Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W203 C200 Kompressor - смяна на масло


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 sbadalov

sbadalov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor

Публикувано 07 декември 2017 - 12:52

Здравейте!

Пускам тази тема, защото след като рових известно време из форума, не успях да намеря нищо свързано с това.

Наскоро си купих "Mercedes W203 C200 Kompressor 2005г." и искам да си сменя маслото. В момента карам с Castrol Magnatec 5w-30. Проблема е, че на около 5500 - 6000км ми гори по 1л от маслото. Чудя се дали ако сменя марката и типа (примерно 5w-40) ще успея да намаля това количество. Колата е на 208 000км. Преди да я купя е правен ремот свързан с гореспоменатото горене на масло, като тогава е горяла по 1л на 1000(купена е от познат който си я гледаше много за година и половина). Не успях да намеря дори колко е нормално да гори тази кола. Ще се радвам ако получа компетентно мнение по въпроса, както и препоръки за хубаво масло (марки/тип).

Благодаря предварително!


  • 0

#2 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3954 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI facelift

Публикувано 07 декември 2017 - 13:07

Имам въпрос - кара ли се колата постоянно в обороти?

Имам наблюдение върху една и съща кола, която карана от един шофьор (доста динамично и с висока скорост) гори по литър и нещо масло на 1000км, а карана от друг шофьор - не "пипа" маслото между смените на масло.


  • 0

#3 sbadalov

sbadalov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor

Публикувано 07 декември 2017 - 14:23

Имам въпрос - кара ли се колата постоянно в обороти?

Имам наблюдение върху една и съща кола, която карана от един шофьор (доста динамично и с висока скорост) гори по литър и нещо масло на 1000км, а карана от друг шофьор - не "пипа" маслото между смените на масло.

Карам си колата напълно нормално и рядко над 3500 оборота, но на 5500/6000 км си изписва да долея 1л масло :)


  • 0

#4 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 07 декември 2017 - 16:35

Подкрепям мнението на колегата Blond на 100%.
Мисля че ти изписва така понеже сигурно караш с малко количество масло така де на щеката под средата и когато вдигнеш обороти в картера остава малко масло и ти дава да долиеш,така казано значи че за да караш на високи обироти си трябва масло идея под максимум на щеката.Ако нямаш щека си купи.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#5 sbadalov

sbadalov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor

Публикувано 08 декември 2017 - 10:30

Подкрепям мнението на колегата Blond на 100%.
Мисля че ти изписва така понеже сигурно караш с малко количество масло така де на щеката под средата и когато вдигнеш обороти в картера остава малко масло и ти дава да долиеш,така казано значи че за да караш на високи обироти си трябва масло идея под максимум на щеката.Ако нямаш щека си купи.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

@mitkofitnes, до колкото знам, този мотор събира 5,5л масло и като махнем това което остава в филтъра предполагам, че едни 5.2 поне трябва да ми изписва на борд компютъра. По принцип преди да и долея 1л, измервам маслото на 2,3 равни места(понеже нямам щека, а си мери с някакъв датчик), като колата стои едно денонощие без да я паля и не съм падал под 4.0л масло. Именно когато стигне това ниво ми изписва съобщението и това идва след 5500км при нормално каране без да форсирам или да я пържа, а именно до 3500 оборота.


  • 0

#6 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 08 декември 2017 - 12:36

Мотора не би трябвало да гори масло при нормална експлоатация. Картерната вентилация може да е проблем.

Какъв ремонт са правили преди?

Аз бих ползвал 5W-40, но хубава синтетика (229.5), не някой хидрокрек.


  • 0

#7 sbadalov

sbadalov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor

Публикувано 08 декември 2017 - 14:40

Мотора не би трябвало да гори масло при нормална експлоатация. Картерната вентилация може да е проблем.

Какъв ремонт са правили преди?

Аз бих ползвал 5W-40, но хубава синтетика (229.5), не някой хидрокрек.

@rado_penev, до колкото знам от момчето от което я купих - сваляли са главата и са я шлайфали, гумички, гарнитура, маслени сегменти, биелни лагери и маслото (5w-30 Castrol Magnatec).


  • 0

#8 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 09 декември 2017 - 10:26

Смени маслото на първо време. Преди време имах подобни драми с Кастрол - много менте в Бг. Предишната ми кола я карах само с оригинално, но веднъж сложих Кастрол (не от вносителя) от един магазина на мой познат, 100% сигурно и качествено. Колата изхарчи 1л за 2000 км, изхвърлих го, сложих оригинално и спря да харчи.

Купи си нещо от официален вносител - например Fuchs от Аутоплюс или оригинално от БС или Ивай


Този пост е редактиран от Bokouser: 09 декември 2017 - 10:27

  • 0

#9 sbadalov

sbadalov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor

Публикувано 09 декември 2017 - 10:48

Смени маслото на първо време. Преди време имах подобни драми с Кастрол - много менте в Бг. Предишната ми кола я карах само с оригинално, но веднъж сложих Кастрол (не от вносителя) от един магазина на мой познат, 100% сигурно и качествено. Колата изхарчи 1л за 2000 км, изхвърлих го, сложих оригинално и спря да харчи.
Купи си нещо от официален вносител - например Fuchs от Аутоплюс или оригинално от БС или Ивай

@Bokouser, имах същите съмнения, че маслото е менте и ще пробвам с нещо по-качествено. Чудя се да си остана ли на 5w-30 или да пробвам с 5w-40

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
  • 0

#10 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 09 декември 2017 - 11:03

Не пречи да сложиш и 5W40, гледай да отговаря на 229.5, както споменаха по-горе.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни