  • 0

#2 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 април 2020 - 08:44

Проблем с ръждата  имат моделите на W203 преди фейслифта- 2004 променят производственият процес и да кажем от 2005 нагоре нямат проблем. Предполагам технологията на фейслифтова w203 и w204 откъм обработка на шаси и бои няма разлика. Но това не е толкова от значение- имам и W124 от 96 год. и двете коли нямат ръжда , но защото са от Италия. С две изключения- старата е удряна на едно място и само там има ръжда (доста съм разглобявал и ровил ). Удряна ли е някъде рано или късно почва да си личи- особенно ако е правена в България за малко пари , При W203 е имала случай с разтекъл се акумулатор и ваната в която стои акумулатора  имаше паднала боя и ръжда- но лесно се оправи. Но това може да се случи на всяка кола. Аз лично кола от Австрия, Германия и Швейцария не бих си взел заради ръждата и поради факта, че си купувам все стари евтини коли и не обичам да ги сменям често, особено след като съм си ги постегнал. От към ръжда по шасито Франция е също приемлив вариант, добре е и Испания сякаш, но е много далеч и почти няма внос от там. Много са факторите сигурно- това са моите впечатления. Мога да ти дам само един съвет при евентуален ремонт- не търси бързо и/или евтино ако държиш да стане добре . Потърси някой с повече опит и добри отзиви да не ти се олющи боята или падне лака след 3-4 години , както стана при мен преди време. Имай предвид , че там където е сега пак може би ще избие ако не обработи по специално- подложено е на постоянни удари от камъчета, прах и вода . Добре е ако се захващаш да си погледнеш и под страничните прагове. Там много често се събира прах и боклуци, които задържат влага и вода. Успех в начинанието


  • 0

#3 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 01 април 2020 - 09:23

Търси "център за борба с ръждата".Дано да има и в София.Много хора са доволни,работят и с ретроавтомобили.
  • 0

#4 alex943

alex943

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 12 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W204 - C320 CDI - 2009

Публикувано 01 април 2020 - 10:00

Благодаря колеги ,  колата е внос от Германия и карана около 3 години тук в България , ръждата реално е само там.  Точно на двете свивки най отдолу , гледах навътре в калниците с фенерче и няма ръжда, много ми е чудно как точно там ще тръгне... Иначе съм гледал и правговете , няма ръжда там , само на тези свивки е ръждата. 


  • 0

#5 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 01 април 2020 - 10:30

малко шкурка и боя 3в1 ( има я в сив цвят)

 

http://chechosan.bg/...siva-c275-p2863


  • 0

#6 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 01 април 2020 - 11:05

Аз не видях от снимките къде точно е ръждата,но ако не е от външната страна на панелите,а отвътре боята три в едно ще свърши перфектна работа както е предложил Иво.
  • 0

#7 alex943

alex943

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 12 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W204 - C320 CDI - 2009

Публикувано 01 април 2020 - 12:29

Значи ръждата , е съвсем малко и се намира точно между задната врата и гумата , при прага на автомобила , самия прах отдолу си е пластмаса , но калника който е нагоре е метал. 

Прикачих сниките в приближен вариант и съм ги оградил. 
П.С - никога не съм се занимавал с шкурене и нанасяне на ръждо - преобразуватели и прочие , и затова попитах за майстор , защото не знам дали ще се справя сам,  макар и с тази малка задача. 

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  rust 1.PNG   1,11MB   9 Брой сваляния
  • Прикачен файл  Capture2.PNG   1,08MB   9 Брой сваляния

  • 0

#8 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 01 април 2020 - 12:54

Значи ръждата , е съвсем малко и се намира точно между задната врата и гумата , при прага на автомобила , самия прах отдолу си е пластмаса , но калника който е нагоре е метал. 
Прикачих сниките в приближен вариант и съм ги оградил. 
П.С - никога не съм се занимавал с шкурене и нанасяне на ръждо - преобразуватели и прочие , и затова попитах за майстор , защото не знам дали ще се справя сам,  макар и с тази малка задача.

Ето сега е точното време да започнеш да се занимаваш :)
Боята три в едно съдържа в себе си всичко необходимо-ръждопреобразовател,грунд и боя.Така че е нужно само да зашкуриш всичко до метал,без да се вманиячаваш,просто да махнеш боята и част от повърхностната ръжда.Важно е като шкуриш наоколо да стигнеш до чист метал.После обезпрашаваш хубаво и нанасяш боята.Това е.Като си вземеш една кутийка или спрей(предпочитам кутията) ще имаш за дълги години напред.
Най-лесното е да дадеш на някой майстор някой лев да ти го направи лъскаво и догодина да съжалиш че не си го направил сам.
Започналата ръжда е нормално следствие от камъчетата които изстрелва гумата и луга примерно.
  • 0

#9 alex943

alex943

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 12 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W204 - C320 CDI - 2009

Публикувано 01 април 2020 - 14:00

Ясно , значи първо едра , после дребна шкурка, след което с парцал с бензин или нещо такова избърсвам хубаво за да се почисти максимално шкуреното място и накрая намазвам леко  от тази 3в1 компонентна боя (например с малка четка , защото мястото е много малко), ако ми препоръчате и хубав модел боя ще е супер (възможно по висок клас) цената не е проблем !  : )


  • 0

#10 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 01 април 2020 - 14:41

Да,бензин е добре или друго което да няма мазно в него(като коресилин).
Като отидеш в Практикер примерно купуваш от скъпото.Сам ще се ориентираш.Не се сещам за име.
Сигурно ще се наложи да поразглобиш малко.На втората снимка сякаш ръждста отива зад ръба на калника.Свали кичето и огледай хубаво.Това е най-важното,да зачистиш до чист метал зоната.Имам предвид не там където е ръждясало,а около него.
  • 0

#11 blaskowitz

blaskowitz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200K (W210.045 6-speed)

Публикувано 01 април 2020 - 16:35

Като продукти бих препоръчал грунд за ръжда hammerite:

https://bauhaus.bg/g...earch_id=160947

и после боя:

https://bauhaus.bg/b...ebrista/p/35211

 

Нещо важно след боядисването е допълнителната защита от вода и сол, добър продукт е течният парафин на Novol (като това се отнася разбира се за места които не се виждат като подкалниците и шасито, за външни детайли варианта е редовно нанасяне на вакса):

https://avtomaterial...rafin&results=2

прозрачен е, може да се нанася и с пистолет и с четка, 3 слоя се нанася, като преди това е добре да нагрееш бутилката в топла вода за да стане по течен и да се нанесе по лесно.

 

Има и по-хубави продукти, но за съжаление в България нямаме достъп до тях, например POR-15. Можеш да погледнеш и офроуд форума, там темата за борба с ръждата се е обсъждала доста:

https://offroad-bulgaria.com


Този пост е редактиран от blaskowitz: 01 април 2020 - 16:42

  • 0

#12 alex943

alex943

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 12 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W204 - C320 CDI - 2009

Публикувано 02 април 2020 - 13:46

Още се двоумя как точно да го направя , дали със боята , която е 3в1 , или първо грунд и после направо боя по цвят да ми направят и накрая лак ...
Кое ще е според вас най издръжливия и удачен вариант колеги ? 


  • 0

#13 C180 :)

C180 :)

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 154 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково
  • Автомобил:
    Mercedes C180 w202
    BMW E39 523I
    Vw Golf 4 1.9 SDI

Публикувано 02 април 2020 - 14:00

Шкурене докато ,не излезне здравия метал,ръждопреубразовател на вюрт,грунд,боя ,лакиране!
  • 0

#14 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 02 април 2020 - 16:46

Още се двоумя как точно да го направя , дали със боята , която е 3в1 , или първо грунд и после направо боя по цвят да ми направят и накрая лак ...
Кое ще е според вас най издръжливия и удачен вариант колеги ?  

 

 

Прикачен файл  post-52244-0-17962400-1585736832.png   1,11MB   7 Брой сваляния

това ще го поправиш лесно  от страната която се вижда на снимката с малко шкурене,грунд,боя и лак или 3в1

 

та това е не повече от 5мм диаметър

 

Прикачен файл  post-52244-0-63771000-1585736814.png   1,08MB   7 Брой сваляния

на тази снимка се вижда, че вече е било работено по тази вежда. Има кривини,а и там където е ръждата вече е изядена ламарината.

тук може с малко шкурене и после 3в1 с четка ( може да използваш четка от лак за нокти )

 

 

 

или

 

закарай колата да ти я направят както каза daimler1 


  • 0

#15 alex943

alex943

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 12 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W204 - C320 CDI - 2009

Публикувано 02 април 2020 - 17:46

Ще попитам тези момчета от центъра за борба с ръждата , дали могат да я оправят и да се закрепи положението , за по дълго от 1 сезон дето се вика. 
А не след другата зима или още на есен да избие пак там . 


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни