Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

c200cdi blueeffiencyВреме за достигане на работна температура?!


  • Please log in to reply
16 мнения по тази тема

#1 Alyo

Alyo

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 12 Мнения:
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    s204 C200cdi blueeffiency 2012

Публикувано 16 февруари 2020 - 19:34

Здравейте колеги нов съм във форума ,изчетох доста теми ,но не намерих сходен проблем на моя?

Та още незнам дали е проблем ,но въпросът ми е следния .

До колко време загрява тази кола до работна температура ?Днес го забелязвам ,като колата я имам от 3 месеца ,че при 9 градуса външна температура  колата загря до 85-87-90 градуса за 25 минути и 15 км каране със средна скорост 37км/ч.Не съм обръщал внимание ,защото имам печка и винаги я изпозвам преди или след палене на колата .Нормалният ми маршрут е 12км каране до работа и после обратно 12 до вкъщи,но след това си я карам извън града или на магистрала за да и се радвам просто тогава ,като  е загряла стрелката стои на 87-90 и не марда от там няма значение дали я карам със 120 или 180 и не пада до като я изгася(спря).Не ми е давала грешки водата е в норма само малко е потамняла ,защото е жълта течността.За 3 месеца съм минал 3хил км и не съм имал проблеми .Преди имах БМВ 318 бензинче 2006 година тя пък загряваше има няма 8-9мин до 100 градуса .Незнам дали е нормално това ми е първата кола дизел,моля да ми помогнете и да ме напътствате дали имам проблем или не?Колата е с204 ц200 блуееффиенси 136 к.с на 220 хил км .Благодаря предварително


  • 0

#2 Alyo

Alyo

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 12 Мнения:
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    s204 C200cdi blueeffiency 2012

Публикувано 17 февруари 2020 - 21:23

Към темата, пуснах печката която работи 15мин и след това запалих колата и потеглих (външна температура 6 градуса)колата достигна 85 градуса за 7-8минути и 4-5 километра ,но печката продължи да си работи до зададеното време за работа която е 50 минути и чак тогава спря,Не трябва ли да се изклучи при достигане охладителната течност на определени градуси ?След това я карах на магистала със 120 -130 стрелката седеше през цялото време на 87-90.Не мога да я опозная колата все още ?!Ако има колеги с такава кола моля да пишат ?


  • 0

#3 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 18 февруари 2020 - 07:20

Не виждам да имаш някакъв проблем.

Това ,че ти показва 87-90 градуса е нормалното за показание по стрелка.Всъщност температурата е по висока и градусите варират.

Стигат и до 110-115 градуса ,но това се вижда по време на движение при включена диагностика на живи данни и агресивно каране.Тази температура е моментна и не се показва от стрелката.Ако се задържи такава температура стрелката ще започне да се вдига над тези 90 градуса. 

 

Печката ако ти е фабрична- можеш да я гасиш по всяко време от копчето което е под радиото.

Ако я оставиш да си работи по време на движение тя си се гаси и пали за да потдържа температурата, а копчето постоянно си свети червено ( пусната печка за подгряване) . 

Има вариант копчето  да свети в синьо ( пуснат кръг на печката за охлаждане ).Това можеш да го видиш когато си пуснал печката и намалиш градусите от топло към студено. 


  • 1

#4 Alyo

Alyo

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 12 Мнения:
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    s204 C200cdi blueeffiency 2012

Публикувано 18 февруари 2020 - 12:48

Благодаря колега за мнението ...Печката е фабрична .Днес я запалих колата на работа и изпуши отпред това прочетох ,че е нормално след това за 10км удари 85 градуса.Мисля че всичко е в норма щом и ти така мислиш.Още един въпрос използватели Старт/Стоп системата ?Според вас до колко би спестило гориво или е по-здравословно да не се ползва за по дълга експлоатация на двигателя?


  • 0

#5 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 18 февруари 2020 - 13:12

 Не я ползвам от вчера, а от 4 години и при мен няма никакво изпушване или пушек. Предполагам, че това може да се дължи на що годе хубава нафта ( скъпата нафта на Еко ). Само с тази нафта карам, но не от всяко Еко.

 

Старт/стоп сис почти не я ползвам,защото ми е доста неприятно в задръстване през 1.5 метра колата да гасне или на един светофар по 5 пъти ;)


Този пост е редактиран от IIVVOO: 18 февруари 2020 - 13:15

  • 0

#6 genadi

genadi

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 358 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB, E class, 220 BlueTec, 2016

Публикувано 19 февруари 2020 - 12:04

Една случка по повод Старт-стоп функцията: В Силвър стар правим тестово кормуване с моя автомобил заедно с един приемчик в колата. Когато потеглихме, първата ми работа беше да изключа Старт/стоп функцията. Като видя това, приемчика ми каза: "Не карай непрекъснато с изключена Старт/стоп с-ма, защото ще ти се прецака акумулатора" и натисна копчето за включването й. Сигурен съм в думите, които ми каза тогава, но и до днес не мога да намеря логика в тях...  


  • 0

#7 Alyo

Alyo

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 12 Мнения:
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    s204 C200cdi blueeffiency 2012

Публикувано 19 февруари 2020 - 14:28

Много интересно твърдение от страна на приемчика?Защо ли ще падне акумолатора?

Та днес без печка при 3 градуса парното на 22 градуса за 20 мин едвам едвам 75 градуса .Мисля ,че без печката нещо му куца на количката ,но със това ще се заема лятото.

Според вас колеги при дефектен термостат ,трябва ли да запише грешка на борда?


  • 0

#8 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 19 февруари 2020 - 14:56

Много интересно твърдение от страна на приемчика?Защо ли ще падне акумолатора?
Та днес без печка при 3 градуса парното на 22 градуса за 20 мин едвам едвам 75 градуса .Мисля ,че без печката нещо му куца на количката ,но със това ще се заема лятото.
Според вас колеги при дефектен термостат ,трябва ли да запише грешка на борда?

Не.
От смяна на термостат/и трябва да започнеш.
  • 0

#9 Alyo

Alyo

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 12 Мнения:
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    s204 C200cdi blueeffiency 2012

Публикувано 20 февруари 2020 - 14:24

Колко термостата има тази кола?Днес я карам в града 3 градуса температура на ваздуха ,за 25 мин 70-75градуса ,после излизам на магистрала със 110-120 като се забие на 90 и не марда???Направо незнам дали изобщо да сменям нещо или да карам така .Четох във чужди форуми ,че и след смяната им е същата работа.


  • 0

#10 ZeroColdX

ZeroColdX

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Град:Бургас

Публикувано 20 февруари 2020 - 21:54

Обърни внимание като отнемеш газта дали температурата ти пада леко надолу. Аз карам ц250 2012 година. От около година се появи един странен проблем. Както си карам колата стига 80 градуса за около 20 км. Обаче не винаги но някои път като пусна педала на газта температурата пада под 80 градуса и стига 70 някои път. След като получих една камара съвети да сменя водна помпа, термостат, радиатор и какво ли още не закарах колата в сервиз замериха всичко и се оказа че стрелката вътре не показва реалната температура на двигателя а показва температурата на антифриза. Оказа се че помпата превключва един кръг на друг за по бързо загряване на двигателя и затова се получава така. Обаче вътре не трябва да се вижда това толкова точно. Проблема го реших с преинсталиране на инструменталното табло. Вече ги няма тези мърдания на стрелката и сега колата си достига 90 градуса за около 10 км а преди и бяха нужни тройно. Така че преди да сменяш каквото и да е иди на диагностика.
Моя двигател е ОМ651 и нямам си идея дали въобще има печка по скоро няма.

Този пост е редактиран от ZeroColdX: 20 февруари 2020 - 21:55

  • 0

#11 Alyo

Alyo

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 12 Мнения:
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    s204 C200cdi blueeffiency 2012

Публикувано 21 февруари 2020 - 13:28

Колега благодаря за  мнението ,като отнема газта преди да достигне 80-85 градуса наистина пада малко на долу ,но не много или рязко .Просто си мисля ,че при дефектен термостат трябва и на магистралата да пада .Ала той като се забие на 87-90 и не мърда ,нали ако не затваря термостата ,постоянно ще се обдухва и няма да качва температура.Абе направо кушия голяма  моя двигател също е ОМ651 2012 год. Мисля да продължавам да позвам печката ,така или иначе като я пусна и на магистралата за 7мин удря 80 град. ,а градско за 15 мин -80 градуса .Другата седмица отивам на диагностика да видим тогава какво ще излезе...


  • 0

#12 ZeroColdX

ZeroColdX

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Град:Бургас

Публикувано 21 февруари 2020 - 14:45

Не винаги пада температурата при мене го прави и на магистралата ама не всеки път някои път забелязвам че като отнема газта на магистралата стрелката не мърда на висока скорост обапе ако карам около 100-110 го прави. Най често го прави ако външната температура е висока. Направи диагностика на колата ама не прави грешката да сменяш здрави части. Баща ми на неговата смени термостат водна помпа, датчици проблема не се оправи. Даже се задълбочи почна да върти номера и на по ниски градуси. В смисъл вътре показва 65 кара си из града с 40 и пуска газта за да намали на светофар и темперятурата отива на 60 градуса и така няколко пъти. Оказа се че вътре стрелката въобще не показва реалната температура на двигателя, и няма нищо общо. Преди 2 дена след като разбрах какъв е проблема а моята закарахме и неговата за нов софтуеър на таблото. И вече проблема го няма . А колите са с еднакъв мотор но различни. Моята е 2012 ц250 фейс неговата ц220 2009. Обаче на една дребна глупост и те кара хвърляш маса пари. Да знаеш че тези в мерцедес с 300 зора ги накарах да го преинсталират. Кълняха се че това не е проблема тъй като има заложен алгоритъм и колата си го следва. Тези промени в температурата на антифриза не трябвя да се виждат вътре. Обаче след време нещо се бъгва и така става. Да знаеш преинсталацията ми излезна 40 лева.
e9e06faefa16c535702d3772d682c400.jpg

Този пост е редактиран от ZeroColdX: 21 февруари 2020 - 14:52

  • 0

#13 ZeroColdX

ZeroColdX

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Град:Бургас

Публикувано 21 февруари 2020 - 14:48

Това е снимка от днес направих я понеже и в чуждия форум писах как съм оправил проблема. Оказа се че всички с ОМ651 го имат проблема. Преди това ми трябваха около 25км да достигне тая температура и даже стоеше главно на 80- 82 градуса. Сега виж колко км съм минал и то с включено парно.e2d00b67c2126b476f618cd9514e54cb.jpg
  • 0

#14 Alyo

Alyo

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 12 Мнения:
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    s204 C200cdi blueeffiency 2012

Публикувано 21 февруари 2020 - 18:07

Това което се прави е софтуерна актуализация или препрограмиране на ел.таблото нали?Благодарности колега, ще отида да питам  във Мерцедес ,но понеже съм в Германия мисля ,че ще се опитат да ми одерат кожата  ....нека видим  или ще търся някой, които разбира от тези коли и има  програмата.


  • 0

#15 ZeroColdX

ZeroColdX

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Град:Бургас

Публикувано 21 февруари 2020 - 19:36

Доколкото разбрах препрограмиране на таблото не се прави а се маха стария софт от блока на таблото и се слага нов. Но както казах да знаеш голяма мъка беше докато ги накарам да го направят и после техника ми вика " прав беше колата се оправи" , а колко ме убеждаваха че си хвърлям парите на вятъра не е истина.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни