Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Mercedes w202 C220 M111 (150 коня бензин) проблем с двигателя - моля за помощ


  • Please log in to reply
12 мнения по тази тема

#1 w202_c220_m111

w202_c220_m111

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:.

Публикувано 13 октомври 2018 - 13:44

Здравейте Форум,
 
Имам сериозен проблем с този Мерцедес. Преди 4 години си го купих, това ми беше първата кола. Колата беше страшно запазена на само 1 собственик, но в същото време пълна с проблеми.
 
Когато колата е студена, оборотите играят, докато не достигне поне 50 градуса няма потегляне или ако се опитам да тръгна докато е студена, идва един момент в който все едно съм пуснал педала (дори и оборотите не се вдигат при подаване на газ) на газта и колата започва да трепери. След загряването на двигателя нещата донякъде се изглаждат, но остава проблема в който колата притриса с някаква цикличност на всеки 5 секунди като е на място на свободна скорост. Като цяло самия двигател е адски тих и работи много мазно, дори не се разбира че е запален. 
Закачана е на Star диагностика и там показа 1 грешка - богата смес. Дросел клапата и дебитомера са сменени с чисто нови, въпреки че стария дросел беше чист със съвсем лек нагар, който изчистих, реших да го сменя, но нямаше резултат, както направих и с дебитомера - също смяна (макар че беше като нов вътре датчика), но без промяна на нищо.
Всички филтри също са сменени. Свещи и кабели също проверени и работят. Няма газ и никога не е имала!
Просто колата няма грам силица, гумите си не може да превърти дори 1 оборот и дори асфалта да е мокър, трябва да е на лед, сняг или кал и то с подаване на доста гази яко ритане на съединителя. Дадох  малко над 2000 лева (с ремонта) за нов демпфер и комплект съединител, но същата работа:
-подскачане когато сменям скоростите, особено от първа на втора 
-стържещ звук при каране на полусъеднител който сякаш идва от предните спирачни накладки (но не са те, защото са проверени).
Съединителя никога не е буксувал или увличал, просто стърже и много гадно отделя със скачане на цялото купе без значение как го отпускам (все едно сега се уча да карам кола)
Единствения вариант работата да е малко по-добре е да подам газ около 1000 оборота при натиснат съединител и тогава да сменям скоростите. 
Също така има един гаден бучащ звук от задния мост при скорост между 30 и 50 км/ч.
Изолацията на инсталацията е изронена, но възможно ли е чак до такава степен да прави проблеми? Защото знам хора с направо оголени изцяло кабели при които колите вървят по почти нормален начин.
 
Направих сравнение с каране и ускорение на Mercedes 124, 2.0 мотор 75 коня чист дизел .. и 124-ката вървеше на гръм, спрямо моята "цедка" и яко си мразеше гумите. 
 
Някой ми казват че това бил пълния потенциал на колата и не знам на кой да вярвам ...
 
Моля за помощ!

  • 0

#2 ci3pi0

ci3pi0

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 166 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:.
  • Автомобил:
    Mercedes C200 Komressor, 192HP

Публикувано 13 октомври 2018 - 22:34

Колега, според моите проблеми, които имах, бих те посъветвал следните неща (не знам доколко ще са верни, но не ти пречи да опиташ): моята също когато е студена не работеше както трябва и се оказа дебитомер. Ти каза, че си го сменил, но ПОЧИСТИ буксите, защото имах и такъв проблем- не даваха добър контакт и не вървеше колата както трябва. Също почисти буксата на дросела, бобините и т.н. С времето клеясват, имах подобен проблем, затова пиша. Друго- свещите са МНОГО ВАЖНИ, убедил съм се и в това. Инсталацията- ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ, възможно е и от там да не работи както трябва. Премери с мултицет дали идват 14 волта до бобините (поне при мен трябва да са толкова). Щом студена прави повече проблеми- провери дюзите и налягането. Това с подскачането предполагам, че не са ти направили съединителя както трябва, аз брах и там ядове, вижте дали всичко е ОК.

И СЪВЕТ от мен- не я карай в това състояние, че може да прецакаш нещо друго, преди да оправиш сегашните ти проблеми.


  • 0

#3 w202_c220_m111

w202_c220_m111

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:.

Публикувано 15 октомври 2018 - 22:41

Мерси за препоръките колега, но буксите на дебитомера и дросела са като нови, а за корозия изобщо не може да става дума. Самите кабели които са от тях към компютъра обаче са в много лошо състояние. Бобини не съм пипал може би само тях, свещите и кабелите със сигурност не са те - проверени са и работят, както писах по-горе. Инсталацията наистина ми е зле, цялата е изронена. Бобини не съм замервал никога. Дюзите също може да са проблем, защото STAR-a показа богата смес, и явно бензина тече без налягане. Това за съединителя и аз мисля че е така както казваш. Иначе едва ли мога да я прецакам ако я карам в това състояние, просто е доста неприятна за каране.


  • 0

#4 frizera

frizera

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 132 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Abu Dhabi
  • Автомобил:
    B 170 Sport Tourer
    Honda CRV 1

Публикувано 16 октомври 2018 - 06:58

Мерси за препоръките колега, но буксите на дебитомера и дросела са като нови, а за корозия изобщо не може да става дума. Самите кабели които са от тях към компютъра обаче са в много лошо състояние. Бобини не съм пипал може би само тях, свещите и кабелите със сигурност не са те - проверени са и работят, както писах по-горе. Инсталацията наистина ми е зле, цялата е изронена. Бобини не съм замервал никога. Дюзите също може да са проблем, защото STAR-a показа богата смес, и явно бензина тече без налягане. Това за съединителя и аз мисля че е така както казваш. Иначе едва ли мога да я прецакам ако я карам в това състояние, просто е доста неприятна за каране.

 

Колега, не си прави експерименти! Електрониката е доста държелива, но всяко нещо си има лимит! Оправи инсталацията на двигателя колкото се може по-скоро, че ще ти се наложи да търсиш ел. блокове ако продължаваш така. Не бива да остава стара жичка където и да е в кабелния сноп. Ако искаш да стане бързо си поръчай нова инсталация, Все още ги правят. Скъпа е - около 1400 лв. беше преди години.

Другите проблеми ще ги решаваш след като мотора "запее" нова песен, за да може да се покара нормално и да се оценят другите дефекти/шумове.

Успех!


  • 0

#5 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 октомври 2018 - 08:32

Може да погледнеш датчика за температура на мотора и за входящия въздух , дали показват коректни стойности. Но при всички положения инсталацията трябва да се прави, дори сега проблема да не е от нея скоро ще настъпи момента когато ще ти направи мизерия. Иначе за грешката за богата смес и аз я имах и така и не можах да открия причината. Както казваш през 5-6 секунди сякаш притреперва мотора като е на място.  Според мен на някой цилиндър не прави добро изгаряне и от там не изгоряло гориво в изпускателния колектор и лъже колата, че е богата смес. Поне аз така си го обяснявам, но при мен са много слабо осезаеми симптомите.  Дросела като го смени обучаван ли е ? Като си на контакт чува ли се жужене от него? 


  • 0

#6 w202_c220_m111

w202_c220_m111

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:.

Публикувано 16 октомври 2018 - 18:37

1 400 лева за инсталация?!? Това е ужасно много, аз за демпфер дадох 2 200 (заедно с комплекта съединител) което до някъде е разбираемо, ама за някакви жички да дам 4-цифрена сума пари не бих се съгласил. Датчика за температурата е добре, за входящия въздух не съм го гледал, но ми се струва че STAR-а щеше да покаже ако имаше проблем там. Дросела направо го сложих (не е обучаван). Жуженето на контакт не се ли чува от бензиновата помпа, а не от дросела? Защото ми казаха че трябвало така да се чува помпата, което в началото ме притесняваше, защото си е баш жужащ и силен звук за около 3-4 секунди.


  • 0

#7 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 октомври 2018 - 22:54

Имаме колега от форума, който възстановява инсталации, цената е доста приемлива.


  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#8 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 октомври 2018 - 08:55

Помпата се чува за няколко секунди и спира, дросела жужи много тихо постоянно. Инсталациите има колега който ги прави (може да разгледаш раздела с обяви и да видиш цените), Аз кога се сблъсквах по памет ми се върти 800-900лв за оригинална, но може и да греша. Прецених сам да си я направя, ама помня че беше голяма занимавка- като всяко нещо първия път :)  На SТАР-a би трябвало да ги видят ако не са наред дебитомера и дросела и съответно да се обучи дросела ако не е.


  • 0

#9 ci3pi0

ci3pi0

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 166 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:.
  • Автомобил:
    Mercedes C200 Komressor, 192HP

Публикувано 23 октомври 2018 - 18:59

колите ни са доста стари, обновяване на инсталацията около 300лв., зависи колко букси трябва да се сменят


  • 0

#10 w202_c220_m111

w202_c220_m111

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:.

Публикувано 27 октомври 2018 - 19:39

А трябва ли да жужи дросела или не? Защото единствения звук който се чува на контакт е бензиновата помпа и след това има точно такъв жужащ звук, но идва от управлението на шибидаха, дросела не се чува със сигурност, даже отварях капака и там няма никакъв звук докато е на контакт.


  • 0

#11 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 октомври 2018 - 08:55

Трябва да се чува от дросела- има моторче което регулира празния ход и на контакт трябв да жужи от там.


  • 0

#12 w202_c220_m111

w202_c220_m111

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:.

Публикувано 29 октомври 2018 - 17:16

Не колега, няма абсолютно никакъв звук.


  • 0

#13 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 октомври 2018 - 11:42

Поне при мен и от други колеги знам, че жужи докато е на контакт и държи в определено положението клапата. Съответно като палиш не бараш педала на газта- електрониката отваря клапата при палене и после я притваря да установи оборотите на празен ход. Другия въпрос е, че при хората слуха отслабва с годините и примерно баща ми може би няма да го чуе тоя шум или пък аз ако не знаех какво трябва да чуя и е шумно покрай мен. Но се чува определено .


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни