Здравейте,можели някой да ме осветли как сами да си свалим климатичен радиатор на моята кола.Поради финасова гледна точка както и за повече знания.Налагами се скоро да патуваме до Австрия и не се решавам да патуваме без клима.С съпруга ми сме решили да си го сменим сами но ми трябва повече инфо.Моля ако някой знае да сподели.
сваляне на климатичен радиатор на мерцедес 220 сди 2001г.143 коняЗдравейте,можели някой да ме осветли как сами да си свалим климатичен радиатор на моята кола
Започната от gergana, 09 сеп 2018 - 18:09:23
4 мнения по тази тема
#1
Публикувано 09 септември 2018 - 18:09
#2
Публикувано 10 септември 2018 - 00:12
Смяната е най-лесната работа. Почвате... с малко псуване ще го смените.
Само не знам как ще заредите фреона и тествате за течове.
Нямам DIY под ръка как се сменя климатичен радиатор, но ако системата няма никакъв фреон, купувате онлайн някакъв радиатор...
Да, дори и евтините вършат работа, една от старите ми коли е с най-евтиния китаец, който намерих и над 8г. вече, си работи прекрасно.
И просто разглобявате, докато ви е удобно да работите за смяната, в зависимост дали имате достъп до подемник или канал.
На въпросната кола го сменях в началото на една рампа на подземен гараж, колкото да имам място да легна под нея и да хвана климатичните тръби за радиатора.
Просто насока: ще има малки гумени пръстени на снадките към радиатора, сменете ги с нови задължително, но лошото е че ги виждате, едва когато свалите всичко. Т.е. не е лесно да се подготвите с резервни, от правилния размер предварително.
И в този ред на мисли, според мен ще е по-евтино да отидете на сервиз... понеже така и така ще трябва да отидете след това за зареждането с фреон.
#3
Публикувано 10 септември 2018 - 06:07
Дано да ви помогне
#4
Публикувано 10 септември 2018 - 06:47
Предстои огромна изненада с тръбите, които се включват в кондензатора. Обикновено се получава корозия около шпилката и тръбите не могат да бъдат свалени от стария кондензатор.Още по-неприятното е че сглобката е комбинирана - едната тръба затиска другата а на вас тези две тръби ще ви трябват. Има начин да бъдат демонтирани, така че да са годни за повторна употреба, но повярвайте това не е работа за пред блока или в гаража.Размера на о-пръстените е 9,5*2,5 мм. Подкрепям препоръката на колегата kdl - посетете сервиз. Ако все пак се впуснете в това приключение ви пожелавам успех!
Послепис: на клипа се виждат въпросните тръбопроводи, но на тази кола кондензатора вече е сменян и връзката е осигурена с болт. В оригинал е изпълнено с шпилка, която е завита в кондензатора.
Този пост е редактиран от frizera: 10 септември 2018 - 06:52
#5
Публикувано 11 септември 2018 - 10:42
Благодаря за саветите.А радиатора искаме сами да си го сменим ,проверката и пълненето с фреон от майстора.
Така направихме с маздата която имаме,мислихме и с мерцедеса да постъпим така ако ни се одаде да го свалим.
Ще пробваме дано да стане.
Този пост е редактиран от gergana: 11 септември 2018 - 10:43
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни