Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Правилна смяна дискове и накладки


  • Please log in to reply
2 мнения по тази тема

#1 Xerxes

Xerxes

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201/M102- за съжаление вече продаден;
    S124/M111- изобщо не го жаля, но го обгрижвам добре!

Публикувано 20 май 2018 - 10:41

Здравейте, колеги,

 

преди 4 години сменях предните дискове на комби 124 2.2. автомат с хубава марка - Textar и накладки взех същата марка, като за тези 4 години съм сменял накладките още веднъж (средно 12 - 15 000 км на година).

 

Въпросът е, че от месец-два при спиране се появиха леки вибрации като от накривени дискове.

Ефикасността на спиране не се е променила, само вибрациите.

 

Дали наистина им е дошло времето за смяна и при самата смяна само демонтаж-монтаж ли се извършва, или има и някаква "прогонка/баланс", респективно как точно се прави?


Този пост е редактиран от Xerxes: 20 май 2018 - 10:42

  • 0

#2 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 20 май 2018 - 20:41

Вибрации при спиране съм имал от заминала биалетка. Провери си ги.
  • 0

#3 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 21 май 2018 - 10:32

За 60000 км. може и на самите дискове да им е дошъл реда - все пак колата е автомат. Но за всеки случай винаги можеш да ги замериш - дали имат още хляб в тях. Ако си със стандартни спирачки - то например предните дискове трябва да са 284мм. х 22мм. Измери ги с шублера - минимума е 19.4 мм. Ако имат още много - можеш да ги смъкнеш и занесеш на стругар - за 20 лв. ще им пуснат по една стружка - по една две десети да речем и ще ти ги изправят (ако има още хляб в тях разбира се). По същия начин и със задните. Но всичко това ще се разбере там на място - като се измери дебелината на дисковете и се огледа общото им състояние и това на накладките. Ако са прекалено износени няма нужда от гимнастики - хвърляш и слагаш нови - задължително с нови накладки (и се молиш да не попаднеш на ментета, които се изкривяват и почват да бият след второто по-стабилно спиране). При монтажа няма какво да объркаш - само почисти главината - там където ляга диска - до блясък - да легне на равно ... :beer


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни