Привет,
Ерата 140 приключи достойно при мен, след като продадох моята след 7 години, 120 000км и доста часове реставрация и от няколко дена съм горд собственик на своето първо комби.
Отавна търся практична ежедневна кола с прилична поддръжка и голям обем на багажника... то са колелета, то е сортиран боклук, който всяка седмица карам на сметището, не че там не е пълно с нови Бенцове, Поршета и АМГ-та, ама...
Та новата стара техника е 200 Компресор 2007ма. Държах задължително да е фейслифта след 2007ма, не само заради дизайна и липсата SBC, а и за това, че колата е коренно променена и няма драми с ръждата.
Защо 200 Компресор.. Дизел не харесвам, а и с 211ка дизел не мога да ходя на работа. Големите мотори 272 и 273, не се славят с особена здравина и са трудни за ремонт в домашни условия. Не че 271 е черешката на тортата,
но е с поносими цени за части. Не на последно място държа ежедневната ми кола да е с 5 скоростния автоматик, малко по лесен е за отремонтиране в сравнение с 722.9.
Екземпляра е доста запазен, имал е един собственик, взех го от посредник, който твърдеше, че колата е била върната в представителство на Мерцедес. Днес проверих историята на колата в дилърството до нас и всичко изглежда наред и съвпада със сервизната книжка. Като изпълнение е Авантгард със спорт пакет (генерация и спирачки).
Какво и липсва на колата...
1. Теглич - уговорил съм един оригинален
2. Команд 2.5 - в момента е с APS 50, ще пиша в друга тема подробно за ъпдейта, оказа се не лесна задача
3. Смяна на верига профилактично
4. ISOFIX - днес поръчах куките, ще постна в друга тема монтажа
5. EASY PACK система за укрепване на товара в багажника
6. Щори на задните врати
7. Греди за тавана
Впечатления, като излючим леко тежкия волан, колата доста ми хареса и изненада особено при тесни планински пътчета. Очалвах да е малко по "гумена" като управление, но е доста по прецизна във волана отколкотоочаквах.
Като вървене... става.. по добре е от С180 компресор на 204, а и усещането за ускорение е силно притъпено. Разхода се движи около 9 на 100, предвид пробега който исминавам само до работа (2000км на месец) обмислям да и сложа газ в немски сервиз. Разликата ще е около 8 - 9 евро на 100км и ще съм зелен.
Имам още 2500км до следващият сервиз (С) и ще видим какво ще излезе по мотора като започна с обслужването. За сега работи тихо и няма течове.