Внос на добри коли?
Започната от ЦецоКолев, 09 дек 2018 - 21:40:49
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 09 декември 2018 - 21:40
Колеги, замислил съм нещо и се интересувам от мнението ви. Та след като намерих коли на дозина приятели и роднини и са доволни, а аз изгубих дни и седмици свободно време в търсене и огледи за без пари, та се замислих да правя това като втора работа. Мисля да вкарвам в България по някоя качествена, гледана кола с малка печалба. Като гледам обаче пазара в България, няма как да бъда ценови конкурентен, дори и да не слагам никаква печалба. Всичко по автокъщите е излъскано и на 160 к км. и цената им е ужасно ниска. Знаем как стават нещата. Аз искам обаче да вкарвам истински коли, без да ги омагьосвам и манипулирам. Знаем обаче и българският купувач. Хем да е евтино, хем хубаво, хем да върви, хем да не гори и ако в следвщите 5 години след попкупката се счупи нещо - търговеца е мошеник и измекяр.
Та въпросът ми е: Има ли смисъл изобщо да се занимавам или да не си губя времето. Целта ми е нито автокъща да отварям, нито автовози да пращам за България. Идеята е да вкарам през няколко месеца по една-две коли, които внимателно съм избрал. Нещо като хоби-втора работа.
Та въпросът ми е: Има ли смисъл изобщо да се занимавам или да не си губя времето. Целта ми е нито автокъща да отварям, нито автовози да пращам за България. Идеята е да вкарам през няколко месеца по една-две коли, които внимателно съм избрал. Нещо като хоби-втора работа.
#2
Публикувано 09 декември 2018 - 22:12
Здрасти колега, според мен няма смисъл.
1) Имам много добър приятел, който вкара точно каквито коли искаш и ти. Имаше стабилно връзки във Франция и ги взимаше на много добра цена. в отлично състояние, с пълна история, ремонтите се правеха качествено при негов роднина, километрите не се въртяха, доколкото знам.
Тъжната истина е, че продаваше по една кола на година. Последно ги пускаше без печалба, колкото да си вземе парите. После май слезе и на минус....Ако искаш - ще ви свържа.
2) Можеш и да потърсиш в старите теми тук -кой-каква кола е търсел, каква са му предлагали колегите и накрая каква е била купена. Според мен ще се поотрезвиш, понеже огромната част от съгражданите ни се надяват да намерят заблуден търгoвец, който не знае какво продава. И така да ударят кьоравото. Нещо като с търкането на талончета.
3) В момента с изчистването на все повече дизели в Западна Европа, според мен пазарът на по-качествени и нови автомобили у нас ще е още по-труден.
Единственият вариант, за подобен бизнес е да търсиш кола по зададена поръчка, и с купувача да сте се разбрали предварително за твоята част от парите. Успех!
Този пост е редактиран от Praetorian: 09 декември 2018 - 22:23
#3
Публикувано 09 декември 2018 - 22:16
моето мнение е, че смисъл има, но има и риск, който трябва да прецениш и поемеш.
Със сигурност, за добра кола ще се намерят хора, които да похарчат повече коли, въпроса обаче идва-как ще докажеш, че наистина е добра и как ще уцелиш какво се търси на пазара.
Ако съм на теб, бих рискувал с една или две много добри коли, ако ги купят хора, в определения от теб срок, значи си заслужава. С времето, ще се разнесе, че внасяш читави коли и ще имаш и поръчки.
П.П.
Гледам мнението на Ивайло и си мисля, че звучи по-разумно от моето, най-малкото е почерпено от конкретен опит и познат човек. Наистина поръчка на конкретен модел и кола е по-вероятно да се получи, въпроса е все пак-хората да знаят, че си готов да се занимаваш.
Поздрави
#4
Публикувано 10 декември 2018 - 01:09
Точно това са и моите опасения. Просто в България се гледат други параметри при покупка на кола и джамбазите, колкото и да не ги харесвам, са принудени да лъжат и мажат НАГЛО за да са на печалба. Един вид, ако си честен, бизнесът те изхвърля.
Надеждите ми са, че все пак би имало клиентела за качествени автомобили. Гледам доста хора искат да ходят "навън" да купуват кола. Със сигурност тази екскурзия би била по-скъпа от моята надценка, която бих искал за една кола.
Иначе за поръчките съм съгласен, но хората няма да имат търпение. За да намериш добра кола дори и тук си трябва стабилно търсене и обикаляне. Това, че е немска не я прави автоматично добра. Търсил съм коли в продължение на месеци, докато излезе нещо добро на добри пари. Вижте S-ката дето вземах в другата тема. Ами гледах доста такива в продължение на 2-3 месеца и бяха в плачевно състояние.
Praetorian, твоят приятел коли от кой ценови диапазон вкарваше?
Благодаря ви за отговорите, момчета.
Надеждите ми са, че все пак би имало клиентела за качествени автомобили. Гледам доста хора искат да ходят "навън" да купуват кола. Със сигурност тази екскурзия би била по-скъпа от моята надценка, която бих искал за една кола.
Иначе за поръчките съм съгласен, но хората няма да имат търпение. За да намериш добра кола дори и тук си трябва стабилно търсене и обикаляне. Това, че е немска не я прави автоматично добра. Търсил съм коли в продължение на месеци, докато излезе нещо добро на добри пари. Вижте S-ката дето вземах в другата тема. Ами гледах доста такива в продължение на 2-3 месеца и бяха в плачевно състояние.
Praetorian, твоят приятел коли от кой ценови диапазон вкарваше?
Благодаря ви за отговорите, момчета.
Този пост е редактиран от ЦецоКолев: 10 декември 2018 - 01:16
#5
Публикувано 10 декември 2018 - 07:50
... Мисля да вкарвам в България по някоя качествена, гледана кола с малка печалба...
... Целта ми е нито автокъща да отварям, нито автовози да пращам за България. Идеята е да вкарам през няколко месеца по една-две коли, които внимателно съм избрал. Нещо като хоби-втора работа...
Така формулиран този бизнес (като втора работа) е обречен, като хоби също.
Сравнително големи вложения при много малък процент вероятност за печалба... в приемлив времеви диапазон.
Рискът от рекламации, съмнения и голяма загуба на пари остава при вас.
... Единственият вариант, за подобен бизнес е да търсиш кола по зададена поръчка...
... като посредник.
Така купих моята - изцяло на мой риск и с добър посредник.
#6
Публикувано 10 декември 2018 - 10:20
Имам колега, който прави това. Но колите се купуват ударени. Примерно с броня за боя, огънат калник или врати и такива дреболии.
Докарват се на самоход до България като преди това са натоварени с разни работи като прах за пране и т.н. където в Германия са били по-евтини.
Тук поправката като части и боя е доста по-евтино от Германия. Само тогава вика има печалба и си заслужава.
Колите са на реални километри и изглеждат като на километрите си. А не като нашите тук които са по 300000+ км и са върнати на 160000 всички.
#7
Публикувано 10 декември 2018 - 11:16
Аз бих се възползвал от подобна услуга за коли със счупен мотор.
Т.е. нещо подобно на това как си купих Ауди-то.
Нов автомобил, фрашкан с екстри, с реална история, без пудрене, но моторът -> лейка.
Като аз поемам да си го оправя.
Така обмислям след 1-2 години да си взема W205 или GLC. Просто някоя, която е сгънала мотора и е извън гаранция
Нямам претенции и за леки екстериорни забележки, ама усукани коли не искам да оправям.
#8
Публикувано 10 декември 2018 - 16:34
Цецо, аз съм един от хората, които предпочитат да си вземат автомобил на по- висока цена от тази на джамбазите, но да е от сигурен човек и колата да е проверена и читава. Предпочитам да дам 15- 20 процента по- висока цена, но да знам какво купувам. Със сигурност не съм само аз. Помисли върху това- ще се намерят хора, които да ти поръчат дадени параметри за автомобил и ти да им намериш такъв, като се споразумеете за цената.
#9
Публикувано 10 декември 2018 - 17:34
И все пак топлата вода не нужно да я измисляш. Щом е хоби по-практичният вариант е посредничество. Има доста вече такива като Денис Рем. Особено за хоби, ако си съвестен ще се намерят хора. Успех.
#10
Публикувано 10 декември 2018 - 20:43
Praetorian, твоят приятел коли от кой ценови диапазон вкарваше?
Той взимаше от Франция ударени, но да са технически изрядни, с история и на самоход. Всичките бяха на по под 4 години. Спомням си за Шкода Супърб, Тойота Айго, Опел Адам и една много наточена 212ка. Колите не бяха евтини, но бяха изгодна покупка. (За съжаление нямаше бензинова, когато ми трябваше.)
#11
Публикувано 10 декември 2018 - 23:10
Със сигурност ще се реализира под някаква форма идеята, за това много благодаря за всяко мнение/съвет. Кое обаче ще е най-удачно за евнтуалният купувач. Той сам да си набележи няколко коли и от тях да видя кое е най-читавото. Другият вариант е да се зададът параметри от търсещият и по тях да търся най-добрата възможна оферта. Кое би било по-добрият вариант?
#12
Публикувано 11 декември 2018 - 10:48
Ами ако колата е в Бремен а другата в Киел, как ще стане?
Това ще отнеме време както и разходи.
Това ще отнеме време както и разходи.
Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?
Иван Вазов.
#13
Публикувано 11 декември 2018 - 17:11
Възможно е да стане като поръчка, но да го правиш регулярно няма да стане. Търси се еФтино.
#14
Публикувано 11 декември 2018 - 21:38
Никакъв шанс просто. На 50 км радиус е идеята.Ами ако колата е в Бремен а другата в Киел, как ще стане?
Това ще отнеме време както и разходи.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни