Загряване при LOW RANGE
Започната от Силвестър, 28 фев 2018 - 07:11:01
5 мнения по тази тема
#1
Публикувано 28 февруари 2018 - 07:11
Здравейте, колеги от скоро имам ml500 w163 2002г. Поради „прекрасната” пътна обстановка днес, реших да включа LOW RANGE, обаче след около 7/8 километра каране видях, че температурата беше стигнала 120 градуса.. Мисля, че е защото при LOW RANGE държи високи обороти.. Ако Ви се е случвало нещо подобно моля за съвет.. Благодаря
#2
Публикувано 28 февруари 2018 - 10:10
Колега, тези 7/8 километра на low range с каква скорост ги минаваш и защо ползваш на такива разстояния бавни, при положение, че като цяло си с постоянно 4x4?
#3
Публикувано 28 февруари 2018 - 10:25
Ако този Low Range е като на Тойотите (Land Cruiser) Low, то тогава въпроса на колегата горе е много резонен.
Този режим би следвало да се използва само за излизане от някаква ситуация (пряспа или нещо такова), а не е предвиден за постоянно движение, или движение над 20 км/ч.
Би трябвало да има инструкция, на Тойотата е на сенника
Поздрави
#4
Публикувано 28 февруари 2018 - 12:46
Low Range при W163 превключва раздатката в режим 2:1 - т.е. увеличава въртящия момент за сметка на скоростта. Няма никакъв смисъл да се използва при сняг - даже е противопоказно.
Използва се ако се изкачва път с голяма денивелация (много стръмен път) или се дърпа нещо тежко или при разни маневри извън асфалтовия път. То си и пише в упътването - да не се вдига повече от 30-40км/ч при този режим.
Та - нормално е колега Силвестър да са високи оборотите на двигателя и да вдига температурата при продължително каране с по-високи от описаните скорости. Не го включвай - МЛ-а си драпа без проблеми на сняг.
Този пост е редактиран от rado_penev: 28 февруари 2018 - 12:47
#5
Публикувано 02 март 2018 - 15:52
Трябва по-внимателно с този Low Range, че доста товари двигателя и трансмисията. Видимо се усеща по завои и при спиране как цялата кола се напряга. Лично аз никога не съм имал проблеми в дълбок сняг със стандартното 4х4, че да прибягвам до Low Range, а и не препоръчват скорост, по-висока от 30 км/ч, което наистина прави Low Range крайно неподходящо за дълго каране. Дали обаче загряването, за което говори колегата, е било от мотора или от скоростната кутия, тъй като по-скоро там би следвало да се получат високи температури при този режим?
#6
Публикувано 02 март 2018 - 17:52
Трябва по-внимателно с този Low Range, че доста товари двигателя и трансмисията. Видимо се усеща по завои и при спиране как цялата кола се напряга. Лично аз никога не съм имал проблеми в дълбок сняг със стандартното 4х4, че да прибягвам до Low Range, а и не препоръчват скорост, по-висока от 30 км/ч, което наистина прави Low Range крайно неподходящо за дълго каране. Дали обаче загряването, за което говори колегата, е било от мотора или от скоростната кутия, тъй като по-скоро там би следвало да се получат високи температури при този режим?
Ами след като казва, че му е вдигнала 120 градуса, заради високите обороти, значи го гледа на таблото, ерго е темепратура на двигателя.
Не съм карал МЛ, може да показва и температура на маслото на скоростната, но при Тойота просто дава индикация, че е загряло маслото в скоростите(AT HIGH), а не мери температурата.
7-8 километра не е хич малко за такава блокировка, а нещо ми казва, че колегата е карал с над 60 км/ч. така че и двигателя му е загрял, със сигурност
Поздрави
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни