Към съдържанието

  •  

Снимка

М271.860 разтегната ангренажна веригаВече и при любимата марка


  • Please log in to reply
82 мнения по тази тема

#1 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 22 януари 2019 - 20:57

Здравейте колеги,

 

пиша с проблем и нужда от помощ, понеже не съм близо до България и са ми доста вързани ръцете.

 

Двигателят ми е м271.860 и очаквано ми се разтегна ангренажната верига. Имам всички симптоми - трудно палене от 3 дни; от 1 ден тракане при палене, слаба мощност при вървене, светна чек енджин с грешка p0340.

 

Подробности:

- Колата е на 128 хил км, кара се изключително спокойно.

- Проблемът зависи от броят студени стартове, а не толкова от изминатите километри. (Случва се и на 70 хил км).

- Причинява се от това, че обтегачът на веригата не създава достатъчно бързо налягане и не обтяга добре в първите секунди на старта. Така тя износва по-бързо зъбните колела на балансиращите валове и се разтяга. Когато разтягането стигне степен 16-17мм и надвишава толерансите, започват симптомите по-горе. Ако се игнорират и кара така след около 1000 км (не знам колко паления) в един момент веригата прескача някое от зъбните колела, балансът се губи и ...сменяме двигател.

- На 101 хил км майстор гледа веригата (бях планирал смяна) и ми каза, че е перфектна и не бия пипал, ако е негова кола. Тогава колата беше на по-малко от 5 години. Две зими по-късно проблемът дойде.

 

За сега съм на ниво "първи симптоми" и колата не я карам. В местния клон на Мерцедес, както обичайно, ми казаха да оставя там колата и "колкото ще струва - толкова ще ти вземем". Не искат да се ангажират с прогноза за разходите. От интернет форумите знам, че при смяната на веригата при тях става дума за изговаряне на празен чек за 2000-5000 евро. Те са ми най-крайния вариант.

 

За щастие съм подготвен и имам частите (оригинални) от известно време, защото знам, че проблемът в един момент ще се появи. Намерих два сервиза, които ще поемат колата, но понеже се оказа, че МБ допълнително са усложнили процеса за смяната имам три въпроса:

 

- Може ли някой да ми прати WIS процедурата за смяна на верига на този двигател?

- Колко сложно е свързването на веригата? Четох, че въпреки, че е simplex, имала някакви особености и стандартните инструменти за свързване/занитване не работели.

- Вярно ли е, че едната зъбчатка (за изпускателните клапани) се демонтира със специален инструмент (който го имат само МБ)?

 

За идните поколения качвам тук и списък с необходимите части за пълната смяна при м271.860. Най-скъпи са последните две позиции, които от една страна може и да не се налагат за смяна, а от друга варират като цена от 300 до 1400 лева, според произхода и марката :)

 

плъзгач A2710521616 държач обтегач (опционално) A2710520640 обтегач A2710500911 верига A0009931078 плъзгач 2 A2710500116 горен успокоител A2710521516 капачка обтегач A0009976220 два малки успокоителя A2710521416 гарнитура глава свещи A2710161221 звено свързване на верига (опционално) ‎0009930978 зъбчатка изпускателни клапани A2710501500 зъбчатка всмукателни клапани A2710501400

 

Благодаря за всички отзовали се - ще ъпдейтвам темата.


Този пост е редактиран от Praetorian: 22 януари 2019 - 21:06

  • 0

#2 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 22 януари 2019 - 22:35

Този мотор е с новия тип верига.
Ти сигурен ли си, че е разтеглена?
Стария мотор M271.9 найстина разтегля верига, но този е с изцяло променена верига и зъбни колела. Не, че е невъзможно, но трябва да се провери.
Сваля се капака на клапаните и се проверяват белезите, чак тогава мисли за верига.
  • 1

#3 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 22 януари 2019 - 22:42

Не, не съм свалял капака да гледам, понеже не съм толкова сръчен.

Но симптомите си отговарят. Намират проблемни версии и при този двигател.

Шансът да имам повреден датчик (Хол?) е минимален.

 

Истина е, че веригата е друга - какви са тънкостите при свалянето и свързването й, знаеш ли?


  • 0

#4 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 22 януари 2019 - 22:57

Загуба на мощност и трудно палене при разпъната верига? Едва ли! Освен ако не е прескочила зъб.

Ами доста  инструменти трябват.

Този за авансаторите е torx T100 доста дълъг ( десетина сантиметра) и с дупка в центъра.

Трябват ти още държач за валовете, държач да не прескочи веригата на зъбните колела и пресите за късане/занитване.

Е, винаги можеш да я резнеш с флекса, да я превъртиш през мотора и да я занитиш с чука...


Този пост е редактиран от prokopi69: 22 януари 2019 - 23:01

  • 1

#5 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 24 януари 2019 - 17:46

Сега се сетих - положението на валовете може да следи с тестера. В актуални стойности ги има, има и таргет стойности. Читави са плюс
110 градуса на всмукателния и минус 110 градуса на изпускателния на загасен мотор и на празен ход. Пробвахте ли? Ако е прескочил зъб, ще си личи.

Този пост е редактиран от prokopi69: 24 януари 2019 - 17:47

  • 2

#6 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 24 януари 2019 - 21:04

Здрасти колега, благодаря ти за включването и подкрепата.

За съжаление нямам тук майстор на който мога да му вися на главата, да му дишам във врата и да му надничам през рамото. Поне не и такъв, на който мога да доверя такъв ремонт.

 

Та, след консултации от приятели; две ценови оферти и един отказ от сервизи; както и тези два клипа

(които в момента са ми като филм на ужасите), реших проблема кардинално.

Чупя прасенцето-касичка и отивам в Мерцедес за тежка сватба.

Там съм другата сряда. Ако не изскочи друго ще пиша след интервенцията.


  • 0

#7 az_be

az_be

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 390 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Honda Legend 3.7 VTEC

Публикувано 24 януари 2019 - 21:27

Ходи ли при бай Васо в с. Лозен?


  • 0

#8 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 24 януари 2019 - 21:29

Човека пише, че е в чужбина.

Щях да напиша нещо, ама тука един много ми се кара, щото езика ми бил...

 

 

 

Аз бих отишъл при тях за диагностика. Знам, че си ходил, но все пак...

Може и да не могат да конкретизират кои части са за смяна, НО трябва да са сигурни във факта, че проблема е в газоразпределението.

Да не се окаже, че след скъпия ремонт, проблема не е  отстранен. Аз на това викам диагностика.

След това им казваш така - колко струва сваляне на капака на клапаните и дефектоване на повредените детайли?

Еди колко си пари! ОК. Разглобявайте. Като разглобят, показват ти проблемните карантии и се спазарявате за по нататъшен ремонт.


Този пост е редактиран от prokopi69: 24 януари 2019 - 21:31

  • 1

#9 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 24 януари 2019 - 21:30

 Ако е прескочил зъб, ще си личи.

Ако е прескочил съб, последното което ще ми трябва за установяване на проблема ще е диагностика :)

Шестата снимка показва ефекта от прескочил зъб https://www.drive2.ru/o/b/1873110/


  • 0

#10 az_be

az_be

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 390 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Honda Legend 3.7 VTEC

Публикувано 24 януари 2019 - 21:42

Гледал в инфото София, пък не догледал далеч от България...

 

Както и да е, идеята на Прокопи звучи и е  разумна, а именно да разглобят и да проверят кое е за смяна. Търси кадърен майстор, такива в Мерцедес не че няма, но на каква цена?

 

Успех! 

 

https://www.ebay.de/...&frcectupt=true


  • 0

#11 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 24 януари 2019 - 21:46

Ходи ли при бай Васо в с. Лозен?

Отдавна се знаем с Васо, но ми е малко далеч - една от причините да не ходя вече там.

 

Аз бих отишъл при тях за диагностика. Знам, че си ходил, но все пак...

Може и да не могат да конкретизират кои части са за смяна, НО трябва да са сигурни във факта, че проблема е в газоразпределението.

Да не се окаже, че след скъпия ремонт, проблема не е  отстранен. Аз на това викам диагностика.

След това им казваш така - колко струва сваляне на капака на клапаните и дефектоване на повредените детайли?

Еди колко си пари! ОК. Разглобявайте. Като разглобят, показват ти проблемните карантии и се спазарявате за по нататъшен ремонт.

Хм, според последното даже и на СилвърСтар не можеш да го приложиш.

 

Аз скочих на първия официален МБ-сервиз който ми каза долна и горна граница на цената и човекът отсреща знаеше поне колкото мен за проблема.

Всички останали си нямаха идея за какво иде реч, но казваха "Ела я остави да я почнем - за парите после ще видим" или "Миииии, няклко хиляди евро плюс минус още няколко хиляди.", "Да я прочетем първо ("прочетем", не "отворим") за до 200 евро, за да сме сигурни.". (Досега моята диагностика (Carly) не е видяла по-малко грешки от Стар. След едни грешни пари лятото (имам тема тук) пари на Мерцедес за диагностика не давам.)


  • 0

#12 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 24 януари 2019 - 21:55

Както и да е, идеята на Прокопи звучи и е  разумна, а именно да разглобят и да проверят кое е за смяна. Търси кадърен майстор, такива в Мерцедес не че няма, но на каква цена?

Именно така ще направят в сервиза с който се разбрах - 1. ниската цена е при зъбни колела, които са още в ред, а 2. високата цена - ако и те са за смяна.

Понеже няма шанс да им вися на главите, а и може да ми е трудно да различа зъбчатки в перфектно, добро, приемливо и лошо състояние, ми остава да са надявам на честния подход на сервиза, че при сценарий 1., няма да приложат решение за 2. :)

 

Благодаря за оживлението по темата - ще пиша, когато имам да добавя нещо.


  • 0

#13 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 24 януари 2019 - 23:19

Ако е прескочил съб, последното което ще ми трябва за установяване на проблема ще е диагностика :)
Шестата снимка показва ефекта от прескочил зъб https://www.drive2.ru/o/b/1873110/

Желая ти да си решиш проблема по най-безболезнения начин!
Това което ме притеснява най-много е посоченото в публикацията,че ремонта издържа от 40000-140000 км.!
  • 2

#14 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 25 януари 2019 - 19:40

Желая ти да си решиш проблема по най-безболезнения начин!
Това което ме притеснява най-много е посоченото в публикацията,че ремонта издържа от 40000-140000 км.!

Благодаря, колега!

За този двигател, явно веригата е смятана като консуматив. Да мине успешно ремонтът, а после след 70-80 хил км ще я сменям пак (ако задържа колата, де).


  • 0

#15 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 787 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 25 януари 2019 - 21:25

Да, но има един парадокс - за Голф-а пише: на еди колко си хиляди километра сменяш ангренажен ремък.

При Мерцедес няма инструкции за рутинна смяна на верига на определени километри. Въпреки, че е описано как се сменя веригата, не е ясно кога се сменя - ясно е, че не е на километри, но по лошото е, че не намерих официална информация при какво разтегляне се сменя и как се измерва това разтегляне. Ако някой е намерил ОФИЦИАЛНО инфо да каже.

Примерно за 642 и 651 има инструмент за измерване колко е разтеглена веригата.

И като видяха, че има проблем с веригата, защо не са го оправили при по новия М271?
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни