Според мен наливай 5-40, защото 0-40 е за доста по суров климат или ако призводителя на двигателя го изисква.
Ето ти таблицата на даймлер за употребата на маслата при различни темератури. *ако няма специфично изскване за мотрора - обикновено при АМГ.
Информацията от колегата ИИВВОО може би е парвилна, но за мен не Фукс казва какво малсо да сложа, а Даймлер.
oil.gif 50,73K 4 Брой сваляния
Смяната... аз я правя на 10 - 12 000км, без значение какво ми изписва колата на таблото. При 215ката която е 55ца, горе долу на 12 000км трябва да го сменям ако гледам таблото.
ЛонгЛайф маслата са резултат от от битката, кой автомобил е по рентабилен. Ако погледнеш книжките на старите месеци има смяна на 1000км, и после на 5000км. Сега това е немислимо предвид пазара (не коментираме дали е добре за мотора.) Пазра изисква - къпувам и карам първите 25 000км или 2 години, без да мисля за поддъжката на колата. Лошото е, че понякога втората смяна върви заедно със смяна на мотора - обикновено при VAG групата - ама тя е гаранционна още, крайният клиент е засегната, само от това, че няма кола за известно време.
Имай предвид, че няма някакъв изключителен пробив в разработките на синтетични масла на петролна основа през последните 15 години. Освен ако не караш с Krytox, не виждам причина да сменяш на над 15 000км. Но пък да инвестираш почти 5 цифрена сума в масло, което е наистина лонг-лайф и сменпяш само филтри... пак е ту мъч.