Привет,
Едно от важните неща, които нямаше моята Е класа е теглича. Информирах се от тук от там и се оказа, че ретрофита на теглича при 211 не е сложна задача.
В Мерцедес им отнема около 60 работни единици, което са 5 часа.
Доверих се на голяма българска морга за Мерцедес, като ми предложиха "комплект готов за монтаж" Обявената от тях цена беше премлива и не съм се пазарил.
След две доставки, телефонни обаждания и прочие, получих
IMG_1179.JPG 130,93K 14 Брой сваляния IMG_1181.JPG 128,79K 11 Брой сваляния IMG_1185.JPG 170,08K 11 Брой сваляния
- Греда с механизма на теглича и кабели
- Лост за освобождаване на механизма
- Буфер под бронята
- Модул за теглича ААG от друга Е класа
- Два болта от общо 12те крепежа
Поръчах си оригинални крепежи и гумения маншон на теглича, защото този беше изгнил и липсваше част от него - около 90 евро всичко.
1. Свалих задната брония (може да не се откача парктроника
2 винта в задните подкалници
4 Винта на задните калници (развивата се като се махнат корите
2 Гайки до стоповете
2 Винта захващащи с планки бронята за долната част на купето
2. Свалих оригиналната греда между двата рога - 8 гайки. Тя става непотребна, защото се заменя от гредата на теглича
3. Монтира се теглича на мястото на гредата - нищо сложно, важното е да се разхлабят 4те болта на гредите влизащи в роговете, за да легне хубаво към купето
4. Прекарах инсталацията и жилото в купето, има си всички отвори оригинално, запушени са с гумени тапи.
5. Монтирах си механизма за освобождаване на теглича заедно с изрязване на мокета в багажника
6. Остана свързването на кабелите. Според момчето от авто моргата, кабелите са били закачени директно за САМ модула, според EPC между теглича и сам модула има ААG модул, който да спира и пуска парктроника автоматично, когато има закачено ремарке. Сдобих се с ААG модул отговарящ по номер и куплунзи, на това, което имам, от друга Е класа.
Поразчетох се и се оказа че има няколко варианта на инсталации от ААG до САМ модула на цени от 68 до 180 евро...
Молбата ми е, може ли да сравним с някоя друга Е класа вида на инсталацията, за да знам какво да поръчам.
Имам само това, което оградено в зелено: 1111.jpg 154,47K 13 Брой сваляния
Това са буксите IMG_2931.JPG 106,23K 12 Брой сваляния
кабелите на третата букса вървят заедно с жилото и влизат в лоста за освобождавне - червената линия на схемата
Така изглежда в монтирано състояние при изрязан мокет IMG_E2718.JPG 141,03K 16 Брой сваляния
Възможно ли е колата от която е свален теглича, да е нямала заден парктроник и да е нямала ААG модул и съответно пък да има различен САМ модул с подходящите букси?! (много не ми се вярва)
Ето и инсталацията за 68 еврона
15323627_1024x768.jpg 207,47K 14 Брой сваляния 15323634_1024x768 (1).jpg 100,95K 14 Брой сваляния download.jpg 9,15K 13 Брой сваляния AHK.jpg 66,14K 13 Брой сваляния
Даймлер документацията 675359-ahk-leitungssatz.pdf 267,5K 11 Брой сваляния
П.П. Истината е, че след разглабянето, почистването на ртждата, боядисването + допълнителните части надминах цената на доста свежоизглеждащи тегличи, но пък спасих един от скрап-та