Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Интервал смяна моторни масла нови коли


  • Please log in to reply
46 мнения по тази тема

#16 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 13 септември 2018 - 09:42

То какъв ли отговор да очакваш. Тия легенди за 10к имам чувството, че ги има само в България. При средно каране в Германия 20-30к на година по аутобани, какво излиза да се сменя масло три пъти годишно. На кой ли ще му занимава се питам. Всеки си знае колата и как я кара, на какви натоварвания и т.н. Няма лесен отговор.

Моята версия, гледам да сменям маслото веднъж годишно. Става въпрос за семеен автомобил. Сега дали са 12, дали 15 не го мисля много.

В Германия карат нови коли извънградско в среда с много по-малко прах и мръсотия. А тука караме 10+ годишни щайги в силно запрашена среда.

Ако аз си купя чисто нова кола, ще я обслужвам по предписания интервал и ме боли патката, да я мисли следващия. Но когато си взема стара щайга на 10 години, трябва да се погрижа да не отваряме до 2 години мотора. Поне така ги виждам аз нещата.


  • 0

#17 Dexter

Dexter

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 106 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    '10 W212 Е350 CDI

Публикувано 13 септември 2018 - 20:56

В Германия карат нови коли извънградско в среда с много по-малко прах и мръсотия. А тука караме 10+ годишни щайги в силно запрашена среда.
Ако аз си купя чисто нова кола, ще я обслужвам по предписания интервал и ме боли патката, да я мисли следващия. Но когато си взема стара щайга на 10 години, трябва да се погрижа да не отваряме до 2 години мотора. Поне така ги виждам аз нещата.

Точно така е, единици от първоначалните собственици ще обслужват превантивно, бОли ги за тези след тях и с право.
  • 0

#18 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 септември 2018 - 22:04

Съгласен, от лични наблюдения -> мои познати: немски граждани (Кристоф и Инес), с купени нови коли (БМВ 3 и Ауди А4), ги караха на умрелячка, без изобщо да им пука.

На 3-ката дисковете бяха силно засилени за кофата, но тезата беше "пука ми, така и така ще отиде я в Румъния, я в България... ще си ги сменят там".

А за маслото... оооо за маслото се правеха всякакви схеми, само и само да не се смени: кеш, в брой, на ръка се даваше дребна сума, да пишат в книжката/историята че е сменено маслото, доливат там и бой по аутобана.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#19 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 13 септември 2018 - 22:41

А какво става с гаранцията ако не се посети одобрен от производителя сервиз.

Не става само с пари, някой трябва да вкара и много данни от прегледа и обслужването

на автомобила в компютъра на производителя. На мен ми дадоха 4 листа с описано 

какво са сменили, какво са прегледали, колко mm са ми дисковете и накладките, 

какво е общото състояние и много други  

Чак и как изглежда колата отвън и отвътре ( нещо което застрахователя не го интересуваше много).

 

Днес получих mail от Австрия. На чист български език.

Първо трябваше да потвърдя че съм бил в сервиза 

на еди коя си дата и след това ако желая да отговоря на няколко въпроса относно

обслужването щели да ми пратят на посочен от мен адрес някакъв подарък-сувенир.

Въпросите бяха само дали съм доволен и как оценявам сервизното обслужване и ако от 

нещо не съм доволен да бъда така добър да им разкажа.

Анкетата завършваше с въпрос дали съм съгласен да предоставят моите писаници на 

българският представител или не съм съгласен.


  • 3

#20 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 14 септември 2018 - 06:13

Ами така трябва да е във всеки официален или оторизиран сервиз на марката. За съжаление все още сме далеч от това, не само при нас.
  • 0

#21 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 14 септември 2018 - 08:08

Съгласен, от лични наблюдения -> мои познати: немски граждани (Кристоф и Инес), с купени нови коли (БМВ 3 и Ауди А4), ги караха на умрелячка, без изобщо да им пука.

На 3-ката дисковете бяха силно засилени за кофата, но тезата беше "пука ми, така и така ще отиде я в Румъния, я в България... ще си ги сменят там".

А за маслото... оооо за маслото се правеха всякакви схеми, само и само да не се смени: кеш, в брой, на ръка се даваше дребна сума, да пишат в книжката/историята че е сменено маслото, доливат там и бой по аутобана.

Дотук с легендите за подържаните коли внос от Германия :D Италианките поне нямат ръжда...


  • 0

#22 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 14 септември 2018 - 08:57

Можеш да си сигурен само, ако ти си си я купил нова от магазина и сам си сменяш маслото в гаража :) 


  • 0

#23 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 14 септември 2018 - 10:29

Не можем да слагаме всички под един знаменател....до човек си е...или казано по друг начин цървула си е цървул- от него обувка не става :rofl


  • 3

#24 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 септември 2018 - 17:21

Ми тея 2мата не са конкретни примери за цървули, ама... :)

По-скоро са ми примери за типични немци, които калкулират обезценяването до стотинка и до конкретна дата. Адски добри са в това.

 

Аналогичен пример на швейцарска "семейна кола": мой... нещо като шеф има лично/служебна 5-ица комби. Лична му е, но се плаща по car allowance company policy. С други думи привилегия (вид бонус) при някои работодатели. Това е типичната семейна кола: с детското столче отзад и всевъзможни екстри. За има няма 2 години, вече гони 400х.км. от постоянно пътуване: Торино <-> Цюрих и разни други клиенти. Поддръжката на тази кола е "както дойде", понеже са му приятели (да се чете клиенти) в Цюрих дилърството. Не ги спира ни електронната книжка, ни записите в ключа, нищо... При БМВ само даваш ключа и имат четец девойките на рецепция, от там се занимават с приемчици и т.н... дълга история. Лъжат си я като пичове и по усмотрение.

 

Тази кола въпреки че премина половин Европа, облепена със сивото тиксо (duct tape), понеже беше ударил сърна и предницата имаше нужда от малко "събиране", съм сигурен че ще дойде като перфектен, нов внос, 1 швейцарски собственик, семейна (обикалял с децата само уикендите) и т.н. 

Повтарям: почти никаква поддръжка и 1 гаранционно сменен двигател. Аз лично присъствах на пердашене с 200 по магистралата до Болоня, понеже "с швейцарски номера никой не го спирал". 

 

Има и спортна кола и мотор обаче, които се поддържат по малко по-различен начин, с доста ентусиазъм.

 

Та не е до собвеник, а до МПС-та и емоционална привързаност. Според мен стандартните коли от премиум сегмента преживяват най-хамалското обслужване от всички останали. Хората по целия свят мразят да плащат, и ако не им е и "на сърце" играчката, просто я гледат като МПС и я "амортизират" максимално съгласно погасителния си план.


  • 5

Audi_A4_avatar.gif


#25 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 14 септември 2018 - 17:35

Ако можех щях да ти хакна още едно плюсче!

Пък на болшеството дето ги е еня на колко километра са им втората употреба колите и колко често е сменяно маслото,да им кажа че се продават и нови коли.Там всичко е сигурно.


  • 1

#26 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2027 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 септември 2018 - 19:27

и там не е сигурно, ама поне знаеш, че можеш да я закараш в дилъра и да ги вдигнеш на балон ако нещо не работи
  • 0

#27 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 14 септември 2018 - 19:55

Имах предвид,че е сигурно на колко км.е и че маслото ще си го сменяш ти когато прецениш.
Имаш и гаранция.Поне първите километри :)
Ама за маслото имах на предвид :)


  • 0

#28 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Публикувано 15 септември 2018 - 23:41

За това викате по-добре италианка от Горубляне? Хаха

Естествено че има мърлячи навсякъде, не е там въпроса, но ако човек си търси читава кола, то Германия, Австрия и Швейцария са страните. Важно е обаче да знаеш какво търсиш и какво да гледаш, а не да вярваш, че щом е Ханс, значи парите ги няма за нищо и ще си продаде перфектният автомобил за жълти стотинки, като само преди 2000км е дал няколко бинки за обслужване.

Ето ви още два примера от мен. Имам двама шефа:
Единият кара Мицубиши Колт, 25к км на година. Нищо не сменя, само кара и дава газ на 3-цилиндровия миксер. Той казва, че купува кола и я кара просто до като умре на аутобана. Кола от него НИКОГА!

Другият има w213 и за жена си ЦЛА. Тотален педант по отношение на колите си. Кара по около 10-15к км на година, винаги колата е в перфектно чисто и лъстнато състояние. Просто съвсем друг човек и друго мислене. След няколко години, които му вземе Е класата ще вземе НОВ автомобил. Така че хора всякакви.
  • 0

#29 Lopols

Lopols

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 67 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Интереси:Е350 W212 M276
  • Автомобил:
    Е350 W212 M276

Публикувано 30 септември 2018 - 06:55

А какво става с гаранцията ако не се посети одобрен от производителя сервиз.

Не става само с пари, някой трябва да вкара и много данни от прегледа и обслужването

на автомобила в компютъра на производителя. На мен ми дадоха 4 листа с описано 

какво са сменили, какво са прегледали, колко mm са ми дисковете и накладките, 

какво е общото състояние и много други  

Чак и как изглежда колата отвън и отвътре ( нещо което застрахователя не го интересуваше много).

 

Днес получих mail от Австрия. На чист български език.

Първо трябваше да потвърдя че съм бил в сервиза 

на еди коя си дата и след това ако желая да отговоря на няколко въпроса относно

обслужването щели да ми пратят на посочен от мен адрес някакъв подарък-сувенир.

Въпросите бяха само дали съм доволен и как оценявам сервизното обслужване и ако от 

нещо не съм доволен да бъда така добър да им разкажа.

Анкетата завършваше с въпрос дали съм съгласен да предоставят моите писаници на 

българският представител или не съм съгласен.

 

 

Венци - това за къде става въпрос че не хванах от темата?! 


Този пост е редактиран от Lopols: 30 септември 2018 - 07:01

  • 0

#30 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 30 септември 2018 - 12:57

...

 

Венци - това за къде става въпрос че не хванах от темата?! 

 

Във моят случай mail-анкетата я получих от Mazda, във Австрия им е централата за Европа.

 

Темата беше една, после се превърна в друга и сега ще финишира като интервал смяна двигателно масло нови коли. 

 

Мисълта с която съм писал е била че ако не изискваш няма да ти дадат и ако не ревеш няма да ти обърнат внимание.

Дали става въпрос за Мерцедес или мазда все едно, отношението и обслужването би трябвало да отговарят на високите изисквания и стандарти на клиентите = хората с парите.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни