Здравейте колеги,
от около 3 години имам въпросния мерцедес. До сега не съм имал никакви проблеми, а минах едни 60 - 70 000км. Хич да не е само газовата съм сложил и смених едни свещи и от там насетне всичко си беше точно.... до преди 2 дни. Та във въпросния ден запалих колата и тръгнах за работа. Никакви проблеми. След един завой обаче, нещо стана и колата заби муцуна и спря. След това се опитах да подам газ и да я форсирам за да видя какво става, но нищо не се случваше. Двигателя работеше на 500-600 оборота и притрисаше, но не изгасна. Подавах газ, качваше за малко до 1000+ оборота и след това падаше отново на 500-600. И така но без да изгасва. След това ме задърпаха до работа и я оставих. Първоначално помислих да не е потенциометъра на газта, но когато тръгнах да проверявам се оказа, че е ок. Друго, което забелязах е, че когато подам газ (ако запали защото след като я паркирах спря да пали) се включва компресора без да е набрала обороти.
В последствие реших да не е датчика на коляновия вал (CPS) и мислех, че съм го намерил. Свалих го, но се оказа детонационен датчик (knock sensor), който пък няма никакво съпротивление, а по информацията, която намерих в интернет би трябвало да има около 500-600 ома. За съжаление обаче пробвах и един нов такъв сензор и се оказа, че и той няма верига/съпротивление. Та от тук нататък имам няколко въпроса за да продължа с проверката на системата и се надявам да може да ми ударите едно рамо:
1. На някого случвало ли му се е подобно нещо и ако да, как се е оправил?
2. Къде се намира въпросния датчик за позициониране на коляновия вал?
3. В действителност ли тези детонационни датчици нямат верига или?
Поздрави,
Радо