Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

За и против пълна и непълна смяна на масло на автомат w163


  • Please log in to reply
40 мнения по тази тема

#1 W163 2.7CDI

W163 2.7CDI

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 22 юни 2018 - 16:18

Здравейте,интересува ме да споделите опит и да дадете препоръки дали да сменям маслото на скоростите както обикновено(наполовина...понеже не се изпомпва от турбинката й :) ) или както става известно и популярно последно време напълно както няколко фирми в София вече предлагат.Някои казват,че не било хубаво за скоростите да се смени напълно защото имало някакъв момент на сухо триене и отмиване на някакви частици....други казват,че не се ли смени напълно все едно не си сменил нищо....а в крайна сметка от едно време до скоро никой не е сменял напълно маслото пък не са умрели автоматите :)))) 

Благодаря предварително!


  • 0

#2 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 22 юни 2018 - 18:17

Купи си 1 литър масло Fuchs Titan ATF 4134, виж как изглежда, помириши го и го пипни (разтрий го между палеца и показалеца) източи малко масло от твоята кутия и направи същото. Тогава много бързо ще вземеш решение дали само ще опресниш маслото в кутията, дали ще направиш пълна смяна или ще правиш пълна смяна с промивка. Във библията пише че е добре маслото да се сменява на всеки 60-80 хиляди километри. Не слушай глупостите и простотиите на разни "майстори", следвай предписанията на производителя на колата.


  • 2

#3 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 22 юни 2018 - 19:09

Някои казват,че не било хубаво за скоростите да се смени напълно защото имало някакъв момент на сухо триене и отмиване на някакви частици...

 

Сухо триене ще има, ако ти източат старото масло напълно и ти запалят двигателя, преди да са наляли новото.

А частиците, които се отмиват, по инженерен дизайн се залепват за един магнит в картера на кутията.

С две думи - пълна смяна.


  • 0

#4 krasimo

krasimo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 251 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Bansko
  • Автомобил:
    W211 280 CDI
    W245 200 CDI

Публикувано 23 юни 2018 - 08:14

Смяна на lockup соленоид на 722.6
https://r.tapatalk.c....6&share_type=t
Тук съм описал как се източва по-голяма част от старото масло.
  • 0

Оригинални масла и дюзи на Мерцедес http://olx.bg/ads/user/107p/, Диагностика.


#5 W163 2.7CDI

W163 2.7CDI

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 23 юни 2018 - 20:22

...аз няма да го правя сам...по-скоро се чудя дали цялото или да го "освежавам" :)


  • 0

#6 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 23 юни 2018 - 21:50

...аз няма да го правя сам...по-скоро се чудя дали цялото или да го "освежавам" :)

Реши ли вече или ти трябва още време?
В смисъл,ако си решил да споделиш какво ти е решението.
  • 0

#7 W163 2.7CDI

W163 2.7CDI

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 24 юни 2018 - 08:36

...вероятно ще го сменя по досегашния начин(непълно),но ще го правя на около 35 000 ...

Интересувам се не само за себе си,но и за АМГ-то от една от другите мои теми,защото и на него му предстои сега смяна на масло...и той се колебае...и той на различни мнения попада... :(((


  • 0

#8 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 24 юни 2018 - 11:16

...вероятно ще го сменя по досегашния начин(непълно),но ще го правя на около 35 000 ...

Интересувам се не само за себе си,но и за АМГ-то от една от другите мои теми,защото и на него му предстои сега смяна на масло...и той се колебае...и той на различни мнения попада... :(((

 

Ти си знаеш най-добре.

Защо въобще питаш други?


  • 0

#9 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 24 юни 2018 - 12:35

...и той се колебае...и той на различни мнения попада..

 

Ето още едно мнение което чух наскоро, сподели му го. 

На днешно време да си поддържаш колата е все едно да си евеш жената, срамота било някак си, 

при положение че на пързалката излизат все нови и нови  "модели". Караш и хвърляш - ово е стандарт. 


  • 0

#10 GLARUS

GLARUS

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 51 Мнения:

Публикувано 24 юни 2018 - 13:14

Ще направиш почти всички процедури по смяната на маслото и ще те домързи да развиеш само 1 холендър да си смениш цялото масло Отнема 10мин повече от това което смяташ да направиш Какво страшно и сложно има във това.


  • 0

#11 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 24 юни 2018 - 13:30

Е ти сега само объркваш човека какво решение да вземе. 

 

Първо, той няма сам нищо да прави, още се чуди. 

Второ, развиване на един холендър и 10 минути в повече звучат добре ама забрави да споменеш че  

после има и едно завиване на този холендър, да не говорим че ще трябват и 

няколко литра масло допълнително а литър масло струва повече от 20 лева. 

Трето, трябват знания и умения за тази операция а ти не описа подробно кое как се прави.


  • 0

#12 GLARUS

GLARUS

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 51 Мнения:

Публикувано 24 юни 2018 - 15:15

Е точно за това че няма да го прави сам.

Но преди тези процедури хубаво си оглеждайте ХПД защото някои от гореописания модел имат пробка и всичко това което е описано е излишно. 

Щом искаш подробно моля. Няколкото литра са между 1-2 това е минималното при желание можеш дори 20литра да ползваш.

Една минута развиване на холендъра който е над буксата на кутията.

Минута за вадене на външната дихтунга от ваната за старо маслото или ръкава на развиващия холендъра.

Минута за навиване на нипела към развития холендър и маркуча за ниско налягане на маслото към кутията.

Минута за да стиковаш маркуча през който ще мине батака от другия край на нипела и позиционирането на шишето от 3л минерална вода да може да виждаш когато потече чист малинов сок.Като преди да стартираш двигателя си спазил предните процедури по смяната на маслото във кутията и не си забравил да долееш 4л ново масло.Харесва ти новия свят на маслото което потича гасиш мотора.

Цялата процедура е не повече от минута и там.

След това доволен от всичко което си направил слагаш нови дифтунги навиваш си холендъра от където първоначално го разви.

Доливаш си още 3л масло стартираш двигателя и със щеката бъркаш през фунията и си правиш нивото на 20градуса максимално като загрее после идва точно.


  • 2

#13 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 460 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 24 юни 2018 - 19:53

Трансмишън флаш в домашни условия:


  • 0

сесшисе ?


#14 W163 2.7CDI

W163 2.7CDI

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 24 юни 2018 - 20:36

Praetorian     Питам и сондирам мнения защото някои плашат,че е по-кофти да се смени цялото...аз не разбирам...където са 250 там са и 350лв ...80 на 100 от сервизите казват не сменяй маслата на диференциалите защото нищо хубаво не те очаква...специално на Мерцедес оригиналното не се сменяло ако няма причина или съмнения за нещо....та заради точно такива мнения на сервизи реших да пусна тази тема ...Пак казвам всичко това са хора дето с това се занимават,и пак казвам няма да го сменям сам,ще я вкарам в сервиз.С две думи ме интересува за или против пълно точене на маслото от скоростите и защо...от личен опит ако можете да кажете.Коментари от рода на "ти си знаеш"не ми помагат.Благодаря! :)))

 

 
  • 0

#15 GLARUS

GLARUS

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 51 Мнения:

Публикувано 24 юни 2018 - 21:13

Че все във хубави сервизи ходиш. Като се къпеш защо не използваш една и съща вода 3 години примерно всичко си има във нея.По твоята логика защо тогава хората си играят да правят пробки и на раздатки , диференциали и кутии за източване че и филтри им слагат.Като можеше само по една контролна за нивото.

Всеки от колегите ти е дал правилния съвет но за теб важи, Ти  си знаеш.


  • 3




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни