Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Историята на Мерцедес S-клас W140


  • Please log in to reply
38 мнения по тази тема

#1 W140

W140

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4696 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:фото, музика, пътувания
  • Автомобил:
    Двуколка '87

Публикувано 22 април 2007 - 00:37

04.1985
Развитие на бъдещата S-класа чрез скици

11.1986
12-цилиндровият мотор, съставен от два 6-цилиндови отива на изпитателния стенд

09.12.1986
Развитие на концепткара

01.01.1990
Тестови коли

05.06.1990
Пробни тестове в Испания, Almería

07.1990
Развитие на серията 500 SE/L

08.1990
Развитие на серията 400 SE/L и 600 SEL

09.1990
Развитие на серията 300 SD

10.1990
Развитие на серията 600 SE

01.1991
Развитие на серията 300 SE/L

07.03.1991 до 17.03.1991
Представяне в Женева на 6-цилиндровия 300 SEL, 8-цилиндровия 400 и 500 SE/L и 12-цилиндровия 600 SE/L
Публикувано изображение
Публикувано изображение

04.1991
Началото на продажбите на 300 SE/L, 400 SE/L, 500 SE/L, 600 SE/L

10.1991
Продажби на 300 SD, до 1992 само в Северна Америка

01.1992
Световна премиера на купето от серията 140 на изложението в Детройт от 9 до 19 януари 1992.
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

Модернизирани спирачки за 300 SE/L

02.1992
поява на традиционните дълги бази при 8-цилиндровия 5 литров двигател и при 12цилиндровия - удължаване с 80 мм (удължаване на задните врати, между задните и предните седалки

Поява и на бронираните S-класи W140, които се разпознават само по издутите калници (като при Е 500 W124), специално изработени гуми, променена спирачна система. Интериорни промени: ширината е увеличена с 80мм, панорамен покрив, специални седалки и др.

Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение



  • 0
=> W140 <=
"Jeder Tag ist ein neuer Anfang, jede Nacht eine neue Versuchung."
Галерия W140
Публикувано изображение

#2 W140

W140

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4696 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:фото, музика, пътувания
  • Автомобил:
    Двуколка '87

Публикувано 22 април 2007 - 00:38

представяне на 500 SEC

променена ASR система

03.1992
Европейска премиера на купето на базата на 140 – SEC. Представени са вариантите 500 и 600 SEC.
Променен механизъм на затварянето на вратите. Сега се затварят по-леко.
Подобрени странични огледала – нова система против навлизането на вода, причиняваща корозия.
Частите на спирачката сега е с по-добри материали - променени спирачки.

04.1992
Скърцането при спирачките на заден ход за премахнати

06.1992
електрическо прибиране на огледалата навътре
променено време за вътрешно осветяване в салона

07.1992
Малките "прътове" изкачащи от двете краища на на багажника сега са увеличени от 2 на 8,5 сантиметра

08.1992
Подновени обтегачи на вратите.

09.1992
Развитие на 300 SE 2.8

10.1992
На парижкия автосалон са представени версиите 300 SE и 300 SD, които са на по-"хубави" цени и са по-икономични. 300 SD е с 3.5 литров мотор (6 цилиндъра) познат от предишната S-класа W126, но в преработен варинат 150 конски сили. 300 SD е и първата дизелова S-класа, която от октомври 1991 се е предлагала само на американския пазар, сега и в Европа. Мотора от 300 SE 2.8 по същото време се монтира и в серията W124 - допълва гамата двигатели M104. Освен това са представени и преработените 8- и 12-цилиндрови мотори.

Представяне на купетата 500 & 600 SEC

1993?
Представена е техническа иновация за комуканиционна и навигационна система за японския пазар (CSN). Вгражда се по желание. Тя е нещо като предшественик на командната система на W220 и съдържа функциите Навигация, Радио, ТВ, Километраж, AUX, O
рганайзер и телефон.
Публикувано изображение

Надписът 600 SE/L монтиран на дървената облицовка отпада
Публикувано изображение

01.1993
Моделите 300 SE/L & 300 SD сега са с серийни гуми 235/60 R 16 вместо 225/60 R16

06.1993
Смяна на обозначенията на моделите. SE и SEL отиват в историята. Сега например 500 SEL става S 500 L, 500 SE – S 500. 500 SEC – S 500 Coupe. Буквата показва каква е класата на колата. Сега 300 SE става S 320, a 300 SD става S 350 Turbodiesel.

Освен тези промени, двата 3.2 литрови мотора са подобрени. Единият е преработка на този, който се вгражда при W124 от октомври 1992г. Чрез направените промени е подобрен въртящия момент и освен него, разходът на гориво.

01.09.1993
Нова радиосистема – досегашните Бекер Европа 2000, Гран Прикс 200 и Мексико 2000 RDS се заменят от моделите Класик, Специал и Ексклузив произвеждани пак от Бекер

10.1993?
Изработващата се досега дръжка на багажника от хром, сега е заменена с черна пластмасова.

11.1993
Досегашния километраж, който е механичен, е заменен от електронен, като неговите показатели са от течни кристали.

02.1994
Начало на производството на S 420 Coupe

  • 0
=> W140 <=
"Jeder Tag ist ein neuer Anfang, jede Nacht eine neue Versuchung."
Галерия W140
Публикувано изображение

#3 W140

W140

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4696 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:фото, музика, пътувания
  • Автомобил:
    Двуколка '87

Публикувано 22 април 2007 - 00:40

03.1994
На женевския салон са представени козметично модифицираните лимузини на
s-класата. Сред иновациите са променен вид и на фаровете, който сега светят със 60% повече от преди, двуцветно оформяне на интериора (само при S 600) , променена задница на колата (мигачите отзад са оранжеви), 6- и 12-цилиндровите двигатели получават характерна решетка, за V12 лимузините има специални хромирани елементи, появяват се нови джанти, които се монтират на S 420 & S 500. За S 600 се предлагат гланцирани.V12-обзавеждането се появява при модела S 600. Воланът се изработва от кожа и дървени елементи. Поради желанието на много клиенти, топ моделът да се отличава от другите модели.
V12-обзавеждане:
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

кожа тип Ексклузив
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

При S 600 се монтира и най-скъпата радиосистема на Бекер Ексклузив.

Промяна дизайна на вратите отвътре

Преди:
Публикувано изображение
Публикувано изображение


  • 0
=> W140 <=
"Jeder Tag ist ein neuer Anfang, jede Nacht eine neue Versuchung."
Галерия W140
Публикувано изображение

#4 W140

W140

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4696 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:фото, музика, пътувания
  • Автомобил:
    Двуколка '87

Публикувано 22 април 2007 - 00:40

Публикувано изображение


След:
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

Купе – фамилията се допълва с S 420 C, който изпълнява функцията на по-скромен и по-евтин модел от S 500 C & S 600 C. Също като своя "брат", купето е оборудвано с 4.2 литров мотор – V8. Купетата получават и нови 18 цолови джанти. Както и при лимузината S 600 – S 600 C също получава знака V12, както и кожата тип Ексйклузив
Публикувано изображение
Публикувано изображение

Друга техническа иновация е функцията "комфортно качване" в колата

При моделите със 12-цилиндров двигател се появява знака "V12" на края на задната дясна и лява врата. Те се отличават и с оптични промени на фаровете и стоповете.

Публикувано изображение
Публикувано изображение

10.1994?
Промяна тялото на външното огледало
Публикувано изображение

  • 0
=> W140 <=
"Jeder Tag ist ein neuer Anfang, jede Nacht eine neue Versuchung."
Галерия W140
Публикувано изображение

#5 W140

W140

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4696 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:фото, музика, пътувания
  • Автомобил:
    Двуколка '87

Публикувано 22 април 2007 - 00:41

04.1995
От април 1995-та по желание се предлага системата Парктроник (PTS). С тази система се улеснява паркирането чрез специални датчици интегрирани в предната и задната брони. При S 600 тази система се интегрира серийно от април 1995-та. Oт тогава при всички лимузини на S-класата радиоантената, която до този момент се монтира на задния калник, вече се монтира на края на тавана
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

05.1995
Две нови технически иновации, които първо в S 600 Coupe са интегрирани: През Май 1995-та е представена новата 5-скоростна автоматична кутия и втората иновация: автоматично управление, чрез което става възможно спадането на разхода на гориво. Върха на тази иновация е управлението на скоростната кутия по електронен път, което се напасва с всяка ситуация на пътя. Друго важно нещо е, че новата автоматична скоростна кутия е по-лека от предишната. Числото на частите, които могат да се редуцират сега е насрастнало с 40%.

Следваща важна иновация е интегрирането на електронната стабилизираща система ESP, която поправя на шофьора грешките, като активира принудително спирачките.

Освен това сега серийното обзавеждане е подобрено: Автоматиченклиматик, стъкла, които пропускат по-малко топлина, дистанционно за централното затваряне и темпомат. Всички тези иновации сега ги има във всички лимузини на S-класата

06.1995
Системата автопилот (APS) е на разположение. Навигационната система ("MB-Special" без касетофотн) е със CD – вход и озвучителна система BOSE. В багажното пространство се намира CD-чейнджъра за дисковете за навигацията.
Публикувано изображение
Публикувано изображение

Дръжката на багажника сега се изработва от хром.

Поява на S 300 Turbodiesel

09.1995
След представените козметични промени през май 1994-та, през септември 1995-та са направени и някои технически промени при 8- и 12-цилиндровите мотори. Монтираната до сега 5-скоростна автоматична кутия при S 600 Coupe, се монтира вече и при по-малките "братя", както и при V8 лимузините. Старата 4-скоростна автоматична кутия се премахва.

Моторите са преработини с цел икономичност и по-малко вредни емисии. Двата V8 получават нов колянов вал, ново вентилиране, олекотени бутала, възпламенителна бобина за всеки цилиндър и подобрен електронен механизъм от типа Motronic ME 1.0

Промените който получава V12 мотор са по-малък обем, повече електронни механизми. Освен получените модификации и нови автоматични скоростни кутии, сега разхода на гориво спада със 7%, вредните емисии се намаляват със 40%. От септември 1995-та за 8-цилиндровите мотори системата ESP се прилага по желание, а при V12 мотора се прилага серийно.

До гореспоменатите промени в производствената гама, които са представени на изложението във Франкфурт, през септември 1995-та дебютира напълно нов вариант на S-класата: S 600 Pullman, която се явява лимузина на вип персони със изключително луксозно изпълнение и в същото време продължава дългогодишната традиция на Мерцедес – Бенц започната от моделната гама W100.
Това изпълнение на S-класата е дълго 6213 мм и надвишава с един метър S 600. Промяната идва в пасажерските места, които са направени по-удобни и сега в"пътническото итделение" могат да пътуват 4 човека. Пулман лимузината има обзавеждането на 500 и 600 лимузините, като за нея са направени още по-ексклузивни екстри.
Заради голямата тежест на бронирания Пулман ~ след 10 000 км или една година гумите трябва да се сменят

Публикувано изображение
Публикувано изображение

По – това време климатичната конзола на таблото става аналогична с тази на моделната гама W210.

Начало производството на S 600 Pullman
  • 0
=> W140 <=
"Jeder Tag ist ein neuer Anfang, jede Nacht eine neue Versuchung."
Галерия W140
Публикувано изображение

#6 W140

W140

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4696 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:фото, музика, пътувания
  • Автомобил:
    Двуколка '87

Публикувано 22 април 2007 - 00:42

06.1996
През юни 1996 S-класата е цялостно обновена. Сега и за 6-цилиндровите мотори се предлага новата 5-скоростна автоматична кутия – при S 280 по желание. По същото време и системата ASR
При тапицерията също има промени. Модифициранота през 1994-та година тапицерия за S 600 сега получава нова по-качествена и лека кожа Nappa – отново в два цвята. Досегашнота кожа Ексклузив става Nappa Ексклузив. Кожата тип Nappa се прилага серийно във всички версии с 12-цилиндров мотор. При S 600 сега серийно се предлагат джанти шестолъчки, за другите модели: големите джанти на купетата. Сега се предлагат и ксенонови фарове със система за миене.
Дизайна на самите фарове също се променя. Мигачите са изцяло бели, лайсните вече са в света на каросерията, голямата антена за телефона на задния калник е вече заменена с малка кутийка на края на покрива.
Освем изброените промени през юни 1996, моделът S 350 Turbodiesel e заменен от модела S 300 Turbodiesel. Новият мотор е със 177 конски сили, въртящият момент е по-висок с 20 NM. Вредните емисии и разхода на гориво са намалени. S 300 е със серийна 5-скоростна авторматична кутия.
Обозначението на купетата се променя още един път – сега вече се наричат CL. Новото обозначение поставя началото на големите купета.
През 1996 година е направено и цялостното обновление на купетата. Иновациите са: Променен дизайн на вратите, преработена защитна рама с цвета на купето и вграден парктроник, променени стопове, страничното огледало при пътниа до водача е смалено. Заедно с това към обновлението на купетата са включени и вече изброените обновления за лимузините. Сега всички купе се оборудват серийно с кожа тип Nappa. Третият стоп при купетата е от светодиодна техника (LED).
Премиера на S 300 Turbodiesel.
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

07.1996
Начало производството на S 600 Pullman

08.1996
Спиране на серията S 350 Turbodiesel

Есен 1996-та
Световна премиера на системата "Linguatronic". Чрез нея става възможно управляването на телефона чрез гласови команди. Това прави лесно неговото ползване и се предотвратяват ПТП.

25.11.1996
Мерцедес-Бенц представя изцяло новата система Спирачен асистент, която следи активната безопасност. При нужда система разпознава кога трябва да подаде повече сила на спирачките при критични ситуации. Така също се скъсява и спирачния път.

12.1996
От септември 1996 автоматичната скоростна кътия може да се съчетае със системата ESP при моделите S 280 и S 320. Спирачният асистент се монтира серийно във всички модели на гамата W129 и W140.Промяна има и при системата автопилот, като компютъра, който я управлява се монтира в багажника. За обновяване на софтуера и диагностика вече не са обходими специални дискове.

се предлага и за 6-цилиндровите мотори в серийното оборудване. Други новости са: оголемени въздушни възглавници за пътника до шофьора и тези отзад, темпомат, които се активира след скорост 30км/ч (за дизелите не), интелигентен сензор за дъжд, който включва чистачките автоматично при дъжд и управлява скоростта на чистачките в зависимост от силата на дъжда. Подобрена система с инфраред дистанционно, като при затваряне и отваряне на централното мигачите мигат, мрежа за багаж при пътника до шофьора и във багажото пространство, трети стоп, мигачи на десен и ляв калник. Вътрешното оформление получава нови декоративни елементи от дърво в различни варианти.03.1997
На 67 автомобилен салон в Женева през март 1997 е представен един от 50-те екземпляра на свръх изпълнение на S-класата. Лимитираната серия е развита на базата на S 500 къса база с приятен черно-червен цвят, гланцирани лайсни, гланцирани 18 – цолови джанти с 5 ребра и с решетката на S 600. Вътрешното пространсвто е видимо различно от това на "обикновения" S 500: на праговете са поставени лайсни от високо качествена стомана, кожа тип Nappa в черно/черночервен цвят, около километража и оборотомера са поставени грациозни лайснички с тъмен цвят, висококачествени дървени апликации от орехово дърво, постелки със качествена обвивка.
Ексклузивното обзавеждане включва: APS, странични облегалки, пепелник със запалка, автоматичен телефон, допълнителни осветителни тела, CD-чейнджър, система против кражба, ESP, електрически облегалки за главите, малки огледала, воланд от кожа и дървени апликации, Парктроник, стъклен шибедах, отопление на седалките, озвучителна система на BOSE, системата Linguatronic, настройка на предните седалки с памет и ксенонови фарове.
Цената възлиза на 189 750 марки.
Публикувано изображение
Публикувано изображение



  • 0
=> W140 <=
"Jeder Tag ist ein neuer Anfang, jede Nacht eine neue Versuchung."
Галерия W140
Публикувано изображение

#7 W140

W140

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4696 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:фото, музика, пътувания
  • Автомобил:
    Двуколка '87

Публикувано 22 април 2007 - 00:43

През март 1997 е представена още една версия на гамата W140 – S 500 L Landaulet, чийто покрив се сваля електрически. Тази нова версия трябва да послужи за визите на папа Йоан Павел II. Отпред има място за двама, а отзад за трона на светия отец.
Публикувано изображение
Публикувано изображение

01.04.1997

Комуканиционната- и навигационната система (CSN), които до момента се вграждат за японските CL 500, CL 600, S 500, S 600 сега е преработена. Сега систематъа се нарича Информационно-комуникативна система (ICS).

06.1997
Въведена е системата ASSYST.
Става въпрос за такава система, при която в случай на авария на автомобила, чрез копче на таблото или команда се подава сигнал до най-близкия сервиз на Мерцедес.
При автомобилите със телелефон и автопилот се въвежда система GSP система със телефон, която се монтира на тавана. GSP-антената се монтира на капака на багажника, а антената на телефона на тавана.


Средата на 1997-ма
Дървените елементи при купетата се заметят с такива от кестен, досегашните са от орехово дърво. Дървените аплкации от орехово дърво оставап по желание.
Промяна при темпомата. Сега долната граница на активност на темпомата може да бъде свободно избираема – Speedtronic.

01.08.1997
Информационно-комуникативната система (ICS) се вгражда вече и в S 320.

09.1997
Начало производството на S 500 Pullman.

26.11.1997
Представен е 400 000-я W140 – S 600 L в черен цвят за китайския пазар.

01.1998
Иновации при системата на автопилота. Сега тя има два въртящи се бутона, оголемен дисплей, радиоприемник с два тунера, и бутона "Umweg" (заобикаляне). Силата на звука се регулира от радиото. GSP-А и телефона сега се вграждат серийно.

07.1998
Край на производствотo на S 600.

08.1998
Край на производствата на CL 420, S 300 Turbodiesel, S 280, S 420, S 500.

09.1998
Край на производството след 7 години и половина.
Произведени са 26 022 купета, 406 532 лимузини, 28 101 от тях дизели.
Производството на Пулман лимузините продължава.
Последната S-класа от серията W140 е S 320 L.
Публикувано изображение

Край на производството на CL 500, CL 600, S 320, S 320 L, S 420 L, S 500 L, S 600 L.

  • 0
=> W140 <=
"Jeder Tag ist ein neuer Anfang, jede Nacht eine neue Versuchung."
Галерия W140
Публикувано изображение

#8 W140

W140

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4696 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:фото, музика, пътувания
  • Автомобил:
    Двуколка '87

Публикувано 22 април 2007 - 00:44

Непознати
При S 600 модела при лоста за скоростите се монтира хромиран пръстен, по-късно такъв се монтира на всички версии на лимузината.
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Емблемата на Мерцедес върху скоростния лост най-вероятно се появява след въвеждането на 5-скоростната автоматична кутия.

Публикувано изображение

Надписа "Mercedes-Benz" и емблемата на Мерцедес върху капаците на двигателите при купетата и лимузините първоначално са бели, най-вероятно те стават черни при обновяването на моделната гама през 1994-та.
Публикувано изображение
Публикувано изображение

Промени има при закопчалката на колана. Първоначално е била такава:
Публикувано изображение


А вероятно след обновяването през юни 1996-та тя става такава:
Публикувано изображение


Превод: W140
Благодарен съм също и на hektor, който ми помогна за някой пасажи на текста.


  • 1
=> W140 <=
"Jeder Tag ist ein neuer Anfang, jede Nacht eine neue Versuchung."
Галерия W140
Публикувано изображение

#9 nizi190

nizi190

    Напреднал

  • Непотвърдени потребители
  • PipPipPip
  • 722 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сандански
  • Автомобил:
    190 , 2.5 D
    90 hp, 1990, grey
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 април 2007 - 15:55

Прочетох всичко с голям интерес и разбрах доста неща за W140 които не знаех.Хиляди благодарности на W140 и hektor за хубавата тема. :icon_welldone: :flagMB new: :allhail: :4036:
  • 0
Posted Image

Posted Image

#10 W140

W140

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4696 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:фото, музика, пътувания
  • Автомобил:
    Двуколка '87

Публикувано 26 април 2007 - 00:47

Технически данни:
заводско обозначение:
заводско обозначение на серията:
период на производство:
брой цилиндри:
кубически сантиметри:
мощност:
въртящ момент:
каросерия:
обем на резервоара:
задвижване:
спирачки отпред/отзад:
скоростна кутия:
числа на предавките:
маскимална скорост:
0-100 км/ч:
разход на гориво: заводски данни при скорости 90 км/ч / 120 км/ч / градско - при двама пътника в колата
дължина:
широчина:
височина:
тегло:
тегло отпред/отзад:



300 SD; от 1996-та : S 350 Turbodiesel
заводско обозначение: W 140 D 35 A
заводско обозначение на серията: 140.134
период на производство: 09.1990 / 10.1991 - 08.1996
брой цилиндри: 6
Кубически сантиметри: 3449
мощност: 110 kW / 150 PS при 4000 /min
въртящ момент: 310 Nm при 2000 /min
задвижване: задно
каросерия: стоманена, самоносеща
обем на резервоара: 100л.
спирачки отпред/отзад: 310 / 290 mm
скоростна кутия: автоматична - 4-степенна
числа на предавките: I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59
маскимална скорост: 185 км/ч
0-100 км/ч: 13.1 сек.
разход на гориво: 7,7 / 9,7 / 11,7 л.
дължина: 5113мм
широчина: 1886мм
височина: 1492мм; след 06.1993: 1486мм
тегло: 2590 kg
тегло отпред/отзад: 1250 kg/1340 kg

S 300 Turbodiesel
заводско обозначение: W 140 D 30 LA
заводско обозначение на серията: 140.135
период на производство: 06.1995 / 06.1996 - 08.1998
брой цилиндри: 6
Кубически сантиметри 2996
мощност: 130 kW / 177 PS при 4400 /min
въртящ момент: 330 Nm при 1600 - 3600 /min
каросерия: стоманена, самоносеща
обем на резервоара:100л.
задвижване: задно
спирачки отпред/отзад: 310 / 290 mm
скоростна кутия: 5-степенна автоматична с електронно превключване
числа на предавките: I. 3,93; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; V. 0,83; R. 3,10
маскимална скорост: 206 км/ч0-100 км/ч: 11.2 сек.
разход на гориво: 6,7 / 8,7 / 11,2 л
дължина: 5113мм
широчина: 1886мм
височина: 1486 mm
тегло: 2610 kg
тегло отпред/отзад: 1270 kg/1340 kg

300 SE 2.8; от 06.1993: S 280
заводско обозначение: W 140 E 28
заводско обозначение на серията: 140.028
период на производство: 09.1992 / 01.1993 - 08.1998
брой цилиндри: 6
Кубически сантиметри: 2799
мощност: 142 kW / 193 PS при 5500 /min
въртящ момент: 270 Nm при 3750 /min
каросерия: стоманена, самоносеща
обем на резервоара: 100л.
задвижване: задно
спирачки отпред/отзад: 310 / 290 mm
скоростна кутия: 5-степенна ръчна/4-степенна автоматична/5-степенна автоматична/5-степенна автоматична с електронно превключване от 06.1996-та
числа на предавките: I. 3,86; II. 2,18; III. 1,38; IV. 1,0; V. 0,80; R. 4,22 / I. 4,25; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; R. 5,67 / I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; V. 0,75; R. 5,59 / I. 3,93; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; V. 0,83; R. 3,10
маскимална скорост: 215 км/ч / 210 km/h / 210 km/h / 210 km/h
0-100 км/ч: 11.0 сек. / 11.0 сек. / 11.0 сек / 11.0 сек.
разход на гориво: 8,6 / 10,6 / 15,6 л. / 9,6 / 11,6 / 14,1 л. / 8,8 / 10,7 / 14,6 б л. / 8,5 / 10,5 / 14,3 л.
дължина: 5113 мм.
широчина: 1886 мм.
височина: 1492 мм; след 06.1993: 1486 мм
тегло: 2550 мм
тегло отпред/отзад: 1210 kg/1340 kg

300 SE; след 06.1993: S 320 къса база
заводско обозначение: W 140 E 32
заводско обозначение на серията: 140.032
период на производство: 01.1991 / 04.1991 - 09.1998
брой цилиндри: 6
кубически сантиметри: 3199
мощност: 170 kW / 231 PS при 5800 /min; след 06.1993: при 5600 /min
въртящ момент: 310 Nm при 4100 /min; след 06.1993: 315 Nm при 3750 /min
каросерия: стоманена, самоносеща
обем на резервоара: 100л.
задвижване: задно
спирачки отпред/отзад: 310 / 290 mm
скоростна кутия: 5-степенна ръчна/4-степенна автоматична/5-степенна автоматична/5-степенна автоматична с електронно превключване от 06.1996-та
числа на предавките: I. 4,15; II. 2,52; III. 1,69; IV. 1,24; V. 1,0; R. 4,15 / I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59 / I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; V. 0,75; R. 5,59 / I. 3,93; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; V. 0,83; R. 3,10 маскимална скорост: 230 км/ч / 225 км/ч / 225 км/ч / 225 км/ч
0-100 км/ч: 9,4 сек. / 8,9 сек. / 8,9 сек. / 8,9 сек.
разход на гориво: 9,5 / 11,6 / 17,6 л. / 10,3 / 12,3 / 15,8 л.; след 06.1993: 9,6 / 11,6 / 14,5 л. / 9,3 / 11,1 / 16,3 л; след 06.1993: 8,8 / 10,7 / 14,9 л. / 8,7 / 10,7 / 14,5 л.
дължина: 5113 мм
широчина: 1886 мм
височина: 1492 мм; след 06.1993: 1486 мм
тегло: 2410 kg; след 09.1991: 2550 kg
тегло отпред/отзад: 1120 kg; след 09.1991: 1210 kg / 1290 kg, след 09.1991: 1340 kg

300 SEL; след 06.1993: S 320 дълга база
заводско обозначение: V 140 E 32
заводско обозначение на серията: 140.033
период на производство: 01.1991 / 04.1991 - 09.1998
брой цилиндри: 6
кубически сантиметри: 3199
мощност: 170 kW / 231 PS при 5800 /min; след 06.1993: при 5600 /min
въртящ момент: 310 Nm при 4100 /min; след 06.1993: 315 Nm след 3750 /min
каросерия: стоманена, самоносеща
обем на резервоара: 100л.
задвижване: задно
спирачки отпред/отзад: 310 / 290 mm
скоростна кутия: 5-степенна ръчна/4-степенна автоматична/5-степенна автоматична/5-степенна автоматична с електронно превключване от 06.1996-та
числа на предавките: I. 4,15; II. 2,52; III. 1,69; IV. 1,24; V. 1,0; R. 4,15 / I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59 / I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; V. 0,75; R. 5,59 / I. 3,93; II. 2,41; III. 1,49; IV. 1,0; V. 0,83; R. 3,10
маскимална скорост: 230 км/ч / 225 км/ч / 225 км/ч / 225 км/ч
0-100 км/ч: 9,4 сек. / 8,9 сек. / 8,9 сек. / 8,9 сек.
разход на гориво: 9,5 / 11,6 / 17,6 л. / 10,3 / 12,3 / 15,8 l; след 06.1993: 9,6 / 11,6 / 14,5 л. / 9,3 / 11,1 / 16,3 л.; след 06.1993: 8,8 / 10,7 / 14,9 л. / 8,7 / 10,7 / 14,5 л.
дължина: 5213 мм
широчина: 1886 мм
височина: 1492 мм; след 06.1993: 1486 мм
тегло: 2420 kg; след 09.1991: 2560 kg
тегло отпред/отзад: 1130 kg; след 09.1991: 1220 kg / 1290 kg, след 09.1991: 1340 kg

400 SE; след 06.1993: S 420 къса база
заводско обозначение: W 140 E 42
заводско обозначение на серията: 140.042
период на производство: 08.1990 / 04.1991 - 08.1998
брой цилиндри: 8 – V-образно разположени
кубически сантиметри: 4196мощност: 210 kW / 286 PS при 5700 /min; приблизително след 09.1992: 205 kW / 279 PS при 5700 /min
въртящ момент: 410 Nm при 3900 /min; след 09.1992: 400 Nm при 3900 /min
каросерия: стоманена, самоносеща
обем на резервоара:
задвижване: задно
спирачки отпред/отзад: 320 / 300 mm
скоростна кутия: 4-степенна автоматична / 5-степенна автоматична с електронно превключване
числа на предавките: I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59 / I. 3,59; II. 2,19; III. 1,41; IV. 1,0; V. 0,83; R. 3,16
маскимална скорост: 245 км/ч / 245 км/ч
0-100 км/ч: 7,9 сек.; след 09.92: 8,3 сек. / 8,3 сек.
разход на гориво: 10,1 / 12,2 / 16,7 л.; след 1992: 9,7 / 11,7 / 16,0 л. / 8,4 / 10,0 / 15,8 л.
дължина: 5113 мм
широчина: 1886 мм
височина: 1495 мм; след 1993: 1486 мм
тегло: 2510 kg; след 09.1991: 2640 kg
тегло отпред/отзад: 1200 kg; след 09.1991: 1260 kg / 1310 kg, след 09.1991: 1380 kg

400 SEL; след 06.1993: S 420 дълга база
заводско обозначение: : V 140 E 42
заводско обозначение на серията: 140.043
период на производство: 08.1990 / 04.1991 - 09.1998
брой цилиндри: 8 – V-образно разположени
кубически сантиметри: 4196
мощност: 210 kW / 286 PS при 5700 /min; приблизително след 09.1992: 205 kW / 279 PS при 5700 /min
въртящ момент: 410 Nm при 3900 /min; след 09.1992: 400 Nm при 3900 /min
каросерия: стоманена, самоносеща
обем на резервоара: 100л.
задвижване: задно
спирачки отпред/отзад: 320 / 300 mm
скоростна кутия: 4-степенна автоматична / 5-степенна автоматична с електронно превключване
числа на предавките: I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59 / I. 3,59; II. 2,19; III. 1,41; IV. 1,0; V. 0,83; R. 3,16
маскимална скорост: 245 км/ч / 245 км/ч
0-100 км/ч: 7,9 сек.; след 09.92: 8,3 сек. / 8,3 сек.
разход на гориво: 10,1 / 12,2 / 16,7 л; след 09.1992: 9,7 / 11,7 / 16,0 л. / 8,4 / 10,0 / 15,8 л.
дължина: 5213 мм
широчина: 1886 мм
височина: 1495 мм; след 06.1993: 1486 мм
тегло: 2520 kg; след 09.1991: 2650 kg
тегло отпред/отзад: 1210 kg; след 09.1991: 1270 kg / 1310 kg, след 09.1991: 1380 kg

500 SE; след 06.1993: S 500
заводско обозначение: W 140 E 50
заводско обозначение на серията: 140.050
период на производство: 07.1990 / 04.1991 - 08.1998
брой цилиндри: 8 – V-образна форма
кубически сантиметри: 4973
мощност: 240 kW / 326 PS при 5700 /min;~след 09.1992: 235 kW / 320 PS при 5600 /min
въртящ момент: 480 Nm при 3900 /min; след 09.1992: 470 Nm при 3900 /min
каросерия: самоносеща, стоманена
обем на резервоара: 100л.
задвижване: задно
спирачки отпред/отзад: 320 / 300 mm
скоростна кутия: 4-степенна автоматична / 5-степенна автоматична с електронно превключване
числа на предавките: I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59 / I. 3,59; II. 2,19; III. 1,41; IV. 1,0; V. 0,83; R. 3,16
маскимална скорост: 250 км/ч (органичена) / 250 км/ч (органичена)
0-100 км/ч: 7,0 сек.; след 09.92: 7,3 сек. / 7,3 сек.
разход на гориво: 10,4 / 12,3 / 17,9 л.; след 09.1992: 10,0 / 11,9 / 17,2 л. / 8,7 / 10,3 / 17,2 л.
дължина: 5113 мм
широчина: 1886 мм
височина: 1495 мм; след 06.1993: 1486 мм
тегло: 2520 kg; след 09.1991: 2650 kg
тегло отпред/отзад: 1210 kg; след 09.1991: 1270 kg / 1310 kg, след 09.1991: 1380 kg

500 SEL; след 06.1993: S 500 дълга база
заводско обозначение:: V 140 E 50
заводско обозначение на серията: 140.051
период на производство: 07.1990 / 04.1991 - 09.1998
брой цилиндри: 8 – V-образно разположени
кубически сантиметри: 4973
мощност: 240 kW / 326 PS при 5700 /min;~след 09.1992: 235 kW / 320 PS при 5600 /min
въртящ момент: 480 Nm при 3900 /min; след 09.1992: 470 Nm при 3900 /min
каросерия: самоносеща, стоманена
обем на резервоара: 100л
задвижване: задно
спирачки отпред/отзад: 320 / 300 mm
скоростна кутия: : 4-степенна автоматична / 5-степенна автоматична с електронно превключване
числа на предавките: I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59 / I. 3,59; II. 2,19; III. 1,41; IV. 1,0; V. 0,83; R. 3,16
маскимална скорост: : 250 км/ч (органичена) / 250 км/ч (органичена)
0-100 км/ч: 7,0 сек.; след 09.92: 7,3 сек. / 7,3 сек.
разход на гориво: 10,4 / 12,3 / 17,9 л.; след 09.1992: 10,0 / 11,9 / 17,2 л. / 8,7 / 10,3 / 17,2 л.
дължина: 5213 мм
широчина: 1886 мм
височина: 1495 мм; след 06.1993: 1486
тегло: 2530 kg; след 09.1991: 2660 kg
тегло отпред/отзад: 1220 kg; след 09.1991: 1280 kg / 1310 kg, след 09.1991: 1380 kg

600 SE; след 06.1993: S 600

заводско обозначение:: W 140 E 60
заводско обозначение на серията: 140.056
период на производство: 10.1990 / 04.1991 - 07.1998
брой цилиндри: 12 – V-образно разположени
кубически сантиметри: 5987
мощност: 300 kW / 408 PS при 5200 /min;~след 09.1992: 290 kW / 394 PS при 5200/min
въртящ момент: 580 Nm при 3800 /min; след 09.1992: 570 Nm при 3800 /min
каросерия: самоносеща, стоманена
обем на резервоара: 100л.
задвижване: задно
спирачки отпред/отзад: 320 / 300 мм
скоростна кутия: 4-степенна автоматична / 5-степенна автоматична с електронно превключване
числа на предавките: I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59 / I. 3,59; II. 2,19; III. 1,41; IV. 1,0; V. 0,83; R. 3,16
маскимална скорост: 250 км/ч (органичена) / 250 км/ч (органичена)
0-100 км/ч: 6,3 сек.; след 09.92: 6,6 s / 6,6 сек.
разход на гориво: 11,8 / 13,7 / 20,7 л. / 10,0 / 12,1 / 20,6 л.
дължина: 5113 мм
широчина: 1886 мм
височина: 1491 мм; след 06.1993: 1482 мм
тегло: 2640 kg; след 09.1991: 2710 kg
тегло отпред/отзад: 1290 kg; след 09.1991: 1330 kg / 1350 kg, след 09.1991: 1380 kg

600 SEL; ab 06.1993: S 600 дълга база

заводско обозначение: V 140 E 60
заводско обозначение на серията: 140.057
период на производство: 08.1990 / 04.1991 - 09.1998
брой цилиндри: 12-V-образно разположени
кубически сантиметри: 5987
мощност: 300 kW / 408 PS при 5200 /min;~след 09.1992: 290 kW / 394 PS при 5200 /min
въртящ момент: 580 Nm при 3800 /min; след 09.1992: 570 Nm при 3800 /min
каросерия: самоносеща, стоманена
обем на резервоара: 100л.
задвижване: задно
спирачки отпред/отзад: 320 / 300 mm
скоростна кутия: 4-степенна автоматична / 5-степенна автоматична с електронно превключване
числа на предавките: I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59 / I. 3,59; II. 2,19; III. 1,41; IV. 1,0; V. 0,83; R. 3,16
маскимална скорост: 250 км/ч (органичена) / 250 км/ч (органичена)
0-100 км/ч: 6,3 сек.; след 09.92: 6,6 s / 6,6 сек.
разход на гориво: : 11,8 / 13,7 / 20,7 л. / 10,0 / 12,1 / 20,6 л.
дължина: 5213 мм
широчина: 1886 мм
височина: 1495 мм; след 06.1993: 1486
тегло: 2650 kg; след 09.1991: 2720 kg
тегло отпред/отзад: 1300 kg; след 09.1991: 1340 kg / 1350 kg, след 09.1991: 1380 kg

  • 1
=> W140 <=
"Jeder Tag ist ein neuer Anfang, jede Nacht eine neue Versuchung."
Галерия W140
Публикувано изображение

#11 W140

W140

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4696 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:фото, музика, пътувания
  • Автомобил:
    Двуколка '87

Публикувано 26 април 2007 - 01:24

Публикувано изображение

обновяването през 1993-та
Публикувано изображение
  • 0
=> W140 <=
"Jeder Tag ist ein neuer Anfang, jede Nacht eine neue Versuchung."
Галерия W140
Публикувано изображение

#12 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2137 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    BMW X5 E53 3.0d 218hp facelift
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 април 2007 - 02:08

Браво за труда ! Само на последната снимка и двете са старите. Познава се по това че багажниците им са остри при стоповете и също бялата лента долу е една, при по новите бюлата лента е по различна от три части и също багажника е заоблен по ъглите.
  • 0

#13 DBEnz

DBEnz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 1 Мнения:

Публикувано 30 април 2007 - 19:00

Благодаря за статията, впечатлен съм.
Изпращам на всички почитатели книга за ремонта
http://rapidshare.co...ivaniu.rar.html
безаварийно каране! :icon_welldone:
  • 0

#14 yanis1

yanis1

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 1 Мнения:

Публикувано 08 май 2007 - 15:13

Браво!!! Темата е страхотна информацията е направо супер.Незнам дали може да се намери толко подробна информация за тази С класа на друго място.Браво и Евала за труда. :icon_welldone:
  • 0

#15 petertyp44

petertyp44

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 374 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W126 260SE 1987

Публикувано 26 май 2007 - 12:46

Страхотно!!! :hooray:

Ще си позволя да добавя към темата един линк с презентационно филмче за модела W140
Дано да Ви хареса :tongue:



П.С. Още едно, в което се казва, че новата С-класа - тогава е била нова - има над 5 милиона км. тестове зад търба си, "...за да сме сигурни, че ще пътувате безпрепятствено!"


  • 0
Die Mercedes-Benz S-Klasse, fruher vie heute - ein Auto der Superlative!
Публикувано изображение
Uploaded with ImageShack.us

Няма МЕРЦЕДЕС лош.
Бенца си е БЕНЦ велик. Има магия в тази марка - знай го това





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни