Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Съвет за тестване на акумулатори


  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#1 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 625 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 31 декември 2019 - 10:04

И двете коли в семейството са с оригинални акумулатори, в чиято ефективност започвам да се съмнявам. Моята кола е 2009г съответно и акумулатора, което не е малко, а по-интересното е, че колата на жена ми - Ц клас купе е 2005г и акумулатора още е жив - кара 15та година!! Живеем в апартамент и нямам възможност да ги зареждам често, но когато отидем на вилата, не пропускам възможността да дозаредя акумулатора на съответната кола. Въпросът ми е, ще ми препоръчате ли място в София (за предпочитане източната част), където имат качествен тестер и където ще ми кажат обективно състоянието на батериите, а не например - за смяна са, купи от мен. Знам, че е най-лесно да купя нови, но колебанието ми е продиктувано от факта, че до сега съм купувал винаги акумулатори само топ марки и въпреки това никога не са се държали като оригиналните на Мерцедес, поради което бих желал да задържа оригиналните колкото е възможно.

Прикачен файл  IMG_2430.jpg   117,35K   17 Брой свалянияПрикачен файл  IMG_2432.jpg   70,71K   17 Брой сваляния


Този пост е редактиран от Bokouser: 31 декември 2019 - 10:08

  • 0

#2 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 625 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 03 януари 2020 - 10:52

Да го кажа за куриоза, заредих 14 годишния акумулатор на жена ми и от тогава си пали без проблем, дори днес на -7


  • 0

#3 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 755 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 януари 2020 - 20:16

Няма марка акумулатор , който да издържи 15 години . Освен оригиналния ,който е поставен ,затова започнеш ли да ги сменяваш вече при нужда на всеки 2 до 3 години си сменяваш акумулатори ...


  • 0

HbhjgsU.png


#4 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1863 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 03 януари 2020 - 21:10

Няма марка акумулатор , който да издържи 15 години . Освен оригиналния ,който е поставен ,затова започнеш ли да ги сменяваш вече при нужда на всеки 2 до 3 години си сменяваш акумулатори ...

Всичко зависи от състоянието и експлоатацията на автомобила. Ако нямаш отечки; ако алтернатора работи безупречно; ако си избрал правилната марка ;) и точните параметри акумулатор и т.н.

и не на последно място: избрал си точния магазин за да си сигурен в качеството ( за да не е III качество акумулатор )

 

Не му изнася на продавача след 2 години ползване да отида и след тестване да ми даде нов акумулатор, защото имам пълна гаранция 36 месеца ;) 


  • 0

line.png


#5 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 625 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 04 януари 2020 - 14:54

Луда работа, 15 години са доста време!

Явно това е вследствие първо на доста завишени изисквания от Мерцедес към Варта (в случая) и второ на добре конструирана и добре работеща електросистема.

От личен опит мога да кажа, че оригинален акумулатор на BMW (обикновено пак Варта), много трудно издържа над 5 години, дори с прословутия IBS модул


  • 0

#6 kdl

kdl

    artful dodger

  • Членове на клуба
  • 8135 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 януари 2020 - 17:42

И какви са разликите между добре конструираните и добре работещи ел.системи на Мерцедес и (може би) зле конструираните и (зле-)работещи електросистеми на БМВ? :)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2720 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 05 януари 2020 - 08:44

Не са малко случаите, при които акумулатор държи толкова години. При мен също беше 15 годишен и май трябваше да го заредя, а не да го сменям.
  • 0

#8 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 659 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 05 януари 2020 - 09:18

На някоя 220ка с единствена екстра ел стъкла може да изкара... при нов автомобил от високия клас си е консуматив и след 3тата година се сменя. Акумулатора не е само за да запали колата, ами ако седна да погледма тв или послушам музика и това е вечер на габарит... 20 мин с тоя 15 годишен убавец... какво правим ?
Или да си държа едни кабели ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#9 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2720 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 05 януари 2020 - 16:51

Нещо не схванах критиката ти...отбелязах, че не е невъзможно оригинална батерия да изкара толкова години.
  • 2

#10 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 625 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 05 януари 2020 - 21:10

И какви са разликите между добре конструираните и добре работещи ел.системи на Мерцедес и (може би) зле конструираните и (зле-)работещи електросистеми на БМВ? :)

Ами не знам, казвам го от опит и от наблюдение. До колкото си спомням караше BMWта (или поне преди години), например на твоите BMW-та средно колко издържат оригиналните батерии?

Предишната ми кола беше E60 фейс - 2008г., купих я 2018 и акумулатора беше за смяна. В сервизната история пишеше, че е сменен с оригинален през 2013г., което значи средно през 5 години. Вярно е, че много зависи от начина на ползване, но повечето приятели с BMW-та споделят същото. Още повече, че това поколение има уж интелигентно зареждане на акумулатора, което би трябвало да му удължи живота на, но май не е така.

Няма значение, ясно е, че е относително.

 

На някоя 220ка с единствена екстра ел стъкла може да изкара... при нов автомобил от високия клас си е консуматив и след 3тата година се сменя. Акумулатора не е само за да запали колата, ами ако седна да погледма тв или послушам музика и това е вечер на габарит... 20 мин с тоя 15 годишен убавец... какво правим ?
Или да си държа едни кабели ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

В голяма степен си прав, на жена ми колата е доста постна, пък и тя я ползва само да се придвижи до работата си. Обаче гледам, че на моята кола (която не е постна) е издържал дотук 10 години и може би сега ще го сменя.


  • 0

#11 kdl

kdl

    artful dodger

  • Членове на клуба
  • 8135 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 януари 2020 - 23:29

Имах няколко БМВ-та, Е36ици и Е90.

На 90ката беше изкарал точно 10 години.

Имам приятели, които още са с оригиналните батерии. Не са им подменяни и също са 10 годишни (коли с и без IBS и аналозите му).

Наскоро се бях огледал в X1 E84 на приятел, която е 9 годишна, с оригинална батерия в прекрасно здраве.

 

2 от Мерцедесите ми бяха с оригиналните си батерии. Едната мисля все още е.

Ауди-то ми беше с оригиналната батерия, която смених на 8мата година.

 

Според мен е трудно да генерализираме. Основното наблюдение е, че тези от по-топъл климат, изкарват повече. Моите всичките са били италиански, с изкл. на белгийското CLK.

7-8 години е чудесно постижение, всичко нагоре е бонус.

 

Отделно, ако се поддържа батерията с дозареждане, мисля че не ѝ се отразява никак зле.

Нямам наблюдения над коли със Start/Stop система. Радвам се, че нямам такава на този етап :)

 

Мисля че електрониката и на трите марки е много Ок, предвид колко сложни автомобили са. Факт е, че има зловещи фалове, особено при флагманите и от трите марки. Не са малко случаите на чисто нови 7ици, Х5, А8, Q7, които си влизат пак при дилъра на няколкостотин километра. Имаме и колежка във форума с особено приятни преживявания покрай нов ML, но прекрасни с А-класа.

 

Не вярвам в "специалните изиксвания" към производителите на батерии за първоначално вграждане. При всички положения си изкарват гаранционния срок на автомобила, а дори са изключени от гаранционното покритие и са в категория "консуматив" при различните марки, където и да съм гледал.

 

Дори имах един фал с оригинална и чисто нова батерия на колата на жената. Не ѝ признаха гаранцията даже. Колата беше buyback и ѝ сложиха чисто нова VAG-брандирана батерия, разопаковаха я пред мен и умря след по-малко от година. От тогава е с един Exide и няма никакви грижи, без да е в топъл гараж.

 

Та така... важното е да вървят и да се кара с нещо надеждно. Banner бяха чудесни до преди 5 години някъде, после нещо се обърка. При високите класове на Moll & Exide е трудно да се сбърка. Имам приятели, които карат с възможно най-евтините батерии и също са доволни. Логиката им е разбираема: купуваш я евтино, ако се прецака, купуваш нова евтина и така... Не е голяма философия да се смени един акумулатор. Аз още имам един резервен S5 Bosch в гаража, който смени амнайсе коли и е вече 10 годишен, последно като го морих на товарна вилка, беше напълно ОК...

 

Дилърът на Exide, на Резбарска има оборудване и винаги е бил отзивчив да тестваме каквато и батерия съм му носил, но съм подхождал много внимателно. Все пак са в правото си да ми откажат. Акумулатори.беге на Сливница също са били много отзивчиви, без да се ангажирам с покупка. 

 

Продават се и тестери навсякъде: цени от 30 до няколкостотин лв, но не мога да препоръчам конкретна, така и не съм намерил смисъл да си купя все още :)


  • 2

Audi_A4_avatar.gif


#12 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 625 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 06 януари 2020 - 01:25

На жена ми стария акумулатор ще го оставя, първо защото както споменах, това е постна кола, която просто пали с тази батерия, второ ей така, да видя колко години ще изкара  :D  :D  :D

Моят акумулатор ще го сменя, но ми се иска да сложа вместо 80Ah AGM, какъвто е оригиналния, следващия по капацитет - 95Ah AGM, мисля, че се събира. Мога ли някъде да погледна параметрите на алтернатора (колата е Е350CDI 2009г)?

И ако ще е такъв, кой от двата варианта ще ме посъветвате, гаранцията е еднаква - 3г, и цената също:

https://maxcar.bg/ak...agm-95ah-850a-r

https://maxcar.bg/ak...agm-95ah-850a-r


Този пост е редактиран от Bokouser: 06 януари 2020 - 01:28

  • 0

#13 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1863 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 06 януари 2020 - 08:48

Параметрите на алтернатора който е на твоята кола  можеш да погледнеш през xentry портала на даймлер. ( по vin )

Иначе аз съм за varta  от двата варианта които си сложил. 


  • 0

line.png


#14 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 659 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 06 януари 2020 - 08:59

На жена ми стария акумулатор ще го оставя, първо защото както споменах, това е постна кола, която просто пали с тази батерия, второ ей така, да видя колко години ще изкара :D :D :D
Моят акумулатор ще го сменя, но ми се иска да сложа вместо 80Ah AGM, какъвто е оригиналния, следващия по капацитет - 95Ah AGM, мисля, че се събира. Мога ли някъде да погледна параметрите на алтернатора (колата е Е350CDI 2009г)?
И ако ще е такъв, кой от двата варианта ще ме посъветвате, гаранцията е еднаква - 3г, и цената също:
https://maxcar.bg/ak...agm-95ah-850a-r
https://maxcar.bg/ak...agm-95ah-850a-r

Мога да ти взема това - на 300лв BOSCH 0 092 S5A 110
По-голям не ти трябва.... Само тежи :) Аз съм с 90 или 95 не помня и установявам че не мога да го напълни колата хубаво.... (Като му сложа зарядно на Стек все започва от 3ти диод, а трябва да е от 4ти при допълване... ) Преди да пише някой алтернатора ми е напълно рециклиран с нов ротор и оригинално реле за зареждане МБ


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#15 kdl

kdl

    artful dodger

  • Членове на клуба
  • 8135 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 януари 2020 - 09:11

Krasi, CTEK-овете винаги започват от 3тия. И на мен ми е правило впечатление, без значение каква кола и размер на батерията.

Единствения индикатор според мен за заряда е колко време му отнема да стигне до иконката с акумулаторчето.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни