Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

CL 500 C 140 1997 European versionвсякакви питания, казуси и идеи


  • Please log in to reply
165 мнения по тази тема

#1 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 3078 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 08 декември 2017 - 13:11

Момци (и девойки),

имам идея да си сложа една тема(тази), в която постоянно да си питам, какво що, или да коментираме нещо специфично за модела, иначе ще се разпръснат мненията и после няма да е полезно за никой.

Ето, започвам с конкретно питане:

На колата ще и слагам хубави джанти, в смисъл, такива с голям lip-тип MAE, но в момента си е с класическия за този модел ronal 18ка.

Да ама тоя Ронал седи много прибран в купето, та започвам да се замислям за фланци.

Тука е хубаво ако може да помогнете със съвет. Има ли значение ако сложа само отзад? Какъв материал да са? Да се завиват ли към главината или с дълги болтова е по-добре? И изобщо-какво трябва да се знае при слагането на фланци, и по-специално, на такова купе?

 

Предварително благодаря на включилите се в дискусията 

п.п. Всичко е налично в нета, но няма рязговор и съвети ;)


  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

 

 


#2 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 608 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 08 декември 2017 - 16:11

На въпросите ти:
-Не е проблем да сложиш фланци само отзад и по принцип е добре после да минеш един реглаж мостове.
-По-добре е да се завиват на главината и на тях да се завива джантата. За целта има някакъв минимум на дебелината на фланците.
-Аз бих търсил фабрично произведени фланци, дори и втора употреба. Не мога да ти кажа точно от каква сплав се правят, но е с преобладаващ алуминий. Имай предвид, че някои имат набити втулки за завиване на болтовете на джантата, но ако нямат, материала е такъв, че да издържа многократно завиване и развиване.
-Ако все пак решиш да се довериш на някой стругар да ти направи фланци, внимавай да имат борд където да се позиционира централния отвор на джантата, че иначе ще падат пломби. Ако решиш да слагаш проходни фланци (с дълги болтове) заради въпросния борд пак имаш някакъв технологичен минимум на дебелината, защото при прекалено тънък фланец, заради изрязания материал там където фланеца ляга на твоята главина, борда за централния отвор увисва:

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  kugAJQG.jpg   81,91K   30 Брой сваляния

  • 1

#3 kdl

kdl

    Член на УС на МБКБ в оставка

  • Членове на клуба
  • 7832 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 декември 2017 - 18:49

Фил, аз карам с 30мм H&R фланци на задния мост, за зимните джанти.

Купих си ги от немския Amazon чисто нови, на доста разумна цифра.

Но се затягат с динамометричен, че иначе има опасност да изнасилиш втулката с резбата, на която се навива джантата.

 

Те са от типа: завиват се за главината с техни по-къси болтове.

Използват се стандартните (в моя случай 40мм) болтове, да се хване джантата към фланеца.

Фланците са алуминиеви и много леки, но втулките с резбите са стоманени. 

 

Никакви грижи 2 години вече.

Но си ги смазвам, чистя при всяко сваляне... не ги занемарявам.

Втора употреба от този тип не бих взел, понеже много често се затягат "с крак", а не ми се рискува да нося последствията от такова отношение.


  • 1
Audi_A4_avatar.gif

#4 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 3078 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 09 декември 2017 - 18:36

Много благодаря за съветите.

Намерих H&R, но са втора употреба, така че видя за нови, то и без тва тия са 40 mm


  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

 

 


#5 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 3078 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 12 декември 2017 - 13:11

Друго питане:

Почвам да се ориентирам към Кескин( КТ5) джанти, защото МАЕ-то е доста цифра, а особенна разлика между тях не виждам, но това което ме притеснява е, дали да се оглеждам в различни J (за предни и задни) джанти, защото помня, че SL заводски си бяха с различни J на джантите и съответно и различни размери гуми, но за CL-a мисля, че трябваше да са еднакви размерите на гумите... (ерго и размерите на джантите).

Има комплекти на Кескин, които са 9.5 J предни и 11 J задни и съответно с различни размери (примерно 235/40/18 предни и 275/35/18 задни).

Има и комплекти които са си с еднакви размери (мисля 8.5 J), но имат малък борд, което не ми харесва, а при тези с 11 J борда е доста по изнесен.

Ето снимка на това което искам да се получи, просто не знам дали ще е проблем за колата (возия, ASR и т.н.)...?

 

mercedes-w140-2.jpg


  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

 

 


#6 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1841 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 декември 2017 - 13:42

това са размерите гуми (предни/задни) и съответно джантите подходящи за твоята кола фил:

 

255/45R18 8.5Jx18 ET47 5x112 M14 x 1.5 66.6

 

255/45R18 / 285/40R18 8.5Jx18 ET45 / 9.5Jx18 ET55 5x112 M14 x 1.5 66.6

 

255/40R19 / 285/35R19 8.5Jx19 ET40 / 10Jx19 ET50 5x112 M14 x 1.5 66.6


Този пост е редактиран от mr Big: 12 декември 2017 - 13:43

  • 0

#7 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 3078 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 12 декември 2017 - 13:58

това са размерите гуми (предни/задни) и съответно джантите подходящи за твоята кола фил:

 

255/45R18 8.5Jx18 ET47 5x112 M14 x 1.5 66.6

 

255/45R18 / 285/40R18 8.5Jx18 ET45 / 9.5Jx18 ET55 5x112 M14 x 1.5 66.6

 

255/40R19 / 285/35R19 8.5Jx19 ET40 / 10Jx19 ET50 5x112 M14 x 1.5 66.6

Пухи,

това е много вярно, което си писал и така си е по каталог. 

В момента съм с първия посочен от теб размер 255/45R18 8.5Jx18 ET47 5x112 M14 x 1.5 66.6,  но след като има стари ес класи и купета с точно такива джанти (като на снимката), значи може, въпроса е доколко ще е кофти :)


  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

 

 


#8 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2666 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    AUDI A8 quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 декември 2017 - 14:03

Ако помниш ,аз бях с такива джанти на моята 140-ка и си бяха екстра ,обаче бяха с много малко ЕТ (или беше 25 или 15) и отпред неможех да сложа широки гуми ,защото опираха в калниците (отзад нямаше ядове) така че ако си намериш с ЕТ33-35 мисля че няма да са ти необходими фланци и ще можеш да сложиш широки гуми.

image_url-8599-1327252353.jpg


  • 0

NO PAIN - NO GAIN!


#9 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 3078 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 12 декември 2017 - 14:04

Ако помниш ,аз бях с такива джанти на моята 140-ка и си бяха екстра ,обаче бяха с много малко ЕТ (или беше 25 или 15) и отпред неможех да сложа широки гуми ,защото опираха в калниците (отзад нямаше ядове) така че ако си намериш с ЕТ33-35 мисля че няма да са ти необходими фланци и ще можеш да сложиш широки гуми.

Хари, тия дето съм ги намерил са с ЕТ 35 :)

Мед ми закапа на душата, като те слушам  :beer

 

п.п.-Объркал съм се-с ЕТ 20 са, та ще си трябват и фланци :)


Този пост е редактиран от SAMURAIJACK: 12 декември 2017 - 14:06

  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

 

 


#10 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2666 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    AUDI A8 quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 декември 2017 - 14:17

Не Филко ,колкото е по-малко ЕТ-то толкова е по-изнесена джантата ,демек с 20 ще е като при мен.


  • 0

NO PAIN - NO GAIN!


#11 kdl

kdl

    Член на УС на МБКБ в оставка

  • Членове на клуба
  • 7832 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 декември 2017 - 14:29

Фил, защо не огледаш за стандартните AMG джанти. Дори и 17ки можеш да потърсиш. Изглеждат класически, красиви и стилни.

 

Прикачен файл  Capture.PNG   418,52K   13 Брой сваляния


  • 0
Audi_A4_avatar.gif

#12 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 3078 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 12 декември 2017 - 14:41

Не Филко ,колкото е по-малко ЕТ-то толкова е по-изнесена джантата ,демек с 20 ще е като при мен.

Мда, по изнесена е, но тогава какъв е проблема да се сложат нископрофилни?

 

Фил, защо не огледаш за стандартните AMG джанти. Дори и 17ки можеш да потърсиш. Изглеждат класически, красиви и стилни.

 

attachicon.gifCapture.PNG

Предишния дзвер беше с такива, класическия моноблок (в подписа ми), но джанти тип МАЕ или тия Кескини, придават неповторимо агресивна визия (справка-аватара ми :) ) Колата ще се прави с перфектна визия, а такъв тип джанти просто ми харесват. Иначе сега е с оригиналните за тоя модел, които също са много хубави (ей такъв тип са, снимката не е моята кола) 

fb84e14ce85826948c2a904cf25c21e2--merced


  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

 

 


#13 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1841 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 декември 2017 - 21:36

следваики долната таблица:

 

9,5 245 255 or 265 275

10,0 255 265 or 275 285

10,5 265 275 or 285 295

11,0 275 285 or 295 305

11,5 285 295 or 305 315

 

за 285/40/18 или 285/35/19 каквито са перфектните размери за цл-а за задни можеш спокойно да сложиш 11j. просто трябва да уцелиш ет-то и фланците за да постигнеш търсения вид.

 

пс. това с бързата редакция и че не разчита табовете за таблица е много дразнещо


Този пост е редактиран от mr Big: 12 декември 2017 - 21:38

  • 0

#14 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 357 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde

Публикувано 12 декември 2017 - 22:17

Всеки с мнението си, щом на теб тия МАЕ ти харесват, успех. Само една питанка, тия големите валяци няма ли да раздрусат каляската много?
  • 0

#15 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3976 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 12 декември 2017 - 23:31

Аз имах Кескин КТ5 на 124 и после на 210 и стояха уникално при все че са седани.На купе ще са супер ако е подбран точния размер.

Прикачени файлове


  • 2




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни