Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Акумулаторищо е то и има ли почва у нас


  • Please log in to reply
44 мнения по тази тема

#1 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 11 март 2018 - 19:04

Някой знае ли къде в София могат да ми проверят един акумулатор дали е читав, без да ме излъжат, за да ми пробутат нов?
Четох, че състоянието на акумулатор се проверявало с някаква си товарна вилка, което нямам представа какво е.


  • 0

#2 hipopotyk

hipopotyk

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 847 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    2012 C350 CDI 3.0
    2010 C63AMG 6.3V8
    2008 VW Touareg 6.0 W12
    2007 ML63 AMG 6.2 V8
    2003 Z4 Roadster 3.0si
    2000 Ford Mustang 5.4

Публикувано 11 март 2018 - 19:30

Някой знае ли къде в София могат да ми проверят един акумулатор дали е читав, без да ме излъжат, за да ми пробутат нов?
Четох, че състоянието на акумулатор се проверявало с някаква си товарна вилка, което нямам представа какво е.

Акумулатори.бг на бул. Сливница 277

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Този пост е редактиран от hipopotyk: 11 март 2018 - 19:32

  • 1
Once a year, go someplace you’ve never been before!

#3 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 11 март 2018 - 19:55

Някой знае ли къде в София могат да ми проверят един акумулатор дали е читав, без да ме излъжат, за да ми пробутат нов?
Четох, че състоянието на акумулатор се проверявало с някаква си товарна вилка, което нямам представа какво е.

Правилно си чел.

Товарна вилка би следвало да има всеки магазин/сервиз, който продава акумулатори, а ето какво представлява, за да знаеш:

https://www.youtube....h?v=851ko5V7UTI

 

Прикачен файл  товарна вилка.jpeg   66,68K   24 Брой сваляния

 

п.с.

Това, което Мишо ти е дал, със сигурност ще свърши работа, но както казах, всеки един нормален магазин или сервиз където слагат акумулатори трябва да има товарна вилка, а на видеото ти казват, какви показатели трябва да имаш, така че се огледай около тебе за такова място

:beer


  • 2
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#4 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 11 март 2018 - 20:21

Акумулатори.бг на бул. Сливница 277

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Да, намерих ги преди малко тия, даже са ми сравнително близо.

 

Правилно си чел.

Товарна вилка би следвало да има всеки магазин/сервиз, който продава акумулатори, а ето какво представлява, за да знаеш:

https://www.youtube....h?v=851ko5V7UTI

 

attachicon.gifтоварна вилка.jpeg

 

п.с.

Това, което Мишо ти е дал, със сигурност ще свърши работа, но както казах, всеки един нормален магазин или сервиз където слагат акумулатори трябва да има товарна вилка, а на видеото ти казват, какви показатели трябва да имаш, така че се огледай около тебе за такова място

:beer

Това пък е полезно, за да не ме излъжат, че да си купя нов, въпреки че най-вероятно съм за нов.


  • 0

#5 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 11 март 2018 - 21:39

Някой знае ли къде в София могат да ми проверят един акумулатор дали е читав, без да ме излъжат, за да ми пробутат нов?
Четох, че състоянието на акумулатор се проверявало с някаква си товарна вилка, което нямам представа какво е.

Понеже щъкаш из Х.Димитър мога дате заведя в магазин където да ти проверят акумулатора и ако си за нов да си вземеш от тях най най- ниската цена в Бг.
Иначе аз имам най модерното зарядно което може да ти каже дали ще ти оправи и зареди акум. или си за нов. 11етапно е и е от 20 до 200 амперови акум. VRLA, AGM и всички други.Обаче му трябва 30мин за да каже дали ще го бъде акум.

Ако акум. ти е vrla/AGM с вилка ще стане по голям проблема от колкото е сега. Клетките не са оловни и не се огъват , вероятноста да се пръснат е 90%.

Вилката дава на късо и мери остатъчен заряд.

Тестера натоварва както е натоварването на колата и показва личната възбудата на акум. след натоварването, остатъчен заряд, живот на акум.

Снимка на моя акум. Разгледай я. Това е от тестер

Прикачени файлове


  • 3

#6 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 11 март 2018 - 22:25

Този тестер, с който твоят акумулатор е тестван, не е товарна вилка, така ли да разбирам?

Нямам представа какъв ми е акумулатора - марката му е куча - Solitе, и ако се е преебал, то е защото се е разреждал хубавичко минимум 5 пъти.

Ще дадеш ли координати на този магазин?


  • 0

#7 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 11 март 2018 - 23:08

5 пъти е нищо.

 

 

Прикачени файлове


  • 0

#8 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 11 март 2018 - 23:15

От моя опит пък ако един акумулатор съм го изтървал 4 пъти, го пиша бегал. Поне този беше Бош, уж от най-високия клас и не можа да го бъде после...


  • 0

#9 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 11 март 2018 - 23:17

"Първата акумулаторна батерия за търговска употреба е изобретена от френския физик Гастон Планте през 1859 г. Въпреки своята напреднала възраст, продължава да има широка употреба днес, като има добри причини за неговата популярност; оловно-киселинната батерия е надеждна и евтина на база цена за ват. Наред с предимствата, има и недостатъци; този тип батерия е тежка и е по-малко трайна от никел и литий-базираните системи. Пълен разряд причинява повреда и всеки цикъл на заряд/разряднамалява по малко капацитета на батерията. Тази загуба е малка докато батерията е в добро работно състояние, но се увеличава, когато батерията падне под половината от номиналния си капацитет. Тези загуби съществуват при всички батерии в различна степен.

Животът на оловно-киселинните акумулатори до голяма степен зависи от дълбочината на разреждане на батерията. Основните причини за относително кратък жизнен цикъл на батерията са корозията на решетката на положителния електрод, намаляване на активния материал и разширяване на положителните плочи. Тези промени са най-често срещани при повишени работни температури и силнотокови разреждания.

Зареждането на оловно-киселинна батерия е просто, но правилните граници на напрежението на заряд трябва да се спазват. Изборът на ниско напрежение на заряд предизвиква сулфатизиране на отрицателната плоча, докато по-високото напрежение подобрява производителността, но предизвиква корозия върху решетката на положителната плоча. Сулфатизацията е обратима ако акумулатора бъде сервизиран на време за разлика от корозията нанася трайни и необратими вреди.

Необслужваеми оловно киселинни акумулатори

Първите необслужваеми оловно-киселинни акумулатори се появяват през 70-те години на миналия век. При дизайна на кутиите на неослужваемите акумулатори е добавен клапан за контрол на газовете, отделени при заряд и разряд на батерията. Основното предимство на необслужваемия акумулатор е възможноста да комбинира кислорода и водорода и по този начин да елиминира загубата на вода. Рекомбинацията настъпва при умерено налягане от 0,14 bar. Клапанът служи като отдушник и предотвратява повишаване на налягането на газовете, отделени при зареждането или разреждането на акумулатора. В крайна сметка повтарящото се изпускане на газове от клапана ще доведе до загуба на вода в аумулатора.

Съществуват няколко вида необслужваеми акумулатори в зависимост от вида на електролита в тях. Едни от най-често срещаните са геловите, известни също като вентил регулирани оловно киселинни батерии (VRLA) и батериите с абсорбираща стъклена вата (AGM). Геловите акумулатори съдържат силициев гел, който превръща течния електролит в гел. Този тип батерии намират приложение най-често в UPS устройства, ретранслаторни кули, аварийно осветление, в здравеопазването и др. 
AGM технологията е по-нова, като при нея електролита е абсорбиран в специални подложки от стъклена вата. Това води до някои предимства като по-бързо зареждане и освобождаване на по-големи токове. Типичните приложения на тези акумулатори са като стартерни батерии за мотоциклети, при микро хибридни автомобили със старт стоп системи, лодки и др.

С времето и циклите на заряд/разряд капацитетът на AGM акумулаторите намалява постепенно; геловите акумулатори от друга страна остават по-дълго време в обхвата на висока производителност, но към края на живота им производителноста им рязко пада. AGM акумулаторите са по-скъпи от конвенционалните акумулатори с течен електролит, но са по-евтини от геловите акумулатори.

При геловите и отчасти при AGM акумулаторите напрежението при зареждане както и поддържащото напрежение трябва да бъдат по-ниски от тези използвани при акумулаторите с течен електролит. Това се налага поради факта, че високото напрежение на заряд при тези акумулатори предизвиква отделяне на газ и загуба на вода. Ако зарядното устройство няма възможност за настройка на по-ниско напрежение за заряд е препоръчително да изключите зарядното след 24 часа.

Разлика между стартерни и тягови акумулатори

Стартерната батерия е предназначена да отдаде за кратко време висока мощност необходима да стартира двигателя на автомобила; тяговата батерията, от друга страна, е предназначена да осигури непрекъснато захранване продължително време. Отвън и двата типа батерии си приличат обаче, има съществени различия в конструкцията си. Докато стартерната батерия е направена да осигури висока пикова мощност за кратко време, тяговата батерията има умерена мощност, но по-продължително време. По долу са описани някои от разликите в двата типа акумулатори.

Стартерни акумулатори имат CCA характеристика отбелязана в ампери, най-често на етикета на кутията; CCA представлява количеството ток, което акумулатора може да осигури при ниски температури. SAE J537 посочва стойноста на тока при 30 секунди разреждане при -18 ° C (0 ° F) без напрежението на акумулатора да падне под 7.2 волта.

 fig1.jpg

Фигура 1: Стартерна батерия
Стартерните батерии имат много на брой тънки паралелни плочи, които имат ниско съпротивление и голяма площ.

 

Стартерни батерии имат много ниско вътрешно съпротивление, като това се постига чрез добавяне на допълнителни плочи за максимална площ (Фигура 1). Плочите са тънки и оловото е поресто във вид на фина пяна. Този метод увеличава повърхността на плочите за постигане на ниско съпротивление и максимална мощност. Дебелина на плочата не е от особена важност тук, защото разреждането е кратко и акумулатора се зарежда по време на движение; акцентът е върху мощноста, а не върху капацитета.
Тяговите оловни акумулатори са конструирани за максимален капацитет и висок брой цикли. Това се постига като оловните плочи са с по-голяма дебелина (Фигура 2). Въпреки, че батерията е предназначена дълбок разряд, броят на циклите зависи от степента на разреждане на батерията (DoD).

Untitled.jpg

 

 

    Фигура 2: Тягов акумулатор
    Тяговите акумулатори имат по-дебели оловни плочи,  което им дава възможност за повече цикли.

 

Untitled11.jpg

Таблица 3: Брой цикли на стартерни и тягови акумулатори.

Стартерен акумулатор не може да се разменя с тягов и обратно. Ако потребителя се изкуши и замени тяговия акумулатор със стартерен за да спести пари, този акумулатор няма да издържи, тъй като тънките и порести като гъба  плочи бързо ще се разпаднат при повтарящите се цикли на заряд и разряд. Таблица 3 сравнява живота на стартерните и тяговите батерии, при дълбок разряд. "

 

 

http://electrabatter...osobenosti.html

 

п.п.

Не ми се пише много много. Тази статия не е кой знае какво,но върши работа .

 

Когато е бил разреден е важно

-да не е замръзвал

-да е зареждан с правилното зарядно ( ток и ампераж )

-при пълно разреждане да е зареждан до поне 85 процента без прекъсване 


  • 5

#10 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 12 март 2018 - 09:18

Понеже започна интересна дискусия за акумулаторите в чат-темата, я прехвърлям тук, за да е откриваема като информация


  • 2
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#11 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 12 март 2018 - 18:47

Днес така или иначе имах работа около Сточна гара, та занесох акумулатора при тия Акумулатори.бг на Сливница 277.

Имаха всички необходими уреди за тестване - товарна вилка, както и някакъв друг тестер.

Товарната вилка показа 9,70 под товар, което е малко зле, но човека каза, че акумулатора определено не е за изхвърляне, и че трябва да го зареждам минимум 20ч, за да кипне хубаво електролита

иначе все едно нищо не върша нищо, че волтажа е добър. (след закъсването го държах 12тина часа да се зарежда с моята 6 амперова зареждачка и след това им го занесох).
Сега ще го държа още 30часа на зарядното.

 

Тестера показа, че от 850 стартов ток, моят в момента е едва 450, но щял да се оправи след едно дълго и хубаво зареждане.

 

Пари не ми взеха :D  
Общо взето са честни хора.


Този пост е редактиран от shotgun600: 12 март 2018 - 18:57

  • 2

#12 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 март 2018 - 18:53

колко години направи този акумулатор?


  • 0

#13 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 12 март 2018 - 18:55

Не помня.


  • 0

#14 hipopotyk

hipopotyk

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 847 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    2012 C350 CDI 3.0
    2010 C63AMG 6.3V8
    2008 VW Touareg 6.0 W12
    2007 ML63 AMG 6.2 V8
    2003 Z4 Roadster 3.0si
    2000 Ford Mustang 5.4

Публикувано 12 март 2018 - 19:33

 

 

Пари не ми взеха :D  
Общо взето са честни хора.

 

Браво. И аз имах същите впечатления. Няколко пъти ходих при тях, като предварително знаех какъв е проблема и винаги даваха адекватни и верни отговори.

И на мен не ми взеха пари за тест два пъти. Даже ми предложиха, да оставя големия да се зарежда при тях и да ми дадат временен. От тях си купих малкия акумулатор Fiamm, а като дойде време и Вартата ще взема от тях.

Заради честността и доброто обслужване, им обещах че ще ги препоръчвам.


  • 3
Once a year, go someplace you’ve never been before!

#15 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 12 март 2018 - 19:50

 

Заради честността и доброто обслужване, им обещах че ще ги препоръчвам.

Аз им казах същото. Иначе човекът, който ми го тества каза нещо от сорта - "Аз лесно ще ти кажа, че си за нов, ама истината е, че твоят все още става".
Казах си на ум - "Брей, не пробваха да ме излъжат с надеждата да си купя от тях".


  • 2




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни