Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Загряване при LOW RANGE


  • Please log in to reply
5 мнения по тази тема

#1 Силвестър

Силвестър

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz ml500 w163 2002g. Fecelift

Публикувано 28 февруари 2018 - 07:11

Здравейте, колеги от скоро имам ml500 w163 2002г. Поради „прекрасната” пътна обстановка днес, реших да включа LOW RANGE, обаче след около 7/8 километра каране видях, че температурата беше стигнала 120 градуса.. Мисля, че е защото при LOW RANGE държи високи обороти.. Ако Ви се е случвало нещо подобно моля за съвет.. Благодаря
  • 0

#2 Иван_Иванов

Иван_Иванов

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Враца / София
  • Автомобил:
    Mercedes - Benz CLK 230 Kompressor (W208) '98 AT<br />

Публикувано 28 февруари 2018 - 10:10

Колега, тези 7/8 километра на low range с каква скорост ги минаваш и защо ползваш на такива разстояния бавни, при положение, че като цяло си с постоянно 4x4?


  • 1

#3 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 28 февруари 2018 - 10:25

Ако този Low Range е като на Тойотите (Land Cruiser) Low, то тогава въпроса на колегата горе е много резонен.

Този режим би следвало да се използва само за излизане от някаква ситуация (пряспа или нещо такова), а не е предвиден за постоянно движение, или движение над 20 км/ч.

Би трябвало да има инструкция, на Тойотата е на сенника

 

Поздрави


  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#4 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 28 февруари 2018 - 12:46

Low Range при W163 превключва раздатката в режим 2:1 - т.е. увеличава въртящия момент за сметка на скоростта. Няма никакъв смисъл да се използва при сняг - даже е противопоказно.

 Използва се ако се изкачва път с голяма денивелация (много стръмен път) или се дърпа нещо тежко или при разни маневри извън асфалтовия път. То си и пише в упътването - да не се вдига повече от 30-40км/ч при този режим.

 Та - нормално е колега Силвестър да са високи оборотите на двигателя и да вдига температурата при продължително каране с по-високи от описаните скорости. Не го включвай - МЛ-а си драпа без проблеми на сняг.


Този пост е редактиран от rado_penev: 28 февруари 2018 - 12:47

  • 2

#5 Plamen

Plamen

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 236 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 168 (A170 CDI), 2002, Long-wheelbase
    W 163 (ML 270 CDI), 2005, SE

Публикувано 02 март 2018 - 15:52

Трябва по-внимателно с този Low Range, че доста товари двигателя и трансмисията. Видимо се усеща по завои и при спиране как цялата кола се напряга. Лично аз никога не съм имал проблеми в дълбок сняг със стандартното 4х4, че да прибягвам до Low Range, а и не препоръчват скорост, по-висока от 30 км/ч, което наистина прави Low Range крайно неподходящо за дълго каране. Дали обаче загряването, за което говори колегата, е било от мотора или от скоростната кутия, тъй като по-скоро там би следвало да се получат високи температури при този режим?


  • 0
Публикувано изображение

#6 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 02 март 2018 - 17:52

Трябва по-внимателно с този Low Range, че доста товари двигателя и трансмисията. Видимо се усеща по завои и при спиране как цялата кола се напряга. Лично аз никога не съм имал проблеми в дълбок сняг със стандартното 4х4, че да прибягвам до Low Range, а и не препоръчват скорост, по-висока от 30 км/ч, което наистина прави Low Range крайно неподходящо за дълго каране. Дали обаче загряването, за което говори колегата, е било от мотора или от скоростната кутия, тъй като по-скоро там би следвало да се получат високи температури при този режим?

Ами след като казва, че му е вдигнала 120 градуса, заради високите обороти, значи го гледа на таблото, ерго е темепратура на двигателя.

Не съм карал МЛ, може да показва и температура на маслото на скоростната, но при Тойота просто дава индикация, че е загряло маслото в скоростите(AT HIGH), а не мери температурата.

7-8 километра не е хич малко за такава блокировка, а нещо ми казва, че колегата е карал с над 60 км/ч. така че и двигателя му е загрял, със сигурност

 

Поздрави


  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни