m111.961 ремап
Започната от Atanasov, 16 май 2019 - 22:43:50
8 мнения по тази тема
#1
Публикувано 16 май 2019 - 22:43
Здравейте, някой занимавал ли се е с ремап на m111 с HFM система? Интересува ме от къде може да се намерят различни версии на фърмуера, как могат да се модифицират и какъв програматор се ползва. Целта е промяна на картите за ъгъла на запалване, понеже колата е на метан, а е американка и няма щекер за промяна на аванса.
Днес си поиграх и свързах щекер от друга кола(при мен бяха на късо пиновете). Стар диагнозата разпозна щекера в актуални стойности, но блока на мотора отчита грешка и промяна в работата на мотора няма. Явно в щатската версия на фърмуера не е заложена такава външна корекция. Искам да сложа фърмуер, който позволява корекция и да му задам при едно от положенията на щекера да е с много по-голям аванс от нормалното и ще се включва, само когато работи на газ.
Аванс процесор за този мотор няма или поне не и читав.
Благодаря!
Изпратено от моят HUAWEI LUA-L01 с помощта на Tapatalk
Днес си поиграх и свързах щекер от друга кола(при мен бяха на късо пиновете). Стар диагнозата разпозна щекера в актуални стойности, но блока на мотора отчита грешка и промяна в работата на мотора няма. Явно в щатската версия на фърмуера не е заложена такава външна корекция. Искам да сложа фърмуер, който позволява корекция и да му задам при едно от положенията на щекера да е с много по-голям аванс от нормалното и ще се включва, само когато работи на газ.
Аванс процесор за този мотор няма или поне не и читав.
Благодаря!
Изпратено от моят HUAWEI LUA-L01 с помощта на Tapatalk
#2
Публикувано 17 май 2019 - 11:00
Знам че тези с PMS имат кодиращ резистор на самия "комутатор".
Възможно е и на HFM да има нещо подобно, което все още да й казва че е "американка" и да отказва да коригира аванса.
Другото е, че корекцията обикновено е на натоварен мотор. Т.е. на празен ход и при ненатоварен мотор няма разлика - поне при EZL е така.
ЕДИТ: Коркецията важи за НАТОВАРЕН мотор, заблудил съм се. При ненатоварен и празен ход няма промяна.
#3
Публикувано 17 май 2019 - 11:24
Точно такъв резистор има и при HFM, но при моята бяха дадени фабрично накъсо кабелите, където се свързва резистора и на стар диагнозата в актуални стойности го обозначаваше с F. Взех резистор със 7 позиции от 124-ка 104 мотор и го свързах на съответните пинове, при което стар диагнозата го разпозна, но блока на мотора записваше грешка, че R16/5 е прекъснат и работата на мотора(под товар) остана същата. Затова стигам до извода, че хардуера на блока на мотора си е същият като на тези с резистор, просто в конкретният софтуер не е заложена корекция.Знам че тези с PMS имат кодиращ резистор на самия "комутатор".
Възможно е и на HFM да има нещо подобно, което все още да й казва че е "американка" и да отказва да коригира аванса.
Другото е, че корекцията обикновено е на натоварен мотор. Т.е. на празен ход и при ненатоварен мотор няма разлика - поне при EZL е така.
Гледам, че се предлага т.нар „чиптунинг” и за този мотор, така че явно има начин да се програмира, но не намирам никаква информация. Само в един руски сайт бяха показали чиповете с памет.
Изпратено от моят HUAWEI LUA-L01 с помощта на Tapatalk
#4
Публикувано 17 май 2019 - 12:51
А ако си вземеш друго ECU от европейска версия на кола с HFM система ... вече ги има навсякъде и не са и скъпи - няма ли да е свързано с по-малко главоболия
#5
Публикувано 17 май 2019 - 13:23
Аз така или иначе ще си взема друг модул, за да си експериментирам, но дори в европейските аванса се променя в много малки граници и то повече към закъснение за по-лош бензин, отколкото към предварение.
Изпратено от моят HUAWEI LUA-L01 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят HUAWEI LUA-L01 с помощта на Tapatalk
#6
Публикувано 17 май 2019 - 13:44
Мисля, че една от малкото фирми в България, които ремонтират Мерцедес електроника се намира точно във Варна. Можеш да се обърнеш към тях.
Но според мен фабричната корекция не променя аванса на празен ход и ненатоварен мотор. На теб за метан ще тие необходим ремап. Повече от фабричния аванс в ниските, и по-малко във високите - поне за LPG е така. На ниски обороти скоростта на горене е по-ниска заради високото октаново число, на високи беше по-висока заради по-доброто смесообразуване.
Прикачени файлове
#7
Публикувано 17 май 2019 - 15:49
Не знам как е написан софтуера за фабричната корекция... Дали се променя само някакъв коефициент или сменя между няколко карти. За това питам с какъв софтуер се чете шестнадесетичния файл от паметта. С електроника се занимавам от доста време, с програмиране на контролери - от по-малко, но с чиптунинг никога не съм се занимавал и ме интересуват самите инструменти, с които се работи, пък аз ще си играя на моята кола.
Ясно е, че колата няма да полети на метан... Тя на бензин едвам крета, та на метан... Целта е да се направи, колкото може без да се преправят инсталации, да се слага Мега, да се сгъстява мотор и прочие.
Изпратено от моят HUAWEI LUA-L01 с помощта на Tapatalk
Ясно е, че колата няма да полети на метан... Тя на бензин едвам крета, та на метан... Целта е да се направи, колкото може без да се преправят инсталации, да се слага Мега, да се сгъстява мотор и прочие.
Изпратено от моят HUAWEI LUA-L01 с помощта на Tapatalk
#8
Публикувано 17 май 2019 - 16:58
Първо файла може да е в двоичен код а не шестнадесетичен. Няма универсална програма с който да можеш да четеш дъмпа на чипа. Основно се ползва WinOLS. За да можеш да разшифроваш всичките карти в софтуера ти трябва така наречения DAMOS файл за твоето ЕКУ. DAMOS файла е нещо като описание на байтовете на софтуерния файл. От кой байт до кой байт са дадените карти. Какви са параметрите на картите като температура, обороти, натоварване, налягане, ъгъл на запалване и други. Успех с начинанието.
#9
Публикувано 17 май 2019 - 19:05
Точно това ми трябваше! Благодаря!Първо файла може да е в двоичен код а не шестнадесетичен. Няма универсална програма с който да можеш да четеш дъмпа на чипа. Основно се ползва WinOLS. За да можеш да разшифроваш всичките карти в софтуера ти трябва така наречения DAMOS файл за твоето ЕКУ. DAMOS файла е нещо като описание на байтовете на софтуерния файл. От кой байт до кой байт са дадените карти. Какви са параметрите на картите като температура, обороти, натоварване, налягане, ъгъл на запалване и други. Успех с начинанието.
Някой нещо, ако има да добави, няма да е излишно. Особено от къде може да се изтегли този файл за моят блок на мотора.
Изпратено от моят HUAWEI LUA-L01 с помощта на Tapatalk
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни