Ремонт ABS и ESP W163
Започната от Maverick, 04 фев 2019 - 16:11:00
5 мнения по тази тема
#1
Публикувано 04 февруари 2019 - 16:11
Здравейте,
Карам ML55 AMG. Скоро ми светнаха първите три лампи - BAS/ETS/ABS. Поразрових се из Интернет, можело да бъде от нещо елементарно като датчик, моторче на ABS, или по-зле, целия модул. Тъй като за пръв път се сблъсквам с подобен проблем, а и имам МЛ-а от около година, реших да не се правя на разбирач и да отида направо в сервиз. Ще Ви споделя какво се случи, колко ми струва ремонта, пък вие ще кажете дали са ме преметнали и до колко, за да знам дали в бъдеще да се доверявам на този сервиз. Пиша темата, тъй като ремонта ми се видя доста скъп и честно казано малко съмнително всичко да изгърми едновременно...
Въпросният сервиз има СТАР диагностика. След като я направиха ми казаха, че е ABS модул. Викам добре, ще го сменяме. В последствие обаче, се оказа и ESP модула. Вторият е по-скъп и труден за намиране, отгоре на всичкото ми казаха, че само при АМГ-то бил различен и имал Steering control, заради което цената скачала много. До този момент си мислех, че специално при този модел АМГ, освен двигателя, настройките на окачването (малко по-твърдо), броните и таблото, по друго не се различава от другите W163. Е, явно и в електрониката има разлики.
След много търсене, връщане на несъвместими модули, най-накрая намериха такъв от друго АМГ, който пасна. След голямо чакане (над месец) аз вече не оспорвах нищо, просто вадих парата и се надявах да стане по-бързо.
Сметката беше следната: ESP 450 лв., ABS 260 лв, труд 300 лв. За десерт след смяната на модулите казанчето за чистачките вече е счупено, та трябва да търся някакво, ако имате координати за такива на старо ще съм благодарен.
Въпроса ми е как е възможно всичко да си замине едновременно и някой има ли опит с въпросния ЕSP модул, наистина ли е различен за AMG, защото аз не открих такава информация? Приел съм, че като съм си купил All Money Gone ще се цака, ама поне да е за реални проблеми. За съжаление човек който не разбира като мен, могат да си го лъжат как си искат. Не казвам, че непременно са ме излъгали, просто цялата работа ми е съмнителна. Поне ми върнаха стария ЕSP модул.
Сега освен да търся казанче, ми предстои и ремонт на рейката - клапана и не затварял, в следствие на което волана е много твърд при завиване на място или с малка скорост. Да кажем, че засега не бързам да го оправям и най-вече, още не съм решил къде.
Благодаря за вниманието!
#2
Публикувано 05 февруари 2019 - 11:45
Миналата година имах същия проблем с моя ML, само че моят е 270 CDI . Не мога да кажа дали има разлика в модулите на различните модификации,но при моя наистина се оказа "компютъра " на ESP-то. Първоначалната цена,която ми обявиха на модул на старо беше 200 лева,но докато размисля стана 300. Сменянето на самия модул става за минути,след което ми откриха и повреден датчик на ABS-а и така сметката набъбна до 580 лева. Колкото до повреденото казанче,погледни в olx или в сайтовете за продажба на автомобили. Там се продават автомобили на части и може да го намериш на по-прилична цена.
#3
Публикувано 05 февруари 2019 - 12:33
Казанчето те са го счупили - нека те си го търсят, не ти. Вече ако е тръгнало си личи отдалече и трябваше да те предупредят.
И моето има външни белези за напукване - но съм го свалял вече два пъти без да го спукам. Ново намерих на добра цена в eBay от български търговец. Засега го нямал в наличност, ще ми пише като има нови. Линк: https://www.ebay.com...5?ul_noapp=true
Този пост е редактиран от rado_penev: 05 февруари 2019 - 12:35
#4
Публикувано 05 февруари 2019 - 23:05
ОК, благодаря Ви за информацията. Нашите модули са си стари, все по-трудно ще се намират работещи и явно цената ще скача.
Казанчето изглеждаше здраво, но да, обадиха се да предупредят, че при свалянето може да се счупи. Явно и друг път са имали проблеми с МЛ-и. Особено при бензините където се развивали по-високи градуси. Сега е толко счупено, че едвам един пръст течност задържа, колкото за едно каране. Ще дебна за някое пък да видим.
Като цяло, W163 може да тропа, хлопа, скърца, обаче не ме е страх да го пържа на кикдаун, да минавам през дупки с голяма скорост (без да искам естествено), бабуни, тротоари и т.н.
Някой ден живот и здраве ще трябва да мина на W164 и там вероятно ще изпитам този страх, само като се сетя, че е с въздушно...А и за луфта със задната врата, дето САМ модула се скапвал всички го хулят тоя проблем. Нещо ми подсказва, че ще си карам тази още бая време, та затова гледам да я стегна отвсякъде.
#6
Публикувано 06 февруари 2019 - 18:31
От 164 бягай без да се обръщаш...
Заради проблемите, които споменах или други? Като цяло идеята ми е някой ден да мина директно на 63 AMG, не знам там как е изпълнението и каква разлика спрямо обикновения, но да, със сигурност няма само с ABS и ESP да мина. Знам за теча на масло, голям проблем, един приятел трябваше да разглоби двигателя част по част, ремонта му струваше 5 хиляди, за да го отстрани, но той е с трилитровия мотор.
Този пост е редактиран от Maverick: 06 февруари 2019 - 18:33
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни