Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Бъдещето на автомобилите след 5, 10 годиниЕдна провокативна тема


  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 април 2019 - 00:33

От доста време с приятели и познати, а и с колеги си говорим за бъдещето на автомобилите.

Интересно ми е, каква е гледната точна на хора като нас, фенове на марката. Как вие виждате бъдещето.. близко и малко по далечно

 

Аз също ежедневно мисля по темата, защото освен фен съм и човек, който се прехранва от тази индустрия. Та ето моята представа: 

 

Като се изолираме от типа задвижване си мисля, че постепенно автомобилът ще се превърне в нещо като услуга. Поради сериозното обезценяване, все по-краткия експоатационен цикъл, хората ще прибегнат към "абонаменти"– услуга, която Мерцедес вече предлага в някой държави. Това ще затвори доста цикъла на производителите.. ще произвеждат, обслужват и притежават автомобилите...ще убие и страстта на по–младите да имат нещо свое и да се грижат за него по един по особен начин.

В някакъв момент ще навлезнат масово автономните автомобили, трафикът ще бъде предвидим, синхронизиран с календара на всеки и автомобилите ще са просто един малко по–скъп градски транспорт

 

А какво ще стане с Такситата, Шофьорските курсове и книжките, Моторните спортове, Марките автомобилни производители, защото скоро, когато навлзе забрана за регистриране на ново МПС с ДВГ (2030), картите за автомобилопроизводителите ще се раздават на ново


  • 0

#2 bat_Vite

bat_Vite

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 197 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 16 април 2019 - 07:15

... мисля, че постепенно автомобилът ще се превърне в нещо като услуга. Поради сериозното обезценяване, все по-краткия експоатационен цикъл, хората ще прибегнат към "абонаменти"– услуга, която Мерцедес вече предлага в някой държави. Това ще затвори доста цикъла на производителите.. ще произвеждат, обслужват и притежават автомобилите...ще убие и страстта на по–младите да имат нещо свое и да се грижат за него по един по особен начин...

 

На същото мнение съм..., за мое съжаление.

Не знам какво мислят по-младите, но и досега не мога да заобичам метрото и се радвам, че няма да доживея свят...  без мирис на бензин!   :wind14


  • 0

#3 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 234 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 април 2019 - 08:20

Доста интересна тема :) Някога гледахме F1 и знаехме, че най-добрите авто инж. са в Мерцедес, Ферари и Макларън...а сега се оказва и в Red Bull, който се пие, а не се кара :) Та картите на автомобилните производители вече се раздават на ново. Факт е, че Мерцедес не е това, което беше - двигатели от Рено, баничарки и т.н. Не говорим за примиум автомобилите на марката - там нещата са безкомпромисни.

 

Аз лично притежавам автомобил поради няколко причини:

  1. Нямаме читав междуградски транспорт, на който може да се разчита
  2. В София е по-удобно с кола, въпреки че се старая да ходя пеш или с градски, но през уикенда с жена ми и детето  - колата си е кеф
  3. Голям кеф е да си имаш кола, да й се радваш, да си говориш за нея с приятели. Дава ти доп. социални контакти - форум, майстори, автомивки и т.н. :)

За мен бъдещето на автомобилите също върви към auto-as-a-service, както всичко останало.  Напр. Spark набра огромна популярност в София последните години. Аз също го намирам за мн яко -  взимаш си 1 VW UP, закарваш се до летището и го зарязваш и не ти пука и вс това е г/д на цената на 1 такси :) 

 

Преди около 1 година имах възможност да работя с 1 от най-големите корпорации в света (не  е VW) и беше мн интерсно, че 1 от VP-тата й не притежаваше S-klasse (както очакваме по нашенски), дори и VW нямаше... а бе никаква кола. Използваше влаковете в Германия, а когато му се налагаше да шофира ползваше едно приложение за коли като услуга, тип rent-a-car. Не беше стиснат, а мн разумен. Това беше човек, който беше изключително зает и поради тази причина предпочиташе влаковете, защото можеше да работи, вместо да губи време в шофиране.


  • 0

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 април 2019 - 10:05

Напълно убеден съм, че As-a-service модела ще придобие огромна популярност, но не вярвам да убие притежанието на лични автомобили. 

Също съм сигурен, че автопроизводителите ще се преориентират в тази посока за допълни източници на приходи и печалба, които не са толкова капитал-интензивни.

 

Но няма вариант да се елиминират моделите за лично ползване. Ако светът стане наистина глобално общество (няма) и колективно се откажем от личните превозни средства, то пазарът ще откликне.

 

Нека не бъркаме градовете, в които е напълно неприложимо притежанието на МПС с останалата част от териториите, където и да е.

В един Лондон е безумие да се притежава автомобил, същото е и в Ню Йорк. LA е малко по-особен случай, там няма транспорт, но така и така колите са им малко или много на оперативен лизинг. Дали ще плащаш месечна вноска за лизинг или за as-a-service модел, там няма разлика. Все ще трябва да седи при теб.

 

Така че нека спим спокойно, никой няма да ни изтръгне старите E и S-класи от ръчичките, за да реализира капиталистическите си черни мисли ;) Поне не по този начин :)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 април 2019 - 10:33

И аз съм съгласен с Коцето. Това е приложимо в големите градове. Но примерно в малките населени места не го виждам как ще работи този модел.


  • 0

#6 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Публикувано 16 април 2019 - 12:03

Проблемът е, че има обявена война на нормалното и традиционните ценности. Като почнем от т.нар. джендърство и стигнем до неща като личният автомобил. ТЕ се опитват да са в контрол на всичко и всеки. Ние, като личности, да нямаме реално никаква свобода. Нито на мисли, нито на думи, нито на действие, нито на придвижване. Another brick in the wall. Понеже форумът е за автомобили, ще пиша само за колата.

Колата винаги е била символ на свободата. За това всички сме чакали да станем на 18, да вземем книжка и да сме свободни. Да бъдем там, където искаме в ТОЗИ момент. Градският транспорт, колкото и усъвършенстван да е, никога няма да ни даде тази свобода. ТЕ ще ти казват в колко часа да си на спирката, от къде ще минеш, колко време ще пътуваш, кога и къде ще стигнеш. Ти не си в контрол на нищо. И всичко това се замаскира като "опазване на околната среда"... дрън дрън та пляс. На ТЯХ не им пука ни най-малко за околната среда. ТЕ се интересуват само от власт и пари. И ТЕ успяват да внушат на обикновеният човек, че той е виновен за климатичните промени, а не ТЕХНИТЕ огромни, гигантски производства в Индия, Китай и т.н.

Иначе нямам нищо против различни варианти за наемане на коли. Това, което Анди е написал, не е лошо за хора, които не ги вълнуват автомобилите. Един вид, като пералня, просто уред с който си вършиш работата. Само да не се налага от държавите като политика и "правилно" мислене, а да се остави пазарът сам да определи дали е удачно или не. Както в момента се пропагандират електричките. Нямам нищо против технологията, напротив. Какво по-хубаво от безшумно придвижване, малък разход и голям въртящ момент? Самата технология обаче не е готова, ама изобщо, а се налага от правителствата почти насилствено върху хората. Това е лошото...
  • 1

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 април 2019 - 12:24

Мммммм, много фаталистко звучи средния абзац. 

Но съжалявам, промяната започва от всеки от нас. Докато си търсим "ТЕ/ТЯХ/ТЕХНИТЕ" причини нещо да не се случва, то не се случва.

 

Защото границата между "ние всички сме виновни за климатичните промени, но гигантската индустриализация в Индия/Китай е също огромен фактор" и "абе така и така в Китай и Индия правят кочина, ще си режа катализаторчето, ще си изсипя антифриза в реката и ще си изгоря маслото в печката" са 2 диаметрално противоположни измерения на един и същ проблем.

 

Решението на второто е изземане на някои свободи и контрол в определена форма. 


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#8 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Публикувано 16 април 2019 - 13:09

Да, прав си, но никъде не казвам да режем катализаторите и да хвърляме антифриза в реката. За такива неща трябват чудовищни глоби и това няма нищо общо с изземането на свободите. Това си е common sense.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни