Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

"Евтин" дизел - ще замръзне ли?


  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 az_be

az_be

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 390 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Honda Legend 3.7 VTEC

Публикувано 27 ноември 2019 - 18:11

Реших да проведа един малък експеримент, като с времето ще добавям и нови данни с горивата на останалите бензиностанции.
Първите участниците са горива предлагани от Марешки и Бенита, респективно и двете проби са взети от Русе.
Първата снимка е уводна, представям участниците. Утре, след 9 сутринта участниците - вече престояли поне 15ч на -25° в камерата, ще бъдат извадени. Ще търсим утайки, парафин и т.н. След видяното, всеки ще си вади изводите.

https://drive.google...ew?usp=drivesdk
  • 7

#2 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 ноември 2019 - 09:46

Добре си го замислил колега, но незнам дали тези -25 не са прекалено много. Виж какво намирам в Wikipedia :

Most diesel fuels freeze at common winter temperatures, while the temperatures greatly vary.[55] Petrodiesel typically freezes around temperatures of −8.1 °C (17.5 °F), whereas biodiesel freezes between temperatures of 2° to 15 °C (35° to 60 °F).[55] The viscosity of diesel noticeably increases as the temperature decreases, changing it into a gel at temperatures of −19 °C (−2.2 °F) to −15 °C (5 °F), that cannot flow in fuel systems. Conventional diesel fuels vaporise at temperatures between 149 °C and 371 °C.[21]

Conventional diesel flash points vary between 52 and 96 °C, which makes it safer than petrol and unsuitable for spark-ignition engines.[56] Unlike petrol, the flash point of a diesel fuel has no relation to its performance in an engine nor to its auto ignition qualities.

 

Мисълта ми е, че според мен всичко ще замръзне на - 25 (някои на -20 примерно други на -18). Защо не пробваш първи кръг така да се каже да ги оставиш на -18  и после които се справят добре да минат на -25 .


  • 0

#3 Benzc220

Benzc220

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 6 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    Mercedes C220 2.2 Cdi

Публикувано 28 ноември 2019 - 10:20

Когато беше голямата зима преди 5-6 години на около -15 - 18 градуса на предишната ми кола , дизела замръзна в тръбите, защото там най-лесно замръзва, поради малкото количество и така ми изгоря подкачващата помпа, мисля че не е лошо да се тества в прозрачки тръбички също.


  • 0

#4 az_be

az_be

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 390 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Honda Legend 3.7 VTEC

Публикувано 28 ноември 2019 - 12:25

Резулатите за обнадеждаващи. И при двете горива, не намерих каквито и да е следи от замръзване.
Искам да отбележа, че винаги сипвам BDC към горивата които зареждам, но едва ли това е причината да не станат на желе. Престояха 18часа на -25°.
Ето и снимков материал
https://drive.google...ew?usp=drivesdk

- В по късото шише има дизел от Бенита, а според рекламата, в него би следвало да има добавка на Бардал.

https://drive.google...ew?usp=drivesdk


И едно видео за по любопитните:

https://drive.google...ew?usp=drivesdk
  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 28 ноември 2019 - 14:32

Обикновено причината дизелът да е евтин е:

- дизелът е краден;

- не е платен акциз;

- не е платен друг налог.

 

Това не би трябвало да има отношение към качеството.

Отклоненията в качеството често се дължат на зле прикрити кражби от персонала на ниско ниво.

 

Привествам научните експерименти за изпитване качеството на горивата от всякакъв тип, стига да са безопасни.

 

Няма да е лошо някой да направи нещо и за бензина :). Там разбира се проблемът е друг, съдържанието на вода или на петролни фракции, които нямат място в бензина.


  • 0

#6 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 466 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 28 ноември 2019 - 20:09

Искам да отбележа, че винаги сипвам BDC към горивата които зареждам, но едва ли това е причината да не станат на желе.

 

Какъв е смисъла да тестваш горивата след като сложиш добавка ?

Как ще разберат хората какво са им продали на бензиностанцията ?

Тествай преди подобрител.

Любопитен съм.


  • 1

сесшисе ?


#7 az_be

az_be

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 390 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Honda Legend 3.7 VTEC

Публикувано 28 ноември 2019 - 20:53

Погрешна информация съм дал, добавка сипвам в резервоара, но не и в 5 литровата туба от минерална вода, в която сипвам горивото -- директно от колонката. :)

п.п Тубите са перфектно изсушени!
  • 1

#8 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 30 ноември 2019 - 15:11

И едно видео за по любопитните:

https://drive.google...ew?usp=drivesdk

 

Колега, много се извинявам за офтопика но часовника, който мернах във видеото сейко алпинист ли е?

SARB017?


  • 0

879897.png





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни