Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W211 проблем с парното - ОДИСЕЯ


  • Please log in to reply
12 мнения по тази тема

#1 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 юни 2019 - 22:04

Извинявм се за дългия пост предварително, но ще се опитам да съм максимално описателен.

 

Кратката версия - нямам парно или по-точно духа марно. Силата на духане е ок. Имам климатик, който си изтудява добре.

 

Още от както взех колата /преди малко над 2 години/ в първата ми зима разбрах, че нямам парно. При покупката на колата смених водна помпа профилактично. Бившия собственик ми каза, че е сменял воден радиатор заради теч от него. Та, след като установих, че нямам парно купих нов ОЕМ дуо-винтил и... греда. Парно Йок, както се казва. Но зимата не се занимава с раглабяне на колата. Все пак до температури от около 0 градуса в нея се пътува нормално, е не си по къс ръкав, но се търпи. В първата ми зима малко се ударих, та профилактично смених и воден радиатор.

Дойде втората есен на колата и се заиграх, свалих цялото табло и смених радиатор на парното, но се оказа, че и тръбите на парното и печката са спекли яко /вероятно предния собственик е пропуснал да ми каже, че е бухал яко добавка за запушване на радиатор/, та продухване на всички тръби, смяна на клапана при печката, продухване на печката, циркулацията вече бе добра и.... пак греда, в началото /първите 1-2 дни/ парното духаше сякаш по-добре. Но отново духа марно.

 

Помислих да не е от маркучите на газта. След бърза справка с 2ма приятели със същите коли, оказа се че са ми коректно закачили газта.

 

Последва четене и никъде не намирам решение на проблема ми. 

Отворих циркулационната помпа на парното, вътре е като нова и работи като нова. Диагностиката не дава никакви проблеми, калибрация на клапите минава, селф тест на климатичната система минава, живите данни от датчиците изглеждат добре.

Заиграхме се с едно приятелче пак с колата, температура на охлаждащата течност 88-89 градуса, толкова е и на вход/изход тръбата на парното, толкова е и на самия радиатор на парното вътре. Днес успяхме да докараме парното да духа около 45 градуса, но след смяна на потока на въздуха да духа към прозореца и температурата рязко падна на 30 градуса и не иска повече. За всеки случай шунтирах потока на водата от печката и сега дикретно от водната помпа, към помпата на парното и в радиатора на парното. От всичко изписано дотук все повече клоним към някакъв механичен проблем с клапа и въздушния поток да минава покрай радиатора за парното. Възможно ли е това?

Проследили сме следните клапи чрез разглабяне на колата и тестове с диагностика и на живо да ги гледаме как се мърдат и работят коректно:

1. Клапа за вътрешна циркулация - това е клапата при вентилатора която допуска да влиза в колата свеж въздух.

2. Клапата която променя посоката на въздуха през допълнителните 2бр. филтри под жабката.

3. 2бр клапи който отвеждат въздуха в краката на шофьора и пасажера отпред.

4. 2бр клапи който управляват въздуха към предните 2бр. врати и отиващи към задните колони

5. 2бр клапи на централната конзола

6. 2бр клапи отиващи към задните седалки

7. 2бр или 3бр клапи духащи към челния прозорец

 

Но предполагам при радиатора на парното има някаква миксираща клапа и е възможно тя да е дала фира. Та някой запознат ли е с това? Има ли такава клапа заради която въздуха да преминава покрай радиатора на парното? Утрепахме се да гледаме StarFinder, EPC, google и не можем да видим нещо за което да се хванем,

 

На снимката още не сме я разглобили добре, в момента е със свалена горна част на таблото и централна конзола. Ако се наложи, пак ще я свалим цялата. Стига да имаме насоки какво да търсим

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  IMAG5234.jpg   81,54K   15 Брой сваляния

Този пост е редактиран от Bewolf: 16 юни 2019 - 22:14

  • 0

#2 frizera

frizera

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 132 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Abu Dhabi
  • Автомобил:
    B 170 Sport Tourer
    Honda CRV 1

Публикувано 19 юни 2019 - 06:59

Наистина си е приключение този проблем.

До колкото виждам сте проверили всичките 13 мотора за клапите, но все си мисля че има проблем със смесителните клапи щом температурата на радиаторчето е колкото на двигателя, а в салона въздуха не е горещ.... Моторите за смесителните клапи М2/6 и М2/7 се намират отгоре, върху кутията, което налага отново да свалиш таблото.

Друго, което ми е минало през главата е дефектен радиатор парно. Имах случай водата да влиза в него и веднага се връща обратно без да преминава по целия радиатор. А беше чисто нов афтърмаркет радиатор........... Последва втора смяна с оригинален и нещата си дойдоха на мястото.


Този пост е редактиран от frizera: 19 юни 2019 - 07:08

  • 0

#3 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 юни 2019 - 07:46

Малко ъпдейт по темата. Тези клапи са проверени и работят коректно. Дори в момента на една е откачен мотора принудително е отворена и там сме сложили термо сензор.

Много лошо ни подведе това, че на радиатора на парното са горещи тръбите, но в задния край се оказа СТУДЕН! И проблема не е в радиатора. Пазя си стария ОЕМ и дизайна им е 100% еднакъв. При слаба циркулация влиза отгоре малко топла вода и излиза отдолу без да преминава през серпентината му.

 

От всички тестове които започнахме да провеждаме се върнахме в началната идея. Колата има малък и голям воден кръг. Е да ама газаджията слагал газта си е направил негов кръг и вместо водата да е свързана последователно, той си е направил негов кръг и водата излиза от двигателя следва тройник към изпарителя и към радиатора на парното, следващия тройник е преди водната помпа и се получава, че водата бяга в по-лесната за нея посока и има много слаба циркулация към парното. Снощи преработихме временно тръбите на малкия воден кръг и постигнахме резултат 60-65 градуса на 50% духащ вентилатор при празен ход на двигателя. Днес ще се навържат тръбите с правилните връзки/ че снощи ползвахме градински маркуч за теста/ и ще покарам по един балкански път около 10км за да може да се обезвъздуши добре колата. Ще споделя за резултата.

 

Всички сензори и клапи работят коректно, всички тестове на HVAC минават успешно. Но колата я взех с газ и не предполагах, че може такава шега да ми изиграе. Смених радиатор на парното миналата година, преди това дуо винтил, почистване на тръби на водните кръгове, а то било работа за 10 мин :D

Ако майторите при които бях и гледаха колата преди това, само един да беше казал за газта / ходих и при 3ма газаджии в 2 различни града/ щеше да съм забравил отдавна за проблема. Но пък неволята ме научи и се чувствам доволен от това.


Този пост е редактиран от Bewolf: 19 юни 2019 - 07:46

  • 0

#4 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 юни 2019 - 11:49

Ъпдейт № 2:

Бях до газаджия за да коментираме слабата циркулация, като това което ми каза, че стандартно се прави с трети воден кръг изпарителя. Като целта е да се избегне ако има запушен радиатор на парното, за да си работи газовата система. Видях и други коли и наистина така се прави. Сега идва въпроса, защо ми е слабо налягането на водата. Сменена водна помпа преди 20к км, допълнителната рециркулационна помпа работи адекватно, системата е продухана. Не дава никакви грешки колата свързани с парно, климатик, водна система.


  • 1

#5 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 юни 2019 - 07:15

Ъпдейт № 3

След пренареждане на водните пътища снощи стигнахме 93 градуса в обороти и 90 градуса на празен ход на двигателя. Но имам още въздух в системата, който след като загасихме колата влезе в радиатора пак :Д Тази вече ще сголбяваме и ще се покара извънградско, дано да изгони и последния въздух и да забравя за проблеми с парното. Но истинския тест предстои зимата. Като му дойде времето пак ще споделя


  • 2

#6 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 юни 2019 - 09:48

Интересна тема... направо сериал  :yeah

Имам няколко въпроса, къде ти е вързан тройника - Между водната помпа и рециркулационната или между рециркулационната и радяторчето в купето?

 

Защо питам, в момента си монтирам газова на моята 211ка (М271 2007) и забелязах следните неща:

1. Най високата точка на водните пътищ не е казанчето, а тръбата от рециркулационната помпа към радиаторчето в купето.

2. Маркуча от рециркулационната помпа към радиаторчето има оригинална снадка под въздушния филтър (предполагам разклонение за печката или за метановите варианти)

 

Опитвал ли с да вържеш водния кръг на газовата там, аз лично мисля тази снадка да ползвам?


  • 0

#7 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 юни 2019 - 10:15

Връзването на тройниците беше следното. Единия маркуч за изпарителя беше между водната помпа и рециркулационната помпа, а другия беше директно след вдигателя преди дуо винтила. Изпарителя ми е ниско при компресора на airmatic-a. 

 

След цялото разглабяне на колата и изводите които си направихме елиминирахме тройниците и вързахме системата последователно. Изпарителя е вързан в момента между рециркулационната помпа и водната помпа. Съответно пътя на водата е:

 

двигател > радиатор на парно > печка > циркулационна помпа > изпарител > водна помпа > двигател, като когато е изключено парното просто водата преминава през дуо винтила и пропускаме радиатора на парното, но водния кръг си върти.

 

Фабричната снадка за която говориш в EPC е гледах е за подгряване за течността на чистачките. Това се води екстра, която аз я нямам, а баща ми на 124-ката я има :) А когато имаш печка дуо винтила е различен, като има 2 изхода, като и двата отиват в печката.

 

И на мен ми направи впечатление, че изходящите 2 тръби от дуо винтила  /за печката и за малкия воден кръг/ са или на нивото на казанчето или една идея под него, но ми е трудно да ги замеря.

 

Иначе цялата система е продухана и не искара дори 1 люспа от някакъв боклук, тествахме водната помпа за налягане, цикулационната помпа също и т.н.  Ако желаеш мога да снимам сега как сме аранжирали водните маркучи на газта. Единия е долу ниско при маркуча на хидравликата ми, а другия е малко по-високо и сме го закачили при перката, не исках да слагам 90 градусови снадки за да не правя излишни пречки на налягането на водата.

 

На тези снимки се виждат част от водните линии, като ги няма всички водни линии който са отдолу при печката. Там са 4 тръби с клапан и самата печка.

 

 

Относно дали съм се опитвал да вържа водните тръби на газта на друго място, не. Оглеждахме и се спряхме на това място, защото е между 2те помпи. На сравнително добра височина е също.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от Bewolf: 21 юни 2019 - 10:16

  • 0

#8 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 юни 2019 - 11:00

Супер, не бях преглеждал схемите в, мислех, че дуовентила няма байпас, и реално, ако не си пуснал да духа топло, този кръг няма да работи. 

При мен има един малък воден кръг на мотора и мислех че той играе роля на байпас.

Прикачен файл  M271.png   45,49K   9 Брой сваляния

 

Снощи монтирах изпарителя с временна планка, днес мислех да пускам медните тръби за водата от изпарителя покрай щита и да прекарам всичко после под чистачката.

 

Прикачен файл  IMG_1826.JPG   160,88K   8 Брой сваляния

Прикачен файл  IMG_1824.JPG   124,8K   9 Брой сваляния

 

След малко ще проверя дали на климатик LO, този кръг загрява при мен,

 

Умишлено не исках да слагам изпарителя ниско доло при компресора, заради риска при леко ПТП да се засегне и да има теч. Тези 211ки са много пластмасови отпред и...


  • 0

#9 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 юни 2019 - 13:13

Байпаса на дуовинтила реално не се ползва когато не работи печката. Самия дуовинтил байпасира радиатора на парното през тръба № 100 от предната ми илюстрация, а № 110 е студена виднаги, освен ако не е включена печката.

В интерес на истината не съм проверявал на LO дали този кръг върти, но съм на 99%, че ще работи и ще върти, защото това е малкия кръг.

 

Като гледам къде си го монтирал, при мен мисля няма да стане заради по-малкото пространство заради по-големия мотор и SBC помпата, иначе там е по-удобно заради по-кратките водни пътища. 

 

Аз имах леко ПТП декември 2017, но нямах щети по газта. В оградената зона на снимката е изпарителя. Като от удара бе крива маската, греда, рогове, дисторник, броня, преден капак, всички видоове пласмаси, фаровете и т.н.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  IMAG3601.jpg   142,53K   9 Брой сваляния

Този пост е редактиран от Bewolf: 21 юни 2019 - 13:16

  • 0

#10 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 юни 2019 - 13:19

Потвърждавам това за байпаса на радиатора през дуовентила при пуснат климатик.

Тествах преди малко на моята кола.

Не би трябвало да имаш проблеми с така вързана система, единствено ще падне дебита към радиатора с 30%, тъй като сечението на маркучите към изпарителя е друго. 

Но реално топлия антифриз идва от двигателя, минава през топлообменника, който има не малко съпротивление и тогава отива към изпарителя. Тоест загуба на температурата на антифриза няма да има, единствено при силно пуснат вентилатор, няма да затопля толкова много.


  • 0

#11 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 юни 2019 - 13:23

Защо да падне дебита след като свързването е последователно? Необходимата вода съдържаща се в маркучите на изпарителя и самия изпарител е долята. А иначе сечението им при мен е еднакво с тези на малкия воден кръг. Външно 26мм вътре 19мм.


  • 0

#12 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 юни 2019 - 13:30

Защо да падне дебита след като свързването е последователно? Необходимата вода съдържаща се в маркучите на изпарителя и самия изпарител е долята. А иначе сечението им при мен е еднакво с тези на малкия воден кръг. Външно 26мм вътре 19мм.

Тогава не би трябвало да имаш големи загуби, моят е с входове по 16мм


  • 0

#13 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 юни 2019 - 14:31

Току що проверих. С изпарител съм KME Gold и е с фи16 водни вход/изход.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни