Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Пускане на печка и настройка на таймер


  • Please log in to reply
31 мнения по тази тема

#1 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Публикувано 05 януари 2018 - 21:54

Здравейте на всички.Отскоро съм в клуба на Мерцедес и имам няколко въпроса.

Карам w203 220CDI 2002г автомат,имам печка която нямам идея как да я пусна или настроя правилно.Първия ден в който я вземах я нагласих и на сутринта всичко работеше и в колата си беше топло.Реших да направа същата процедура и на следващия ден,но този път печката не беше тръгнала.Бутона до скоростния лост беше изключен (не светеше индикацията за настроена или работеща печка)и в колата си беше студено и така няколко дена.След това направих тест като нагласих нов таймер и останах в колата да видя какво ще се случи.Печката се включи и заработи,оставих я около 5 мин и я изключих.Нагласих нов таймер с който преди да тръгна за работа колата да е топла,но уви колата беше пак студена,копчето не светеше.Отдясната страна на моята седалка имам някакви като бутончета или и аз нз точно какво са,но продавача ми каза,че са за печката.Някой с някакъв съвет какво да правя или да настроя правилно печката,че тази екстра си е голям плюс и ще е кофти да не се ползва.


  • 0

#2 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 05 януари 2018 - 23:42

Единственото което се сещам за момента е,че ако тока е слаб печката или не се пуска или работи малко и се изключва.Другото е ако запалването и не е изрядно.
  • 0

#3 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Публикувано 06 януари 2018 - 07:59

Акумулатора е чисто нов на Gigawat.Възможно ли е от карането на къси разстояния и в студеното нали се ползват постоянни консуматори,акумулатора да се изтощава и да не достига достатъчно ток за запалването на печката или само временното и включване.


  • 0

#4 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 06 януари 2018 - 08:18

Много неща са възможни.Печката си има компютър,съответно може да и се направи диагностика и да се провери каква е причината.Със стар диагноза става,както и със специализиран софтуер за автономни печки.
  • 0

#5 hipopotyk

hipopotyk

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 847 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    2012 C350 CDI 3.0
    2010 C63AMG 6.3V8
    2008 VW Touareg 6.0 W12
    2007 ML63 AMG 6.2 V8
    2003 Z4 Roadster 3.0si
    2000 Ford Mustang 5.4

Публикувано 06 януари 2018 - 12:29

Моята не тръгва ако няма достатъчно нафта, но не съм разбрал още на какво точно количество.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  • 0
Once a year, go someplace you’ve never been before!

#6 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Публикувано 06 януари 2018 - 16:37

Днеска с колегата n_niki се видяхме и закачихне колата на диагностиката и показа грешка за прекъснато запалване, но в следствие на какво. Сега се опитах да запаля печката защото разкачах акумулатора и всичко тръгна, но работи 2мин и спря, индикация угасна на бутона.Вярно е,че сега съм в резервата, но това дали е факт.Имам някакви копчета до моята седалка 4 броя са и нз за какво са,но ми споменаха, че били за печката.Някой с някаква идея?
  • 0

#7 frizera

frizera

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 132 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Abu Dhabi
  • Автомобил:
    B 170 Sport Tourer
    Honda CRV 1

Публикувано 06 януари 2018 - 18:36

Днеска с колегата n_niki се видяхме и закачихне колата на диагностиката и показа грешка за прекъснато запалване, но в следствие на какво. Сега се опитах да запаля печката защото разкачах акумулатора и всичко тръгна, но работи 2мин и спря, индикация угасна на бутона.Вярно е,че сега съм в резервата, но това дали е факт.Имам някакви копчета до моята седалка 4 броя са и нз за какво са,но ми споменаха, че били за печката.Някой с някаква идея?

 

Логично е при достигната резерва печката да не работи, защото може да изчерпа наличното гориво и да не може автомобила да бъде придвижен до бензиностанция. Освен това в логиката на софтуера е заложен минимален праг на напрежение от бордовата батерия, като при достигането му печката или се гаси ако работи или изобщо не пали. Също така е заложено време за запалване, брой опити за запалване, мониторинг на температурата в горивната камера, който се съпоставя с температурата на ДВГ и т.н. Прекъснатото запалване може да се дължи на загуба на гориво ( въздух в тръбопровода ), липса на пламък ( дефектен пламъчен сензор ), изгоряла или дефектна свещ или превишена температура на самата печка. При температура = или > от 60 С° печката не пали изобщо. Може да бъде активирана посредством Star Diagnose  в режим за проверка на отделни компоненти и тяхната изправност.

Покрай копчетата за които питаш има ли дисплей? Ако са монтирани между седалката и средната конзола в една елипсовидна стойка и имат разни чертички за всяко копче, би трябвало да са за настройка на седалката.


  • 0

#8 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Публикувано 06 януари 2018 - 20:07

Благодаря за разяснението.Отностно напраженението колко трябва да за да работи правилно. Свещи подгревни или други отделни за самата печка.Копчетата са с чертички и какво точно се наглася по самата седалка,защото бутам и няма никакви признаци за действие на нещо.
  • 0

#9 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 06 януари 2018 - 20:57

Благодаря за разяснението.Отностно напраженението колко трябва да за да работи правилно. Свещи подгревни или други отделни за самата печка.Копчетата са с чертички и какво точно се наглася по самата седалка,защото бутам и няма никакви признаци за действие на нещо.

Принципно до колкото знам всичко по управлението на тези печки(дали Вебасто или Ебершпехер няма значение)може да задава.При каква външна температура да се включва,колко време да работи и до колко може да падне напрежението.Обикновенно под 12В.като падне и печката изключва или не се включва.Подгревната свещ е на печката,както и дюзата.Нямат нищо общо с двигателя.Ето тук можеш да четеш,стига да имаш желание http://www.standkach...opages/pdf.html
За седалката не разбирам въпроса ти.Не е лошо да постнеш някоя снимка за да се разбере за какво иде реч.
  • 0

#10 frizera

frizera

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 132 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Abu Dhabi
  • Автомобил:
    B 170 Sport Tourer
    Honda CRV 1

Публикувано 07 януари 2018 - 00:26

Печката е настроена при 10,8V да се изключва, но само и единствено ако е работила до момента. Ако ще пали тепърва и напрежението е близо до критичния праг тя няма да сработи защото по презумция няма да има ток за централното или по-точно за FBS ( системата против кражба). Така автомобила няма да стане податлив на посегателство. Основните настройки се правят през Star Diagnose, а потребителските от KIW (комби инструмент-а), но това зависи от типа на оборудване. Обикновено може да се задава таймер за старт и стоп по часовник, но не и по температура. Има и вариант без таймер - печката пали след като динамото подаде сигнал, че зарежда. Идеята е да помогне на ДВГ да загрее по-бързо. 

Въпросните копчета управляват възглавнички или нещо подобно, които се подуват/спихват в областта на кръста, бедрата и гърба ( странично ). Не помня точно къде съм го срещал, но някои модели с по-високо ниво на оборудване от тези години на производство имат нещо като масаж в областта само на кръста ..... Мисля, че при W211 беше и с масаж.


Този пост е редактиран от frizera: 07 януари 2018 - 00:32

  • 0

#11 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Публикувано 08 януари 2018 - 08:02

Ще видя тази сутрин какво ще се случи.Колата съм я оставил навънка заредена с гориво над 1/4 с настроена печка. Отностно това надуване, можеш ли да споделиш къде точно му седи бушоно защото може и да е изгорял.Разбрах че при мерцедес има 3 места за предпазители и релета.
  • 0

#12 frizera

frizera

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 132 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Abu Dhabi
  • Автомобил:
    B 170 Sport Tourer
    Honda CRV 1

Публикувано 08 януари 2018 - 10:18

Би трябвало да е 19-ти бушон отзад в багажника. На тапицерията в ляво има един правоъгълен капак, който се сваля и под него са бушоните. В тази зона се намира и помпата за възглавничките, но за да се достигне трябва да се демонтира цялата тапицерия на лявата част от багажника. Аз смятам, че именно в нея е проблема, но все пак виж и бушона. Помпата се включва на щекер 19 в задния модул с релета и бушони. Други бушони има разположени отдясно на арматурното табло (сваля се капак в страни от ключа за фаровете) и в двигателния отсек почти под шофьорската чистачка.


  • 0

#13 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Публикувано 08 януари 2018 - 11:44

Ще ги огледам бушоните. Обаче и тая сутрин печката не работеше. Включила се е и е спряла, ще трябва пак да я закачам да видя точно каква грешка е набила.
  • 0

#14 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Публикувано 09 януари 2018 - 20:46

Би трябвало да е 19-ти бушон отзад в багажника. На тапицерията в ляво има един правоъгълен капак, който се сваля и под него са бушоните. В тази зона се намира и помпата за възглавничките, но за да се достигне трябва да се демонтира цялата тапицерия на лявата част от багажника. Аз смятам, че именно в нея е проблема, но все пак виж и бушона. Помпата се включва на щекер 19 в задния модул с релета и бушони. Други бушони има разположени отдясно на арматурното табло (сваля се капак в страни от ключа за фаровете) и в двигателния отсек почти под шофьорската чистачка.

Бушона беше махнат и го сложих обратно,но на позиция 16 мисля беше,обаче помпата надува постоянно докато е на контакт.Това нормално ли е?С печката съм в застой,че колата беше до днес за обслужване на масла и филтри и ново масло на автоматика.


  • 0

#15 frizera

frizera

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 132 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Abu Dhabi
  • Автомобил:
    B 170 Sport Tourer
    Honda CRV 1

Публикувано 09 януари 2018 - 21:22

Бушона беше махнат и го сложих обратно,но на позиция 16 мисля беше,обаче помпата надува постоянно докато е на контакт.Това нормално ли е?С печката съм в застой,че колата беше до днес за обслужване на масла и филтри и ново масло на автоматика.

 

Не е нормално разбира се. Вероятно има спукан шлаух и въздуха "изтича" от там. Възможно е регулиращия вентил също да е повреден............трябва да се работи по колата. Сложи бушона, дай на контакт и се ослушай от къде съска.

За това е махнат този бушон. Виж хубаво на коя позиция е сложен, че да не подведем някой друг колега.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни