Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

m111.961 ремап


  • Please log in to reply
8 мнения по тази тема

#1 Atanasov

Atanasov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W202, 1994г

Публикувано 16 май 2019 - 22:43

Здравейте, някой занимавал ли се е с ремап на m111 с HFM система? Интересува ме от къде може да се намерят различни версии на фърмуера, как могат да се модифицират и какъв програматор се ползва. Целта е промяна на картите за ъгъла на запалване, понеже колата е на метан, а е американка и няма щекер за промяна на аванса.

Днес си поиграх и свързах щекер от друга кола(при мен бяха на късо пиновете). Стар диагнозата разпозна щекера в актуални стойности, но блока на мотора отчита грешка и промяна в работата на мотора няма. Явно в щатската версия на фърмуера не е заложена такава външна корекция. Искам да сложа фърмуер, който позволява корекция и да му задам при едно от положенията на щекера да е с много по-голям аванс от нормалното и ще се включва, само когато работи на газ.
Аванс процесор за този мотор няма или поне не и читав.
Благодаря!

Изпратено от моят HUAWEI LUA-L01 с помощта на Tapatalk
  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 17 май 2019 - 11:00

Знам че тези с PMS имат кодиращ резистор на самия "комутатор".

 

Възможно е и на HFM да има нещо подобно, което все още да й казва че е "американка" и да отказва да коригира аванса.

 

Другото е, че корекцията обикновено е на натоварен мотор. Т.е. на празен ход и при ненатоварен мотор няма разлика - поне при EZL е така.

 

ЕДИТ: Коркецията важи за НАТОВАРЕН мотор, заблудил съм се. При ненатоварен и празен ход няма промяна.


  • 0

#3 Atanasov

Atanasov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W202, 1994г

Публикувано 17 май 2019 - 11:24

Знам че тези с PMS имат кодиращ резистор на самия "комутатор".

Възможно е и на HFM да има нещо подобно, което все още да й казва че е "американка" и да отказва да коригира аванса.

Другото е, че корекцията обикновено е на натоварен мотор. Т.е. на празен ход и при ненатоварен мотор няма разлика - поне при EZL е така.

Точно такъв резистор има и при HFM, но при моята бяха дадени фабрично накъсо кабелите, където се свързва резистора и на стар диагнозата в актуални стойности го обозначаваше с F. Взех резистор със 7 позиции от 124-ка 104 мотор и го свързах на съответните пинове, при което стар диагнозата го разпозна, но блока на мотора записваше грешка, че R16/5 е прекъснат и работата на мотора(под товар) остана същата. Затова стигам до извода, че хардуера на блока на мотора си е същият като на тези с резистор, просто в конкретният софтуер не е заложена корекция.
Гледам, че се предлага т.нар „чиптунинг” и за този мотор, така че явно има начин да се програмира, но не намирам никаква информация. Само в един руски сайт бяха показали чиповете с памет.

Изпратено от моят HUAWEI LUA-L01 с помощта на Tapatalk
  • 0

#4 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 17 май 2019 - 12:51

А ако си вземеш друго ECU от европейска версия на кола с HFM система ... вече ги има навсякъде и не са и скъпи - няма ли да е свързано с по-малко главоболия  :beer


  • 0

#5 Atanasov

Atanasov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W202, 1994г

Публикувано 17 май 2019 - 13:23

Аз така или иначе ще си взема друг модул, за да си експериментирам, но дори в европейските аванса се променя в много малки граници и то повече към закъснение за по-лош бензин, отколкото към предварение.

Изпратено от моят HUAWEI LUA-L01 с помощта на Tapatalk
  • 0

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 17 май 2019 - 13:44

Мисля, че една от малкото фирми в България, които ремонтират Мерцедес електроника се намира точно във Варна. Можеш да се обърнеш към тях.

 

Но според мен фабричната корекция не променя аванса на празен ход и ненатоварен мотор. На теб за метан ще тие необходим ремап. Повече от фабричния аванс в ниските, и по-малко във високите - поне за LPG е така. На ниски обороти скоростта на горене е по-ниска заради високото октаново число, на високи беше по-висока заради по-доброто смесообразуване.

Прикачени файлове


  • 0

#7 Atanasov

Atanasov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W202, 1994г

Публикувано 17 май 2019 - 15:49

Не знам как е написан софтуера за фабричната корекция... Дали се променя само някакъв коефициент или сменя между няколко карти. За това питам с какъв софтуер се чете шестнадесетичния файл от паметта. С електроника се занимавам от доста време, с програмиране на контролери - от по-малко, но с чиптунинг никога не съм се занимавал и ме интересуват самите инструменти, с които се работи, пък аз ще си играя на моята кола.
Ясно е, че колата няма да полети на метан... Тя на бензин едвам крета, та на метан... :D Целта е да се направи, колкото може без да се преправят инсталации, да се слага Мега, да се сгъстява мотор и прочие.

Изпратено от моят HUAWEI LUA-L01 с помощта на Tapatalk
  • 0

#8 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 май 2019 - 16:58

Първо файла може да е в двоичен код а не шестнадесетичен. Няма универсална програма с който да можеш да четеш дъмпа на чипа. Основно се ползва WinOLS. За да можеш да разшифроваш всичките карти в софтуера ти трябва така наречения DAMOS файл за твоето ЕКУ. DAMOS файла е нещо като описание на байтовете на софтуерния файл. От кой байт до кой байт са дадените карти. Какви са параметрите на картите като температура, обороти, натоварване, налягане, ъгъл на запалване и други. Успех с начинанието.


  • 2

#9 Atanasov

Atanasov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W202, 1994г

Публикувано 17 май 2019 - 19:05

Първо файла може да е в двоичен код а не шестнадесетичен. Няма универсална програма с който да можеш да четеш дъмпа на чипа. Основно се ползва WinOLS. За да можеш да разшифроваш всичките карти в софтуера ти трябва така наречения DAMOS файл за твоето ЕКУ. DAMOS файла е нещо като описание на байтовете на софтуерния файл. От кой байт до кой байт са дадените карти. Какви са параметрите на картите като температура, обороти, натоварване, налягане, ъгъл на запалване и други. Успех с начинанието.

Точно това ми трябваше! Благодаря!
Някой нещо, ако има да добави, няма да е излишно. Особено от къде може да се изтегли този файл за моят блок на мотора.

Изпратено от моят HUAWEI LUA-L01 с помощта на Tapatalk
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни