Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

От айрматик към обикновенно окачване при 4matic


  • Заключена тема Тази тема е заключена
30 мнения по тази тема

#1 knev

knev

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Газора
  • Автомобил:
    Имал: w203 /w164
    Има: w201/ w203/ w211 / w212

Публикувано 26 януари 2019 - 00:29

Здравей, колеги. Преди две зими взех е280 бензи 4матик, караме го. Доволни сме. Ама с пустия айрматик някак ме е шубе да тръгна на дълъг път. Имам w212, но старата си е класика ( на мен лично повече ми харесва). Само не знам как да подходя с айрматика. От страни е лесно да ти сипват: карай те по 300 лв сасега, ама с две деца и като ми клекне ( за сега още не е- въздържам се да пътувам на дистанции над 200 км на посока) и ще я запаля на пътя с кило бензин.

 

Тук един колега с бременна жена му направила този номер на пътя, та изхвърлил възглавниците ( s211) на задния мост и пружини сложил... ама при 4матика, гледам нещата са молко по-особенни. Срещнах няколко автомобила 4матик на пружини и се замислих дали не мога да изхвърля айрматика и да сложа пружинното окачване от 4матик.

 

  Имам възможност да взема частите нови на доста добра цена от дилърите ( имам магазин за части), но информация относно разликите в двата вида окачване не намирам никъде... затова да питам ако имате наблюдение...

Аз виждам разлика в:

 1. Задния мост - долния носач ( заради леглото на пружината, самата пружина, а виждам че задните амортисьори не са с маркучета към тях- обикновен ли е..., виждам тук че са ми нужни, подложките за пружината. З

 

2. Прадния мост- обикновен газов амортисьор за 4матик ( рогите им са по-дълги заради полуоската; пружина, тампон за амортисьор ( за жалост, не се предлагат комплектовани с пружините). ..

 

Но тук идва и другата дилема, а тя е с пружините. Срещам 3 дължини 35мм, 33мм, и другата беше по-къса, не помня. Предпочитам да направя автомобила сигурен за дъдлъг път вместо да се лиша от него за без пари ( срещам някакви нелепи предложения за продажба). 

 

Моля да се въздържат разбирачите по финанси от изкази: АМА СБЪРКАЛ си марката.... По са ми жалки собствениците на ес класи или ЕМ ЕЛ-и като ми звъннат за 200 лв за блутут щото толкова им бил бюджета!!!


  • 0

ABV


#2 az_be

az_be

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 390 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Honda Legend 3.7 VTEC

Публикувано 26 януари 2019 - 04:03

Кънев, на колко ти скача процедурата с конверсия към обикновено окачване? Моята е с такова и да ти призная очаквах да е една идея по комфортно. Да не стане така, че в последствие да си недоволен от возията. Препоръчвам ти да сложиш пружини на Елеганс, по висока е спрямо Авангард с 15мм.
  • 0

#3 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 26 януари 2019 - 11:07

Аз лично бих рециклирал въздушното окачване превантивно, вместо да го сменям. Колкото и да е по-евтино нормално окачване, тази смяна няма да излезе кой знае колко по-евтино от рециклиране.
А на път може да закъсаш по много причини, така че не го мисли.
  • 0

#4 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 26 януари 2019 - 12:47

Здравей, колеги. Преди две зими взех е280 бензи 4матик, караме го. Доволни сме. Ама с пустия айрматик някак ме е шубе да тръгна на дълъг път. Имам w212, но старата си е класика ( на мен лично повече ми харесва). Само не знам как да подходя с айрматика. От страни е лесно да ти сипват: карай те по 300 лв сасега, ама с две деца и като ми клекне ( за сега още не е- въздържам се да пътувам на дистанции над 200 км на посока) и ще я запаля на пътя с кило бензин.
 
Тук един колега с бременна жена му направила този номер на пътя, та изхвърлил възглавниците ( s211) на задния мост и пружини сложил... ама при 4матика, гледам нещата са молко по-особенни. Срещнах няколко автомобила 4матик на пружини и се замислих дали не мога да изхвърля айрматика и да сложа пружинното окачване от 4матик.
 
  Имам възможност да взема частите нови на доста добра цена от дилърите ( имам магазин за части), но информация относно разликите в двата вида окачване не намирам никъде... затова да питам ако имате наблюдение...
Аз виждам разлика в:
 1. Задния мост - долния носач ( заради леглото на пружината, самата пружина, а виждам че задните амортисьори не са с маркучета към тях- обикновен ли е..., виждам тук че са ми нужни, подложките за пружината. З
 
2. Прадния мост- обикновен газов амортисьор за 4матик ( рогите им са по-дълги заради полуоската; пружина, тампон за амортисьор ( за жалост, не се предлагат комплектовани с пружините). ..
 
Но тук идва и другата дилема, а тя е с пружините. Срещам 3 дължини 35мм, 33мм, и другата беше по-къса, не помня. Предпочитам да направя автомобила сигурен за дъдлъг път вместо да се лиша от него за без пари ( срещам някакви нелепи предложения за продажба). 
 
Моля да се въздържат разбирачите по финанси от изкази: АМА СБЪРКАЛ си марката.... По са ми жалки собствениците на ес класи или ЕМ ЕЛ-и като ми звъннат за 200 лв за блутут щото толкова им бил бюджета!!!


Не съм разбирач,но това което аз знам е че на 4-матик не може да се сложи пружинно окачване без да се осакати/реже колата.
  • 0

#5 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 26 януари 2019 - 13:38

knev, от всички коли които имаш тази с айрматика и 4матика ти е най-баш колата. 

И двете системи са доказано добри и надеждни, няма да те оставят на пътя никога. 

Друг е въпроса ако са занемарени или не/обслужвани по български дълго време. 

 

Както се казваше в един филм :

"Едно е да ти се иска, друго е да можеш, а пък трето и четвърто-да го направиш"

 

Не си играй с колата, карай я.


  • 3

#6 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 януари 2019 - 14:09

Да си споделя малко с опита на въздушното :)

Първата възглавница /предна/ му се спука след влизане с 20км в час в дупка. Следва репатрак, сервиз, ремонт. Отдавам го на това, че възглавницата си е била тръгнала. Колата я бях взел на предния ден :D След като е рециклирах, влезнах в дупка със 120 /естествено без да искам/ нямаше проблем

Втората възглавница /задна/ я карах няколко месеца, като колата падаше малко отзад, но не ме остави никъде на път. Въпреки че януари 2018 правих 1400км преход, нямах грижа. Прибрах се и я рециклирах.

Третата възглавница /другата предна/ без отново предизвестие от нейна страна след преход от 2000км / Кушадасъ и обратно/ докато колата бе пред нас паркирана просто направи бау :Д Тук вероятно съм имал късмет, че се случи пред дома ми. А се бях подготвил да ходя на събора на Мерцедес, ама нямаше как :)
 

И продължавам дас и карам с кеф и не смятам да го сменям. И аз съм с 4Матик :)


Този пост е редактиран от Bewolf: 26 януари 2019 - 14:12

  • 3

#7 knev

knev

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Газора
  • Автомобил:
    Имал: w203 /w164
    Има: w201/ w203/ w211 / w212

Публикувано 26 януари 2019 - 16:06

Да няма да е евтино, но искам да ми е мирна главата тръгвайки на дълъг път. Да рециклирам превантивно или да сменям с нови ми се струва абсурдно. Все едно си сменям АСК защото колата е на 300к км. 

Bewolf евала че те е прибрала. Голям преход е и въпрос на късмет къде ще те завари.

И къде правят читав рециклаж на възглавници и амортисьор. Скоро мой познат се изказа доста негативно относно рециклажа. Накратко "само ги боядисват".

За амортисьора, разбрах че рециклажа от 350 лв била орязана едната функция... Половини работи не искам да се занимавам с тях.

 

От всички меркели които имах и имам, най-баш ми е w212 NGT, щото я взех на 150 000 с история от БС, тази е Номер 2. Скоро ще изравня километрите на двете и с конвенционалното окачване ми е по-спокойно, Не вози кой знае колко лошо, а е авангард, но определено на дълго пътувам с нея. С айрматика ми някак неспокойно, несигурно. w211 е поддържан, даже учудващо му е сменяно маслото на АСК по сервизна история, аз си смених и филтъра на компресора,а на аск маслото което сложих е 236.14 с промивка, а по книжка са наливали 236.13 и след смяната взе да блъска като я понамачкам, иначе при нормално каране е ок... даже се съмнявах за ниво, но е ок.... та го отдавам на маслото.... Баш ми е 4матика че живея на един баир на табелата на града, ама с айрматика не ми дава мира. Иначе преди е-класите пробвах с МЛ ама не уцелих читав екземпляр... та реших че не съм такъв мазохист. Иначе МЛ ме кефи повече.

 

 

олкото и да е по-евтино нормално окачване, тази смяна няма да излезе кой знае колко по-евтино от рециклиране.". Евтино:

2 предни амортисьора Саш, мойта цена ще е по 250 лв за бр.=500

4 пружини САШ- моя цена по 70-80 лв= 300лв

2 долни задни носача 200 лв двата

тампони, подложки лагер за предни аморт.= 200 лв

Труд= 200лв

обща цена 1400лв

 

Както и да го погледна рециклаж на цялото са 6 компонента на цена 200 до 300 с труд ще е по скъпо

А все още са здрави, имат цена ще се продадат по 200лв. бр и компресора 400 може и пари да изкарам отгоре....

Въпроса е какво може да се окаже че е различно от конвенционалното, освен задни долни носачи- амортисьори и пружини са ясни.

 

az_be  до колкото разбирам твоята е 4матик на обикновенно окачване. Може ли да ползвам твоя вин да извадя частите, че по критерий, модел, година и двигател ставам разноглед- 2 вида амортисьори на САШ за 4матик предни 4 дължини пружини, някои са с по две дебелини на тела... задните (3 дължини) и те трябва да са съобразени с предните....


Този пост е редактиран от knev: 26 януари 2019 - 16:11

  • 0

ABV


#8 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 26 януари 2019 - 17:04

Извинявай колега, ама това дето пишеш е смешно...

1. Имаш и магазин за авточасти и викаш на Sachs САШ? Не бих купил и капачка за джанта от подобен.
2. Airmatic е просто едно окачване. Здраво и надеждно, ако го гледаш. Защо не разкараш и скоростната кутия? И тя може да се счупи! Общо взето всичко може да се счупи по всяко време. Мисля, че много са те наплашили някой с приказки за въздушно окачване.
3. Бременна жена няма място в кола на дълъг път, освен ако не е КРАЙНО наложително, без значение марката, окачването и състоянието на колата.
4. Едно такава преработка би ли ти дала спокойствие? Наистина? Някой полу идиот да разпарчедиса цялата ти кола и да ПРЕПРАВЯ окачване, за което твоята кола не е била мислена? И ти после сядаш и си даваш газ спокойно?!?

Г-н Колев, Цецо.

Това ти е поредно, за съжаление, абсолютно несъществено и заядливо изказване в последно време!

Това кой, на какво как вика и че се притеснява за една система в колата си, не е никакъв критерии за човека, характера му и изобщо, а дали ще си купуваш от него, слабо ни касае, тоже.

Това с бременната жена си е твое мнение и не е нужно да го НАЛАГАШ, а това, че една кола е с преправяни системи, е най-малкия критерии и за твое сведение, точно за такава смяна се продават сертифицирани комплекти, така че не си ти тоя който ще каже, дали е редно или не и дали идиоти, полу-идиоти или завършени идиоти ще работят по тази кола.

Отправям ти официално предупреждение и при още един такъв хейт пост, ще ти наложа официална забрана за писане. Към момента, мненията ти ще се одобряват от Модератор.

 

Ако все още се чудиш защо-защото поста ти няма абсолютно никаква съществена информация по въпроса на колега, само твое мнение и то доста грубо, че едва ли не нищо не трябва да се пипа по колите, човека не става за продавач на части и т.н.

Нищо лично.

 

Иначе мислех да смъсмря колегата, че в поста си завършва малко грубо за разни хора дето мислят да се изказват по темата му в подобен дух, но сега май се убеждавам, че си е прав човека.

 

Колега knev (отнася се и за всички други), молбата ми е да не влизаш и ти в реплики и т.н., мисля че обясних на г-н Колев, защо не може да е прав и да си коригира тона.


  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#9 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 26 януари 2019 - 17:16

Форматик,без еърматик!!!???
Не знам за какво може да служи.На първата пряспа си по корем.

За рециклирането има толкова писано..,който иска да чете.
Възглавниците се сменят с чисто нови с щампа на Гудиър.Няма боядисване.
Като ти се разхлопа амортисьора или го рециклираш и оставаш без втвърдяване(което принципно не е болка и не влияе на безопасността и комфорта) или си купуваш нови.
Предни се продават с възглавниците комплект,задните може и без.Но това трябва да го знаеш,все пак имаш магазин.
Ако я имаш колата само заради баира до вас,няма смисъл да правиш каквоти и да е.
Ако имаш грижа към колата може да си огледаш възглавниците за признаци на стареене и пукнатини за да си спокоен.
Превантивната смяна не е безумие при наличие на такива.
  • 2

#10 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 26 януари 2019 - 17:38

Колега, сменяй окачването и давай. Но ни дръж в течение с трудностите, цените и как ще завърши всичко, ще е много полезно за форума.

 

Вариант 2: така или иначе си я пуснал в продава, продавай и не го мисли.


  • 0

#11 vbogoev

vbogoev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 300 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 E350 CDi
    W211 Е320 CDi - открадната
    W201 190E

Публикувано 26 януари 2019 - 22:23

Щом се притесняваш толкова за въздушното, без да има проблем, замисли се и за предния кардан, че той май е по-проблемен от въздушното... :) И като цяло според мен е ок въздушното, влизал съм в брутални дупки и не е имало проблем, вече 2 години, пък какво ли не се счупи друго... Ама пак всичко си е до късмет.


  • 1

#12 knev

knev

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Газора
  • Автомобил:
    Имал: w203 /w164
    Има: w201/ w203/ w211 / w212

Публикувано 27 януари 2019 - 09:30

Баси. Стана страшно. Явно тука сте събрани само инжинери. Човек да не пита нещо и се почна.

 

!!! И..... Като кажа че ще сменям, ще сменям, ....моля да се четат всички редове, а не заглавието и да се трупат постове за ранг!!!

 

 

МОЛЯ ТЕМАТА ДА БЪДЕ ИЗТРИТА


Този пост е редактиран от knev: 27 януари 2019 - 09:36

  • 1

ABV


#13 knev

knev

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Газора
  • Автомобил:
    Имал: w203 /w164
    Има: w201/ w203/ w211 / w212

Публикувано 27 януари 2019 - 09:59

Колега, сменяй окачването и давай. Но ни дръж в течение с трудностите, цените и как ще завърши всичко, ще е много полезно за форума.

 

Вариант 2: така или иначе си я пуснал в продава, продавай и не го мисли.

 

 

Продавам я, защото за каквото я взех си свърши работата.... но ме кефи, а е много читава и пълна с екстри. Държа я като втори автомобил, но определено зимата е основен автомобил и е автомобил за дълги пътувания. Докато я държа на обява, няма да се впускам в подробности какви нелепи предложения за бартери  или кеш получавам. Последното беше: бартер за 735 дизел 2005г и аз да доплатя.... 

 

Нямам думи! Реших да я ползвам като основна кола за дълъг път- друго си е да седиш на надуващи се седалки, климатроника 4 зонов да си вихри, спари ти се седалището, оп да се обдуха... ама пълно щастия няма

 

Не знам каква е реалната цена на автомобиле, но докато гледах из нащо мобиле, тия години с тия ектри, май по-ефтина няма от мойта. Иначе е пълно с w211 под 10 бона, но имат ли база за сравнение... Брат ми преди години се нацели на е200 компресор, ма ръчка, милия даже парктроник няма....


Този пост е редактиран от knev: 27 януари 2019 - 10:06

  • 0

ABV


#14 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 27 януари 2019 - 13:10

knev, ти сега ще я продаваш ли тази кола, ще я преправяш ли или ще я ползваш за реклама.

Каквото и да си намислил няма да стане, не и за парите които си си представял. No pasaran.


  • 0

#15 az_be

az_be

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 390 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Honda Legend 3.7 VTEC

Публикувано 27 януари 2019 - 13:38

За съжаление много често цената не отговаря на качеството, специално в България доста често срещано явление. Обаче, проучване на пазара ли си правил, та знаеш кое ще стане и кое не. Това, че Ганьо иска да кара хубава и поддържана кола от този клас за 10к е мисията невъзможна.
  • 1




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни