Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

C280, M272.940 не пали...DTC P0300, прекъсване на множество цилиндри


  • Please log in to reply
6 мнения по тази тема

#1 SimDamianov

SimDamianov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 Kompressor, 2001, W203
    Mercedes-Benz C280T,2006, W203

Публикувано 12 декември 2018 - 23:35

Здравейте колеги,

 

Става дума за C280 T203, 272.940 двигател, 231 коня. Първо малко предистория на проблема:

Преди около четири месеца започна да прекъсва, според диагностиката на 3-ти цилиндър. Смених бобина на съответния цилиндър и около месец нямаше никакви проблеми. След това започна пак да прекъсва, този път на 4-ти цилиндър, пак смених бобина и съответно пак никакви проблеми за около два месеца. Тогава започна да прекъсва на множество цилиндри и да пали много трудно. Смених датчик на коляновия вал и до преди седмица работеше перфектно. И идваме до настоящия момент, в който колата започна да прекъсва безразборно, паленето е почти невъзможно, диагностиката изкара като запаметени грешки P0300 - Multiple cylinder misfire, P0303 - Cylinder 3 misfire, P0304 - Cylinder 4 misfire, P0306 - Cylinder 6 misfire. Непотвърдените грешки (Pending) са както следва: P0300 - Multiple cylinder misfire, P0305 - Cylinder 5 misfire, P0302 - Cylinder 2 misfire (Така като гледам, само на 1-ви цилиндър не прекъсва...). Първото, за което се сетих и проверих е балансиращият вал, който обаче се оказа, че е сменян още в Германия преди да бъде внесена колата тук, така че отпадна като вариант. Мерих налягането на горивната рейка - 4-4.2 бара. Инжекторите работят (от ауспуха започва да мирише здраво на бензин след 3-4 опита за палене). Дебитомерът също е проверен (въпреки че го сменях миналата година, с оригинален). Интересен момент е, че колата пали, макар и трудно и само на три(?) цилиндъра, ако докато върти настъпя газта докрай. Има моменти, в които пали от раз и работи безпроблемно около 10 минути и пак започва да прекъсва. Само за искра по различните бобини не съм проверил, но е малко кофти, защото кабелите са доста къси.

Някакви идеи какво още да проверявам, защото моите се изчерпаха.

Благодаря предварително!

 

С уважение,

Симеон


  • 0

#2 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3954 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI facelift

Публикувано 13 декември 2018 - 07:11

На тъмно като отворите капака на двигателя трябва да се провери дали няма "северно сияние", т.е. да има проблем в кабелите към свещите, колкото и да са къси.


  • 0

#3 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 декември 2018 - 09:01

А нещо много важно. Сменил ли си свещите. Аз от там бих започнал.


  • 0

#4 SimDamianov

SimDamianov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 Kompressor, 2001, W203
    Mercedes-Benz C280T,2006, W203

Публикувано 13 декември 2018 - 14:10

@Blond Това със северното сияние по кабелите няма как да го осъществя, тъй като двигателят е с бобини директно върху свещите.

@Sami Свещите са сменяни през юни т.г.
  • 0

#5 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 декември 2018 - 14:48

Да не би да имаш проблем с инсталацията. Доколкото помня плюса и масата към бобините е обща на глава. Да не би да ти се губи едното и да затова да е на 3 цилинъра.


  • 0

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 декември 2018 - 16:30

Датчиците на разпределителните валове?

 

Има ли газ?

Предположението за масата е много на място, има едни маси от мотора към купето, които редовно се късат също, ама чак пък такива поразии...


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 SimDamianov

SimDamianov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 Kompressor, 2001, W203
    Mercedes-Benz C280T,2006, W203

Публикувано 13 декември 2018 - 17:55

За това с масата на бобините не се бях сетил, ще го проверя. А за масите от мотора към купето - отдолу ли са или са достъпни и от капака, че досега не ми се е налагало да ги търся? Датчиците на разпределителните валове не съм ги гледал, но ме съмнява да сдадат и четирите едновременно... За всеки случай ще ги погледна и тях. Газова имаше, но я махнах в момента в който купих колата, което беше преди повече от година и половина.

Благодаря за идеите!


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни