Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Два отделни проблема: пуши като Гаргамел и автоматика придърпва/боксува


  • Please log in to reply
28 мнения по тази тема

#16 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4381 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 11 август 2019 - 18:31

или е подбит метала като са чупили платка за да извадят превъртяла букса
Officeservices.bg

Това би трябвало да се види като са се слагали тия три букси.
Но знае ли човек!
  • 0

#17 Brozestian

Brozestian

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde

Публикувано 11 август 2019 - 20:38

Класика. Това е платката вътре в кутията нали?
  • 0

#18 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4381 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 11 август 2019 - 22:38

Класика. Това е платката вътре в кутията нали?


Да.
  • 0

#19 Brozestian

Brozestian

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde

Публикувано 27 август 2019 - 17:09

Малко продължение по темата. Де**а мааму. 

Реших да подходя по следния начин, за който може някой да сметне че съм луд, но не е патил. Ще направя диагностика на кутията, при поне двама човека и се чудя дали и до Силвър Стар да не се разходя.

 

Днес бях при първи майстор...едно момче, което принципно се занимава с БМВ. Човърка му се и ми го препоръчаха. Имал човек занимаващ се с автомати на Мерцедес.

Показах му къде е омасленото по снопа кабели до модула до шофьора. Каза че нямало логика, маслото да се катери по кабелите. Казах му че съм гледал видео в ютубето, но не се сетих да му го покажа.

 

https://www.youtube....kA&index=8&t=0s

 

Закачи я на диагностика (доколкото видях не беше Стар) и я изкара да вземе неговия човек. Аз отидох да хапна и ги оставих. След час се върнах.

Казва, кутията ти е бетон.... вика знаеш ли какво е счупен кутия на Бенц? Показа ми на диагностика на N оборотите на мотора и на турбината на кутията... еднакви с разлика до 1-2 оборота.... и при подаване на газ също. Не е имала никакви драми при смени, на стръмния наклон от Сточна гара към паметника Левски, като пуснеш спирачката и си на D, не мърда грам назад. Като я сгазиш не забива и не приплъзва. Платката работи ок, има комуникация, единствено на място като сменяше скоростите през лоста, на тажлета показваше до 4 и като цъкне на 5а, вместо това показваше D.

Каза че ако платката или турбината е счупена, то ако знаеш къде да гледаш на диагностиката, ще се хване.... тези кутии били доста умни.

 

Каза обаче че педала на спирачката ми е много мек и ме попита не ми ли прави впечатление..... аз съм си свикнал и е така откакто я купих. В интерес на истината на Техническия преглед ми казаха, че преден десен апарат работи почти 40% по малко от левия.  Смених дискове и накладки отпред, но педала тогава си остана същия. Според него може да задържа някой спирачен апарат, или с-мата да не е обезвъздушена и от там и кутията при потегляне може понякога да се замисля. Задните ми накладки така или иначе за смяна, ще ги сменя... както и спирачната течност и ще видя дали ще има резултат. Не пречи.

 

 

На тръгване всичко беше ток и аз реших да го сгазя Бенца, да видя как ще се държи кутията, защото честно казано малко се съмнявам че прави номера от спирачките. И така както я сгазих, така влезе в авариен режим. Не свети чек, но сякаш нямам турбо и естествено повече от 3000 оборота не вдига.Появи се съвсем леко доловимо съскане обаче..... Та може би проблема с пушека ще стане ясен. Четох че съскане може да е от интеркулер или маркуча към турбото.

 

Момчето ми каза, като го попитах за черния пушек.... това беше в сервиза, преди да си тръгна..... може след като са ти сменяли ремонтен к-т на турбото, на турбината да не и' стига въздух. Имало някаква геометрия тип клапи (ако съм разбрал точно), които отварят затварят притока на въздух. Логично му се струва, още повече че му казах че дебитомера се е предал, след ремонта на турбото.

 

Съжалявам за дългия пост, но съм наджапал във филма. Много ми се иска да си оправя Бенца.  


Този пост е редактиран от Brozestian: 27 август 2019 - 17:17

  • 0

#20 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 291 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 28 август 2019 - 09:56

 Маслото си ходи по кабелите - две коли имам със 722.6 и на двете съм намирал масло в модула за управление на кутията. Клапите във всмукателния колектор не винаги се хващат на диагностиката, позапушения ЕГР също. Всъщност точно сега 203-ката ми дизел е в сервиз за почистване на колектора и ЕГР и премахване на клапите.

 Това е процедура, която трябва да се прави през 50000км, а ако си имал проблеми с турбото - направо си е задължително да се прегледат.

 За TCU-то - свали го, извади го внимателно от кутията му и го почисти заедно с буксите със спрей за почистване на електронни платки.


  • 1

#21 Brozestian

Brozestian

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde

Публикувано 28 август 2019 - 13:29

Много благодаря за информацията. Това с отварянето и почистването ще го направя, единственото което ме притеснява е че трябва да откача акумулатора. Четох че тия пусти 203-ки имат детски болести, и при едно откачване на акумулатор, после е възможно да се окоти някой модул. Ти имаше ли проблеми, ако си почиствал твоя TCU, и при откачане на акумулатора си следвал първо "-" после "+" ...  а при закачане първо "+" после "-".... и колата да не седи разкачена повече от час два?

 

Мерси за насоката, накарам да видят егр и клапи, а също мисля ако не изскочи още нещо, да сваля катализаторите и да ми ги изчистят. Клапите софтуерно ли могат да се спрат или е механично?


  • 0

#22 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4381 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 28 август 2019 - 16:43

Отвори багажник или капак,врата там където ти стои акумулатора.Изчакай колата да заспи.Да изгасне таблото .
Извади минусовата клема и си работи спокойно.
  • 1

#23 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 291 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 29 август 2019 - 11:50

 Никакви проблеми не съм имал с откачането на акумулатора. Колата даже стоя 2 месеца с умрял акумулатор, който после баща ми смени без да му обеснявам каквото и да е било и всички модули си работят коректно. Ако го разкачиш ще се запишат грешки в модулите - за ниско напрежение. Ще изчезне синхрона за позицията на волана - т.е. ще ти светне грешка  ESP/BAS, която се оправя след няколко пълни завъртания на волана наляво-надясно на работеща кола и последващо палене.

 Клапите се премахват механично, ако искаш мога да ти пратя на ЛС координатите на сервиза, който ползвам за тази процедура и ориентировъчно колко ще му струва (като я свършат :).


  • 1

#24 Brozestian

Brozestian

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde

Публикувано 30 август 2019 - 13:24

Благодаря за мненията момци! :) В момента колата е за накладки, днес се оправи от самосебе си, тоест като я запалих сутринта не беше в авариен режим и всичко изглежда наред. Надявам се да е записала грешката, ще я четем по-късно. Отидох до Проспийд и си купих ей този спрей https://www.bardahl..../product/i/6166

Като ми остане време ще се занимая с почистването на TUC и ще пиша докъде съм стигнал с решаването на всички неща.

 

ПС. Радо имаш лс. :)


  • 0

#25 Brozestian

Brozestian

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde

Публикувано 31 август 2019 - 20:57

Така... първо се оказа, че майсторчето е прав и наистина не съм имал спирачки. Той Бенца можел да спира бре, а аз си мислех че е малко като Сааба ми. След като смени задни накладки и обезвъздуши системата сега колата хапе. Евала на момчето. 

 

На диагностиката изплю записаните грешки, които са "само" 4. :pc-gamer  Не съм започнал да ровя по сайтовете още да проверявам една по една какво значат, но на прима виста има проблем с налягането на турбото, егр и не съм сигурен за термостат (въпреки че съм го сменял преди 30к км). Според майсторчето уестгейта не работи като хората и това ще е първото което ще се гледа. Като са сменяли на предишното място ремонтен к-т на турбото не са направили реглаж. 

Мисля че това е един от признаците колицата ми да чади на Боб Марли, просто не и' стига въздух.

Това е от диагностиката, снимката я отрязах малко, но всичкото грешка е с P отпред. 

 

IMG-20190830-192309.jpg


  • 0

#26 Brozestian

Brozestian

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde

Публикувано 10 септември 2019 - 17:58

Такааа, малко развитие. Първо разкачих акумулатора, свалих и отворих TUC. Масло нямаше, беше стигнало само до буксата от външната страна. За сметка на това ми липсваше търпение в изваждането на платката от пластмасовата кутия и успях да я одраскам с отверката. Много яд ме хвана. Почистих въпреки всичко със спрея, сглобих. Имам тракшън и абс. Но вероятно ще трябва да го сваля пак и да мацна с лак (не се сетих по-рано), за да не се окисли на наранената част.

 

IMG-20190902-144601.jpg

 

 

Върнах се при майсторчето, който отвори ЕГРа и разгледа турбото. ЕГРа беше много мръсен, толкова много че клапана беше запекъл тотално. Изчисти го, раздвижи го с вакуум. Чудя се дали все пак да не го сменя.... Пружината на уестгейта беше клеясала, сложихме нова и го отвори малко повече, та турбото да си поеме въздух. В резултат пушенето значително намаля и колата оживя доста. Сипах един Бардал и прескочих до Гърция да изчисти. Мотора започна да мърка направо.

 

IMG-20190905-104329.jpg

 

Майсторчето каза да карам така, обаче явно не му се занимаваше. Пък и стана някаква драма с човека, който ме изпрати при този майстор, разсърди ми се един вид че видиш ли на 100 лв. съм бил оставил само 10 лв бакшиш, като доволен клиент. Хората са изтрещели на различни нива, но явно продължавам да търся майстор. Ще бъде 5 подред.

Както и да е. Днес закарах колата да видя какво става с катализаторите. Бях си наумил да ги почистя и двата машинно, въпреки "карай така". Въпреки че се пооправи с пушене и вървене, бенца все още не беше това което трябва да бъде. 

Човека свали първо задния и както очаквах беше запушен. Това е през тръбата от задния край.

 

IMG-20190910-095639.jpg

 

Последва сваляне на предния.... иии изненада. Вътре нямаше нищо. Явно и италианците изкормват екологията. Само че беше направено грамотно без рязане на гърнето, а изчоплен през отовра за тръбата. Консултирах с човек занимаващ се с катализатори и дпф филтри... тотално бях забравил, че съществува.

 

Ако някой си мисли, че катализаторите на дизеловите коли на 15-20 години вършат някаква работа е изпаднал в заблуда. Отдавна са се изпекли, и покритието на някои елементи вътре е паднало. Естествено има значение, дали колата е карана предимно на дълго и е изчаквано да влезе в работна температура... но все пак предния катализатор "вдига" около 900 градуса.

Тоет дори машинно почистване би имало минимален ефект. Тоест варианта е само нов.

Проверих колко струват двата през моя човек.... 860 лв., но трябва да чакам. И понеже генерацията беше долу, го изкормихме. Докато се наканя да ги поръчам ще карам така.

 Резултата като динамика стана доста впечатляващ и най-странното е че пушенето изчезна. Баси, да не повярва човек направо.

 

За десерт, поглезих Бенца с нов дисплей, че почти нищо не се виждаше вече. Взех го от Камен.... има обява в ОЛХ и се намира  на Горубляне срещу бившата бензиностанция Д2. Супер точен човек, смени го бързо, и понеже стъклото ми беше мръсно, ми подари много запазено такова. 

Километрите се манипулирали от гълтача и таблото и поне по табло, каза че километрите са пипани. За да е сигурен се свалял гълтача, така че съм 50/50.

 

IMG-20190904-101749.jpg

 

След всичко направено съм много доволен, сега ми се кара. :))))

 

.... пак стана дълго.... май трябваше да си пусна отделна тема за ремонти/подобрения по бенца ми.


  • 4

#27 Brozestian

Brozestian

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde

Публикувано 10 септември 2019 - 20:11

" че километрите са пипани."  грешка.... "НЕ са пипани" исках да напиша. Пропуснах да напиша и цената на дисплея със смяната: 160 лв. 

 


  • 0

#28 Dimitar_AMG

Dimitar_AMG

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 71 Мнения:
  • Град:Sofia

Публикувано 11 септември 2019 - 10:17

Браво за отношението към колата, колега. Много добре е станала


  • 1

#29 Brozestian

Brozestian

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 47 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde

Публикувано 12 септември 2019 - 12:10

Мерси колега, винаги съм се старал да си поддържам колите, а и ми е интересно да се човърка и да се подобряват нещата. Бенца предлага повече от Ауди Б6 и Е46цата на БМВ от тези години. :)

Сега мисля да отворим смукателния колектор да видя какво е положението, да погледна интеркулера също. Искам да рециклирам фарките, че много ме дразнят и проучвам дали мога да сменя контрол юнита на климатика... моя е с врътките, а ми се иска да мина на този с дисплея. 


  • 1




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни