Здравейте,
Ще започна малко по-отдалеч историята, честно казано съм доста разочарован от покупката си. Предварително искам да кажа, че познанията ми по автомобилите са повърхностни и е възможно да съм объркал някой друг технически термин.
След много дълго лутане по автокъщи и огледи на какви ли не талиги и каруци, най-накрая май месец попаднах на CLK 270 CDI, 2004. Преди да го купя говорих с майстори те ме съветваха, че това е най-здравия мотор и може да изкара и милион километра. На таблото на колата пишеше 196000 км., далеч съм от мисълта, че са реални. В крайна сметка склоних и я взех, погледнаха я в сервиз и казаха, че е си заслужава. Тъй като имах здравословни проблеми, колата седя 1 месец без да бъде карана. След въпросния месец я закарах на сервиз при познат, който ме посъветва, че е редно да се погледнат дюзите, тъй като дават отклонение. След седмичен ремонт, петте дюзи бяха демонтирани, качени на стенд и почистени. Деня, в който я взех от сервиза на второто кръстовище при тръгване колата просто изгасна. Оказа се проблем с горивната рейка. Покарах я известно време, докато миналия месец не започна да тече масло. Майсторът ми каза, че е сменил гумени уплътнения и гумички на охладителя на масло и скобата на въздоховода, който влиза в турбината е счупена. Оправиха ги, като смениха и маслото, защото така или иначе беше за смяна. Също така е погледнал турбината и сподели че има малки луфтове, но ще кара. И така. Миналата седмица взех колата, вече съм доволен, пея си и си мисля как не искам да припарвам до сервиз в следващите няколко месеца. Вечерта си тръгвам от работа и на едно от кръстовищата в София при тръгване се чува странен шум откъм двигателния отсег и веднага отбих. Изпод капака започна да излиза бял пушек и като го отворих видях, че една от дюзите беше изскочила от леглото си. Закарах я в сервиз и там момчетата са свалили всички дюзи, почистили са леглата с ултразвук, резби, болтове и т.н. Преди да изскочи дюзата при натискане на педала на газта се чуваше едно леко "тропане" (на мен лично ми звучи като някаква перка, която се върти и се закачa в нещо - просто така мога да го опиша най-добре). Мислех, че въпросното тропане ще се реши след ремонта на дюзите, но уви. Вчера я закарах на сервиз отново и след дълго слушане и гледане, майсторът стигна до извода, че шумът идва откъм буталата - лагер на колянов вал или износено бутало. Каза ми, че има възможност при предишната смяна на маслото да е слагана някаква добавка, която изолира такъв тип проблеми и в общи линии се ползва, за да може да се продаде колата.
Въпросите са няколко. Някой имал ли е подобен опита, сблъсквал ли се е с подобни проблеми? Съществуват ли подобни добавки? Също така някой знае ли къде бих могъл да закарам автомобила за второ мнение (става въпрос за Пловдив)? Честно казано приемам всякакви съвети, защото за времето, което я притежавам съм изминал 10 000км и съм оставил 2,500лв. в сервиза.