Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Поставяне на нов AGM акумулатор


  • Please log in to reply
27 мнения по тази тема

#16 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 март 2019 - 22:36

Колеги, сигурно ли е, че не се обучава нова батерия в някой от модулите?

100% НЕ
100% ДА

Грешен въпрос. До 2016 нищо не се регистрира, след това - да.

Колега, очевидно имаш нещо предвид, но това с 2016 ме озадачава.

Аз визирам моделите 204 и 212, които имат старт/стоп преди 2016.
Други модели преди 2016 също имат BlueEfficiency и старт/стоп.

Като цяло, BlueEfficiency представлява набор "еко"-въведения, с цел разтоварване на мотора.
Напр. зареждане на батерията основно при спиране: т.нар. alternator control, изкл. на хидравликата при определени условия и т.н.
това означава, че батерията никога не подминава 80% заряд (според информация в нета).

За да знае заряда, колата трябва да има информация за типа батерия, капацитет, стартов ток и остаряване: това са компонентите, които се кодират.

При положение, че още в 204 има IBS (intelligent battery sensor) на минусовия кабел от батерията, fuse-box умен модул и подобни "иновации", ми е малко странно да няма кодинг на параметрите на батерията.

@prokopi69, в Rear SAM-a ли се съдържа този кодинг? Можеш ли да качиш някоя снимка как изглежда при моделите, които визираш? Все пак имаш достъп до такива коли.
Имам чувството, че нещата са 1:1 с BMW & Audi, които вкарват кодинга на батерията в масовите модели едни след други. БМВ - 2005, Ауди 2008, но нямам достъп до такава кола в момента да проверя.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#17 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 03 март 2019 - 01:17

По скоро в предния SAM модул.
Иначе още в W211 има модул на батерията. Ако не се лъжа от 2002г. И какво от това?
Записването на акумулатора в някои блок няма връзка със Старт/Стоп системата. По скоро е приумица на софтуерните специалисти. Ел. блока следи напрежение, температура и ток. Заедно със съпротивлението на батерията прави оценка на състоянието - SOC, капацитет и т.н.

Тези данни имат отношение към старт/стоп. И още стотина...
Каква е батерията изобщо не му пука на компа.
Ако е читава и заредена - ОК, ако не - на мусура и нова.
По скоро след 2016 се записват батериите заради гаранционни условия.
  • 2

#18 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 03 март 2019 - 07:26


  • 1

#19 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 03 март 2019 - 07:53

 


  • 1

#20 Dexter

Dexter

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 106 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    '10 W212 Е350 CDI

Публикувано 03 март 2019 - 14:18

Цял ден търся днес в xentry-то и няма опция за регистрация на акумулатора, говоря за Е350 без старт-стоп. Наистина ми е странно да приема, че при Мерцедес няма такова нещо, при БМВ определено това кодиране на тип(обикновен или АГМ) и капацитет оказват положително влияние за живота на акумулатора.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#21 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 03 март 2019 - 15:03

... при БМВ определено това кодиране на тип(обикновен или АГМ) и капацитет оказват положително влияние за живота на акумулатора.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Това е то. Техните акумулатори изкарват 10- 15 та дори 20 години, а нашите около 5 години.


  • 0

#22 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 март 2019 - 15:58

Ако постът цели ирония, е крайно неуместна. Оригиналните им батерии карат по 10г. обикновено.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#23 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 03 март 2019 - 19:27

А обикновенно на мерцедесите по колко карат :)

Моите батерии на W204 са на 7г вече и са ОК .

На W203 батерията е 2010г. производство и е ОК и тя.


Този пост е редактиран от IIVVOO: 03 март 2019 - 19:34

  • 1

#24 Dexter

Dexter

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 106 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    '10 W212 Е350 CDI

Публикувано 04 март 2019 - 10:52

Това е то. Техните акумулатори изкарват 10- 15 та дори 20 години, а нашите около 5 години.

Така е, сигурно са много по-тъпи от инжинерите на Мерцедес ;)

 

Ти запознат ли си при BMW какво прави този модул и защо въобще иска да знае какъв е типа на акумулатора и капацитета му?

 

Всъщност, няма значение...


  • 1

#25 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 04 март 2019 - 13:36

Е разкажи де. Щом си запознат. 

Аз например винаги съм се чудел защо BMW тормозят излишно 3-4 -та ръка купувачите 

на техните изделия вместо да ги оставят на мира да си карат 10-15 годишните премиуми 

само с удоволствие.


  • 1

#26 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 05 март 2019 - 10:10

Да вметна само, че при моя Фикус при смяна на акумулатора е препоръчително да се ресетне т.нар. BMS - Battery Monitoring System. Принципно май и да не се ресетне не е голям проблем, защото за 50-100км (примерно) колата ще си го научи сама, но причината да се направи е горе-долу това, което kdl писа по-горе.


Този пост е редактиран от bronc: 05 март 2019 - 10:11

  • 0

#27 dj_liubo

dj_liubo

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    2013 MERCEDES-BENZ E 220 CDI Facelift

Публикувано 09 декември 2019 - 18:23

Здравейте Колеги !

Реших и аз да се включа по темата.Карам W212 Facelift E 220 ( 2014 г. ) Колата беше с оригиналния акумулатор на Varta 80Ah до днес защото от няколко месеца наблюдавах ме аномалии в акумулатора (не задържаше ток ).Когато работи колата зарежда перфектно 14.6 след стоп показва 12V. През целият този период системата Старт / Стоп не работеше. Днес вече и не поиска да запали и от там в сервиза. Нов акумулатор Banner Running Bull AMG 92Ah събира се точно, никакво регистриране, на минусовата клема колата има модул, нищо не се ресетна при замяната с изключение на дневният километраж, и след като излязох от сервиза при по малко каране от 200 метра си светна зелено ECO и Старт / Стоп системата си заработи нормално. Тоест Старт-стоп системата има общо със заминаващ си акумулатор.


  • 0

#28 Vankomkm

Vankomkm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 154 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ямбол
  • Автомобил:
    Mercedes С 180 kompressor W204 2007г.

Публикувано 10 декември 2019 - 09:38

Колега, направил си много добър избор на акумулатор. Banner са много качествени и издръжливи. 


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни