Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Електро ли ..?.....а Северен поток 2Нови технологии

електро метан мерцедес

  • Please log in to reply
28 мнения по тази тема

#16 Brozestian

Brozestian

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 233 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 септември 2019 - 16:06

 

Никой не споменава за металообработката, логистичния кошмар (или шедьовър) при поддоставчиците на отделните елементи на една традиционна кола, енергийното потребление на всеки поддоставчик. 

Сякаш... една кола се е материализирала от нищото на първото си зареждане за нафтичка. Е да, ако гледаме така, вероятно само от горивото за 10г. ще изравни с емисиите за производството на една ел.кола.

 

Никой никъде не твърди, че дизелът се материализира с първото сипване. Като човек работил в тежката промишленост и по специално цпу и роботика, мога да ти кажа че за гигантите логистичен кошмар на "отделните елементи на традиционна кола" абсолютно не съществува. Имам предвид например БМВ, Ролс Ройс или пък Деу, с които сме работили.

 

Никой не казва и как се прави батерията на тая електронна кола, какъв е процеса? За кобалта също никой не каза, как е на изчерпване ли е? Мъск не искаше ли да е първия добиващ кобалт в космоса? Защо ли?

И друго.... след като е толкова по-проста, защо една Тесла струва колкото една еС класа? Не ми казвайте че не са масови, ако поживееш в Норвегия това понятие "не са масови" ще изчезне.

Друг въпрос..... Колко е живота на тая гениална батерия? Ще може ли да си купя Тесла на 7 години?! Не, това е реторичен въпрос разбира се.

И още .... дали температурните амплитуди от 20 градуса не и' влиаят на пробега. Който пробег е не особено коректен.

 

Пак казвам.... ясно е че са бъдещето, но за мен това не е правилната посока. Трябваше да работят по водорода. Много по-енергиен е и много по-достъпен. Обаче няма кеш там, това е проблема


  • 3

#17 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 септември 2019 - 16:44

Последните няколко мнения са добре обосновани, макар и от двете различни гледни точки. Но за мен това няма значение. Колите стават все повече услуга, а не притежание. Така, че най вероятно в бъдещето никой няма притежава каквото и да е кола, на каквото и задвижване да бъде. Все повече рестрикции и никакви права. То забрани, забрани, то евро 6, то сини зони. Тъй че когато си наемеш нещо като Спарк и ти е все тая. :)
  • 2

#18 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 26 септември 2019 - 20:38

светът отива към автоматизация и автономно движение. пловдив е един от 6те града одобрен за изграждане на площи за автоматизирани самолети. този проект предвижда до 10тина години хората да пътуват в капсули. изглежда като филмите за бъдещето... и всичко е на ток.

 

но все пак на пътищата ще останат колите с двг. а и ние сме 10тина години назад от развития свят :) и все пак много хора ползват ел тротинетките.

 

направих проучване за мен и смятам че за градска кола един смарт на ток е перфетно решение. особено към днешна дата и в презумцията че до 2 години не очаквам особено драстични промени - 2лв на 100км, безплатана синя и зелена зона, безплатни зарядни в момента дори, без данък. 15000лв цена за 8 годишна кола с 70-80% батерия.

 

за дълъг път няма как да победят дизела или бензина, просто няма икономическа изгода и въпреки че има клипове на тесли по 900к км, това не е икономически оправдано в бг заради цената на бързозарядните станции.

 

за другите спорни точки няма да коментирам, защото звучат като веганите срещу месоядните.... 

 

очаквам просто бензина да стане по скъп с времето, екзотика, един вид да имаш бмв е30 или 190 ево 2...


  • 3

#19 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 29 септември 2019 - 08:00

"след като е толкова по-проста, защо една Тесла струва колкото една еС класа?" ????????????????

Откога цената на автомобилите се определя по това, дали колата е проста? Цената се определя по съвсем друг начин. 

Да не би една S класа реално да струва 300 000лв чисто нова? Кое в тази кола струва 300 000лв? 


"Ще може ли да си купя Тесла на 7 години?" - можеш, защо да не можеш? И батерията и ще има задоволителен капацитет все още, и самата кола ще си е наред.
Друг е въпроса, че Тесла са надценени - те са прехваления и прескъп Iphone сред колите.

Аз, ако ще купувам електрическа кола (даже не ако, еми като си купувам в близките 5г), ще си купя малка кола за града, като е-up или пък любимото ми Рено ZoE. Причините ги е изредил kdl


 


  • 0

#20 Kapitanski

Kapitanski

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 13 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Luzern , Swiss
  • Автомобил:
    Ferrari 458/2010 ,
    Mercedes Benz W 205/2018

Публикувано 29 септември 2019 - 12:59

Колеги да изясним , а имменно при изгарянето на ГАЗ метан се отделя водна пара и малко количество хим. съединения. И така според Автомобилни производители това е по добра алтернатива и има бъдеще 


  • 0

#21 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 466 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 29 септември 2019 - 15:07

 ще си купя малка кола за града, като е-up или пък любимото ми Рено ZoE.

за лятото ти препоръчвам един голфкар


  • 1

сесшисе ?


#22 Brozestian

Brozestian

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 233 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 септември 2019 - 20:25


Откога цената на автомобилите се определя по това, дали колата е проста? Цената се определя по съвсем друг начин.

Да не би една S класа реално да струва 300 000лв чисто нова? Кое в тази кола струва 300 000лв? 


"Ще може ли да си купя Тесла на 7 години?" - можеш, защо да не можеш? И батерията и ще има задоволителен капацитет все още, и самата кола ще си е наред.
Друг е въпроса, че Тесла са надценени - те са прехваления и прескъп Iphone сред колите.



 

 

 

Нали това казвам, маркетинг е цялата работа. Цената на една кола не се определя толкова от това колко опростена или усложнена е (говоря за масовите коли), а за колко се търгува в съответния сегмент.

Иначе 7 годишна Тесла ако е с орГиналната батерия е чао, няма никакъв смисъл да се купува. И определено да седнеш в топ модела на Тесла, сравнено с новата еС класе... е все едно да пиеш кафе на последната спирка на 204 и да седнеш на панорамата в Японския... нищо общо. 

 

За града е супер електронната кола, но имат още хляб да изядат за извънградското. Няма да забравя един колега, който живее на 80 км от работата. Последните 10 км са изкачване от 800м на 1300м. Кара последния Лийф, но си точно преди баира си държи Сеата :D.... Това в случай, че няма работа и си тръгне по рано, ако трябва да мръде тук там, или ако температурната амплитуда сутрин/следобед гони 15- 20 градуса.

 

 


  • 0

#23 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 29 септември 2019 - 21:09

https://m.fakti.bg/a...robeg-34-mln-km
  • 2

#24 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3954 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI facelift

Публикувано 30 септември 2019 - 14:27

за лятото ти препоръчвам един голфкар

 

Я подскажи къде ги гледаш, че и на мен ми е влязла тази муха в главата.


  • 0

#25 bat_Vite

bat_Vite

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 197 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 30 септември 2019 - 18:40

... И определено да седнеш в топ модела на Тесла, сравнено с новата еС класе... е все едно да пиеш кафе на последната спирка на 204 и да седнеш на панорамата в Японския... нищо общо...

 


  • 0

#26 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 30 септември 2019 - 19:25

 

На Горубляне са същите, че и по-запазени. На 1/10 от километрите на тази. И се продават. :)


  • 1

#27 Brozestian

Brozestian

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 233 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 октомври 2019 - 07:01

 

Принципно изгелжда бруталия.:)


  • 0

#28 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Публикувано 02 октомври 2019 - 14:25

Стига глупости с този еко-фашизъм. Писна ми да слушам как за всичко сме виновни белите общества. CO2 е новият начин да ни смъкнат и последната останала кожа от гърба. Излиза някаква фригидна патка преди време пред немската телевизия и казва, че решението на великата климатична криза е... 300 евро еко данък на месец. Ако караш кола дори повече. Всичко е за пари, нищо и няма на планетата, поне не зареди въглеродният двуокис. Има реални проблеми с планетата, които обаче няма как да донесът пари на тия, бутащи за резки промени зареди CO2. Като пластмасата в океана (идваща почти изцяло от 3 африкански страни и Индия), използването на вредни пестициди, които избиват пчели и други насекоми, изсичането на дърветата без повторно залесяване и т.н. За тях рядко се говори, не са изгодни. Изгодно е ако всички ние си плащаме един екстра данък, изхвърлим си старите коли и си купим нови "зелени" такива и да го правим всеки 3-5 години. Големите петролни компании вече са готови за това и даже се радват за тези настроения сред младите. Бизнес.

Нищо против технологията, нека се развива. Когато обаче държавата натиска за технология под диктовка на корпоративния елит, която не е достатъчно добра за ежедневна употреба, има нещо не наред.
  • 4

#29 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 октомври 2019 - 14:50

То и великият водород се извлича засега от метан, отпаден продукт е co2 и още знайни и незнайни окиси. Тоест ефект нулев, ако стане масово. Като цяло и глобалното затопляне е тука има, тука няма.
И сега, ако има резон да си купиш малък ел автомобил и да ползваш данъчни облекчения и безплатно паркиране, нали не смятате, че когато станат масови тези екстри ще отпаднат.
  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: електро, метан, мерцедес

0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни