Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Да пробвам ли с масло 0W-40 на С200 Kompressor?Дайте мнения...


  • Please log in to reply
8 мнения по тази тема

#1 IvoGradeff

IvoGradeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 51 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Svoge
  • Автомобил:
    Mercedes E350, 272hp, 2010 year.

Публикувано 21 ноември 2019 - 10:39

Здравейте!
Карам колата в повечето време студена. До работата ми разстоянието е 1,5км, на обяд си ходя да обядвам с нея (общо 1,5 х4 = около 6км. на ден) и тя не може да вдигне дори оптималната температура. Затова обмислям, дали да не сложа масло 0W-40? На двигателя правих основен ремонт преди около 10,000км., т.е. няма луфотве. Смятам, че освен по- доброто смазване с това масло, ще имам и малко икономия на гориво, която ще покрие по-високата цена на маслото.

 

Вие как смятате?


  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 ноември 2019 - 10:48

Ако 202ката ти се държи нормално с 5-40, няма проблем с 0-40.

Въпросът е кое ще избереш. Аз досега съм тествал на Repsol и на Amsoil маслата от тези серии. Нямам забележки. Иронията е, че май повече ми харесва Repsol-a, но не мога да се аргументирам защо (цената не е фактор).

М111 съм карал с 5-40 само, 0-40 тестовете са ми на друг мотор.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 IvoGradeff

IvoGradeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 51 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Svoge
  • Автомобил:
    Mercedes E350, 272hp, 2010 year.

Публикувано 21 ноември 2019 - 11:09

Двигателя ми е след основен ремонт, т.е., нямам никакви забележки към него. Мисълта ми е, като я карам постоянно студена, дали няма да е по- добре за двигателя, особено сега зимата, когато температурата на антифриза не може да вдигне дори 50 градуса?


  • 0

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 ноември 2019 - 11:21

Абсолютно ще е по-добре.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 IvoGradeff

IvoGradeff

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 51 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Svoge
  • Автомобил:
    Mercedes E350, 272hp, 2010 year.

Публикувано 21 ноември 2019 - 11:37

Благодаря! :clap


  • 0

#6 bat_Vite

bat_Vite

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 197 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 21 ноември 2019 - 23:35

Принципно има логика, но според мен няма смисъл.

Пак принципно, ако двигателят е в перфектно състояние (както в случая) маслото е по спецификации на производителя.

Нямам идея, но не вярвам да е посочено 0W40.


  • 0

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 ноември 2019 - 23:55

В онези години и да е имало пълна синтетика масло с такъв вискозитет, е било ужасна екзотика.

В момента основно при 0-40 може да се намери наистина пълна синтетика, а не хидрокрек.

В никакъв случай не вреди на колата.


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#8 blaskowitz

blaskowitz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200K (W210.045 6-speed)

Публикувано 22 ноември 2019 - 13:55

Да използвам темата, ако колегата няма против - въпросът ми е за същия двигател, масло 5w30 по 229.5, например https://www.repsol.c...tcm14-55282.pdf Знам, че за м111 няма проблем да се ползва 229.5, въпросът е с по-ниския визкозитет колко добре ще предпазва лятото, също наблюдават ли се течове, някой колега ако може да сподели?


Този пост е редактиран от blaskowitz: 22 ноември 2019 - 13:56

  • 0

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 ноември 2019 - 14:29

За мен вискозитет 30 е компромис, с цел оптимизация на разходи. Без значение кой колко пари е платил, за да може маслото да покрива някакви изисквания.

Т.е. лято/зима, няма значение. При оптимална работна температура, най-общо маслото става на вода.

Течовете нямат никаква връзка, това са механични проблеми, които трябва да се отстранят :)

Ако питаш дали ще ти текне колата, ако сложиш това масло... то ти гарантирам, че е щяла да текне рано или късно с каквото и да е масло.

Понеже темата се разпростира върху океан от информация, най-добрата начална точка за мен са братушките, коитос а подходили крайно академично по въпроса:

 

https://www.oil-club...-топ-ойл-клуба/


  • 1

Audi_A4_avatar.gif





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни