Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

CLK през зимата


  • Please log in to reply
66 мнения по тази тема

#61 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 март 2021 - 22:46

Мен пък ми любимо като като почнат да въртят на място предните гуми на всеки светофар. Аман
Иначе кола на предно на втора се изкарва.
Учуден съм, че все пак с изключено ЕСП не ми можал.
Имах една ситуация на ски писта неутъкпана се бях заорал здраво. Ама писта за шейни над Разлог. И не щеше да мръдне, в момента който ИЗКЛ. Есп и излязох

Този пост е редактиран от drjivago: 19 март 2021 - 22:47

  • 0

#62 bat_Vite

bat_Vite

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 197 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 19 март 2021 - 23:08

Всяка кола на задно е изключително слаба в зимни условия на заден ход, просто физика. А ако има съвсем лек наклон, няма никакво тръгване назад, няма такова нещо като подходящи гуми . 

 

Ами физика е... и малко практика. :) Същото важи в голяма степен и за кола на предно напред. Разликата между двата случая е в разположенението на двигателя.

Преди години това баирче на клипчето по-долу (на по-голям сняг, отколкото при колегата) атакувах с една Almera (на предно) 10-15 минути безуспешно.

Като ми мина яда и почнах да мисля трезво просто я обърнах и изкарах на заден от раз.

Изкопа снега до земята и просто зацепваше непрекъснато до горе.

 


  • 0

#63 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 20 март 2021 - 00:38

Epspar ви упражнява психология на масите.
И вие му се връзвате.
Зима, ковид, скука - ама чак пък толкова...

Еспап - стига глупости!
5 санта сняг, драми, закъсванки, колата за нищо не ставала!
Редовно си ходя с барутника на ски, на село, на Белмекен - проблеми нямам. С нормални зимни гуми.

Ти ебахти тука орева орталъка, не вървяла, та не вървяла.

С риск да стана досаден - като си КАЛПАВ шофьор, смени возилото. И като караш кола за два бона, пък не харесваш GLK си просто смешен. Гроздето е кисело.

Вземи си Фиат Панда, ще ме споменаваш с добро!
  • 1

#64 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 20 март 2021 - 05:16

Никога не съм твърдял, че тази не върви а че не тръгва.
С пандата ставаш с една идея по-малко безполезен :)
  • 0

879897.png


#65 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 488 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 март 2021 - 10:47

По-старите във форума, с които се познаваме, вероятно помнят, че имам >10 год. работа в планината в зимни условия и също така помнят, че през 2007-ма причината да се смени w203 (задно, 5G-tronic) с w211 (4matic, 5G-tronic) беше точно съмнителното поведение в сложни зимни условия на първата.

 

Подчертавам, че не става дума да се изстреляш от града до пистите - ако няма спиране всеки го може с всяка бангия, дори и не толкова добри гуми (имам бележки в този смисъл и за един Фиат Аржента 2000, задно, тристепенен автомат на GM, и БМВ 325ix, т.нар. "междинна тройка" за хората 40+).

 

ДРАМАТА Е КОГАТО СЕ НАЛОЖИ ДА СПРЕШ, a при няколко качвания дневно това се случва сравнително често - тогава автомата със задно е много "трики", особено с пе*ерас*ките системи, дето се мислят за по-умни от водача (за съжаление нерядко е така, но задкормилното е виновно). Да не говорим ако се наложи да помогнеш на някого, дето се е спасил в преспите... 4матика в това отношение е светлинни години напред – не излиза само от рохки "затъващи" преспи когато и 4-те колела са вътре, като в общи линии е достатъчно да натискаш "газта" без много да се вживяваш какво става под теб.

 

На всички желаещи мога да демонстрирам какви недоразумения може да се получат с 209-ката само при качване на бордюр ДОРИ НА СУХО - имам си специално място за целта (паркинг пред един магазин), на което желаещите "майстори" на волана, които ме убеждават, че причината е в САМО в мен, могат да се убедят, че при тези автомобили не е само до "майсторлък" ...е разбира се, че в 95% от случаите опира до задкормилното, но това е автомобилче за магистрала, в което електрониката се мъчи да обуздае масовото неумение да се справиш с 200+ "коня" и да намали риска за участващите в най-екстремния спорт: движението по пътищата ;)


Този пост е редактиран от Momchil: 20 март 2021 - 10:51

  • 0

#66 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 март 2021 - 11:53

Така е. Имам един ъгъл на рампата в гаража, където всичко със задно почва да буксува, ако спреш точно там и пробваш да тръгнеш. А то е инстинктивно най-правилното за спиране, преди да излезеш.

Без значение дали говорим за BMW, MB, разни Нисани и т.н.

Съседът ми дори вкарва едно Вито, с тоя варел какъв смях е. Направи рампата на драг писта. Изтъркан каучук в големи количества.

 

И колкото и да си пишем митове, и легенди по форумите колко тъпо е предното, фактът че дами с никакъв опит и липсващ инстинкт за шофиране, се справят отлично.

4х4 си е най-добре. Момчи, ако визираш Е30 325ix, тя е великански автомобил. Има нужда от щит под картера и минава нявсякъде. Като Панда е.

 

Имаше преди години един тигър в BMW форума, който по сходен начин нареждаше по някаква тройка (да, и те се карат ужасно трудно на сняг. CLK с ръчни е по-приятна за придвижване зимата).

Пичът накрая взе мега практично решение: намери си хубава 4х4 VW Bora, 5 цилиндровата и си остана с нея. Наистина прекрасен автомобил, ако не го е подгонила ръждата.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#67 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 488 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 март 2021 - 12:54

Момчи, ако визираш Е30 325ix, тя е великански автомобил. Има нужда от щит под картера и минава нявсякъде. Като Панда е.

 

Да, именно, ръчка  :)

Помня как го сравнявахме със Сузуки Витара (все модерни за тогава автомобили) на неразчистеното ухо на пета – там тракторите избутват снега от пътя: баварецът се справи очевидно по-добре, но малко след това отиде за ремонт на мотора и не се върна вече, защото цената... хубави години бяха :)


Този пост е редактиран от Momchil: 20 март 2021 - 12:56

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни