Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

За маслото на диференциалаколичество на маслото в диференциала


  • Please log in to reply
13 мнения по тази тема

#1 jigsaw

jigsaw

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz 2002 година W211 E270CDI OM647.961

Публикувано 30 май 2019 - 20:54

Здравейте Колеги,

Бих искал да прочета Вашите мнения относно количеството масло в диференциала на W211,  Е270cdi, OM647.961, 177коня произведена в края на 2002-ра година с VIN WDB2110161A154536 . Проблемът е следния:

Според WIS колата е с диференциал ф210Е, отново според WIS количеството масло за този диференциал би трябвало да е 1.6литра. Когато смених маслото, от диференциала изтече 1.5литра. До тук добре. Изненадата дойде, когато започнах да наливам новото масло(FUCHS SINTOPOID FE 75W-85, спецификация по MB 235.7) и се оказа, че повече от 1.3литра не може да събере. Реално прелива от пробката за наливане. Вероятно фабрично е налято 1.5литра, но как трябва да подходя в този случай. Да го оставя до пробката 1.3литра или да наклоня колата и да долея още 300мл. Понеже точно този подход не ми изглежда логичен, реших да попитам тук. Надявам да има хора , които имат адекватен опит с този казус и да споделят мение.

Благодаря предварително :)


  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 30 май 2019 - 22:03

Здравей,

 

Досега не съм чувал за кутия или диференциал, в които да се налива повече от нивото на пробката. Има няколко, при които Мерцедес в последствие пускат сервизен бюлетин за редуцирано количество.

 

Моето скромно мнение е, че ако долееш до пробката няма да сгрешиш.


  • 0

#3 jigsaw

jigsaw

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz 2002 година W211 E270CDI OM647.961

Публикувано 30 май 2019 - 22:23

Благодаря за мнението Колега.

Маслото вече е налято до пробката, тоест диференциала е събрал 1.3литра и повече не може да събере ако колата е в хоризонтирано положение. До тук съм го докарал. Но се чудех дали да вярвам на инфото във WIS и да долея още 300мл(за да стане общо 1.6литра) чрез някаква нестандартна сехма с накланяне на колата или да си го оставя така на 1.3 литра до пробката. Вярно е, че Мерцедес периодично пускат бюлетини по най-различни поводи и е възможно някъде да са написали за подобна корекция за редуцуране на количестовото, но аз никъде не можах да намеря такъв документ. Ако някой знае за такъв документ или има пряк опит моля да сподели.


  • 0

#4 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 30 май 2019 - 22:44

След като е започнало да прелива през пробката изчкахте ли 30-тина минути и пак да пробвате да сипете още масло?

Диференциалното масло е много гъсто  и му трябва време за да влезе и да се разлее навсякъде. ;)


Този пост е редактиран от IIVVOO: 30 май 2019 - 22:45

  • 0

#5 jigsaw

jigsaw

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz 2002 година W211 E270CDI OM647.961

Публикувано 30 май 2019 - 23:34

Колега не съм го чакал 30мин. Но трябва да споделя, че всъщност маслото е по-рядко от маслото, което използвам за двигателя, а то е Mobil 1 FS 0W-40. По-рядко е и от Fuchs 10W-40 (имам туби от двете масла и ги сравнявам с диференциалното). Маслото е много рядко и много по-бистро от двигателното масло.

Този пост е редактиран от jigsaw: 30 май 2019 - 23:37

  • 0

#6 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 31 май 2019 - 06:37

Екстра си, сменяй го на смяна на масло в автомата и ще те слуша дълго


Officeservices.bg
  • 0

#7 teloto

teloto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes S500L

Публикувано 05 август 2019 - 10:34

Здравейте. Имам въпрос относно смяната на маслото в деференциалите отпред и отзад! На колко се сменя и с какво? Аз съм с Е320 W211 бензин 2004год., 4-матик.


  • 0

#8 blaskowitz

blaskowitz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200K (W210.045 6-speed)

Публикувано 05 август 2019 - 12:20

Най-точно ще е да питаш в Силвър стар, но аз гледам този руски сайт http://web.archive.o...ids/typ/211.htm - цитират документи от WIS базата на Мерцедес и досега всичко написано там се потвърждава от дилъра, можеш да видиш за твоето купе и двигател каква спецификация масло, на какъв интервал се сменя и какво количество. Ако е 235.7 и не държиш да е оригинално, Fuchs TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85 TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85 е добър избор.


Този пост е редактиран от blaskowitz: 05 август 2019 - 12:22

  • 1

#9 teloto

teloto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes S500L

Публикувано 05 август 2019 - 14:33

Най-точно ще е да питаш в Силвър стар, но аз гледам този руски сайт http://web.archive.o...ids/typ/211.htm - цитират документи от WIS базата на Мерцедес и досега всичко написано там се потвърждава от дилъра, можеш да видиш за твоето купе и двигател каква спецификация масло, на какъв интервал се сменя и какво количество. Ако е 235.7 и не държиш да е оригинално, Fuchs TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85 TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85 е добър избор.

Благодаря ти за линка! Гледам там пише че предния и задния мост са необслужваеми, поне така разбрах!? Т.е маслото не им се сменя въобще! А гледам на раздатката и дават смяна на масло с пробег 60 000 км! Правилно ли съм разбал?


  • 0

#10 blaskowitz

blaskowitz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200K (W210.045 6-speed)

Публикувано 05 август 2019 - 16:09

Да, от мерцедес ги дават да се кара с това масло до живот на възела, не препоръчват смяна, освен за задния диф на W211.076 / 077/276/277, там се сменя на всеки 50 хил км., а за раздатката доколкото разбирам е еднократно на 60 хил км. с 2-3 промивки и след това каране до живот.

 

Тук вече малко фриволни разсъждения - друг е въпроса за какъв ресурс са ги смятали да издържат агрегатите с това масло - ще изкара до края на гаранцията, но дали 20-30 год. и 1 милион км? 235.7 е синтетично масло, устойчиво към окисление и т.н., спрямо старото минерално за дифове и най-вероятно при тестовете не виждат промяна в свойствата на синтетичното и затова няма интервал на смяна. Та това вече всеки си го преценява, някои си карат без да го сменят, други, които мислят, че вечно масло няма - на 100 хил. км. или 10 години, но със сигурност не пречи и няма да навреди да се смени ако е по спецификация.


  • 0

#11 teloto

teloto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes S500L

Публикувано 06 август 2019 - 07:47

Разбрах, колега blaskowitz. Благодаря ти за информацията.Тия дни ще ходя да си обслужа автомата и раздатката,като в раздатката след като се сменя веднъж на 60 000 км сигурно са го сменили поне веднъж в Швейцария....не се съмнявам,но все пак ще помисля дали да го сменям. Тогава мисля да проверя и на диференциалите, но да ти кажа честно, аз не карам кола повече от 2,3 максимум 4 години! обичам разнообразието, та поради тази причина едва ли ще се налага да ги сменям....Все ще изкарат 50 000-60 000 км. :unsure


  • 0

#12 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 06 август 2019 - 07:49

В раздатката и скоростите не е ли едно и също масло.... ? Говоря за малките 4матици тип 211 и 212 ?



Officeservices.bg
  • 0

#13 teloto

teloto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes S500L

Публикувано 06 август 2019 - 08:13

В раздатката и скоростите не е ли едно и също масло.... ? Говоря за малките 4матици тип 211 и 212 ?



Officeservices.bg

 

 

До колкото изчетох до сега, не е същото масло! Но пък може и да греша!


Този пост е редактиран от teloto: 06 август 2019 - 08:14

  • 0

#14 blaskowitz

blaskowitz

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200K (W210.045 6-speed)

Публикувано 06 август 2019 - 10:00

Разбрах, колега blaskowitz. Благодаря ти за информацията.Тия дни ще ходя да си обслужа автомата и раздатката,като в раздатката след като се сменя веднъж на 60 000 км сигурно са го сменили поне веднъж в Швейцария....не се съмнявам,но все пак ще помисля дали да го сменям. Тогава мисля да проверя и на диференциалите, но да ти кажа честно, аз не карам кола повече от 2,3 максимум 4 години! обичам разнообразието, та поради тази причина едва ли ще се налага да ги сменям....Все ще изкарат 50 000-60 000 км. :unsure

Радвам се, че съм бил полезен колега. :) Добре си решил да ги провериш - ако е намаляло нивото може само да се долее.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни