Привет колеги, днес запалихме по-рано коледните светлини... Понеже не съм я карал днес аз колата и препредавам инфото. Цяла сутрин си се кара колата нормално в София, спира се пред магазин в Драгалевци и след потегляне първо светва грешка за проблем със заключването на багажника, чува се как механизма върти и се опитва да отключи, но не се отваря в движение, продължава да се мъчи и на таблото изписва грешка за отворен багажник и проблем с него. Поради липсата на подходящо място за спиране се продължава карането до Еко-то на Околовръстното преди отбивката за бул. България. Докато се стигне бензиностанцията изкачат грешки за отключени врати, неработещи чистачки. При паркиране пред блока, колата не иска да се заключи, пробвано е с другия ключ пак не иска. След няколко опита се заключва, но пък продължават да светят стопове, габарити и включена задна предавка или пък къси светлини. Също така отказват да се местят ел седалките и огледалата, а мигачите светят постоянно... При опит да се отключи и заключи само с механичния ключ пак не става. Колата е оставена на платен паркинг за през нощта, но с изключен акумулатор поради наличието на светещи светлини. Утре ще я закарам за диагностика при електричар (не зная дали има Стар, но съседа който е с големия мотор каза, че той му е оправял ел.проблемите, ако няма ще го мисля в движение), обмислям варианта да я закарам при сервиза на Петко (понеже ми е доста близко). Подозирам наводнен заден САМ, но възможно ли е при положение, че цял ден вали и колата е карана ей така изведнъж по средата на деня да стане проблема? И втори въпрос, когато изгори задния САМ, изведнъж ли става и всичко угасва или прави подобни мизерии и просто е за смяна? Ще я прибера на сухо място за да може да изсъхне сега и утре евентуално да успея да стигна до някъде, без да светя като коледна елха... Ако някой се сеща за друг проблем, споделяйте...
Коледа дойде по-рано и всички крушки светнаха...
Започната от Klimfilt, 17 ное 2017 - 20:29:01
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 ноември 2017 - 20:29
#2
Публикувано 18 ноември 2017 - 08:17
Както си го описал, точно на това прилича.
#3
Публикувано 18 ноември 2017 - 09:50
Да, още повече като разбрах, че колата е била паркирана под някакъв наклон, като багажника е бил в долната част. Всичко води на там, зная за проблема за уплътненията на стоповете и в понеделник или днес ще ги купя и ще ги сменявам. Има ли от къде другаде да влезе там вода за да го изолирам и от там.
Главният ми проблем сега е дали мога да се размина с разхода за нов САМ, че момента е малко неподходящ за 1200 гущера... Дали ако се изсуши отделението и отстраня проблема с влизащата вода ще мога да карам още известно време така? Не зная дали е леко овлажнен или наводнен стабилно, защото колата до последно си е работела, въпреки, че цялата се е осветкала. Изхождам от опита ми с наводнен телефон, защото когато си намокрих един стар телефон той просто изведнъж умря, докато тук все още има някакъв живот. Или принципа им е коренно различен?
Така или иначе след час ще съм при майстора и ще го погледне с точност, но аз мисля че найстина е проклетия САМ модул и вече се подготвям за него.
#4
Публикувано 18 ноември 2017 - 09:53
Този скапан САМ при МЛ-а няма ли начин да се изолира някака от вода и влага?
#5
Публикувано 18 ноември 2017 - 13:22
Малко ъп: Сутринта връзвам акумулатора и всичко си е нормално... Седалките си имат памет и на 3те позиции, багажника си се отваря и затваря нормално, светлините си работят. Дори не се налагаше обучение на прозорците и огледалата. И аз шок... Отивам при майстора тръгна да вади Стар и поради откачането на акумулатора няма записани грешки... Разбрахме се да я покарам така и ако има нещо пак да му я карам директно без да откачам и така. Отворих отзад САМ модула, нямаше следи от вода или наводнение, уплътнението на стоповете на пръв поглед беше сухо и нямаше следи да е предало богу дух. Само шумоизолиращата вата беше влажна при допир и подозирам, че от влагата се е получил проблема. Ще я покарам 1-2 дни така, дори обмислям да сложа от тези пакетчетата, които ги дават с обувките за изсушаване за известно време...
#6
Публикувано 18 ноември 2017 - 15:05
Този скапан САМ при МЛ-а няма ли начин да се изолира някака от вода и влага?
Има.Обаче проблема не е само във влагата,а в самите модули.
#7
Публикувано 18 ноември 2017 - 15:10
Има.Обаче проблема не е само във влагата,а в самите модули.
Имат си някакво време живот или?
Sent from my iPhone using Tapatalk
#8
Публикувано 20 ноември 2017 - 14:01
Пак ще светне.
Някъде е влязла влага и затова е откачила.
На моята се случи така миналата зима.
Чисто нов САМ модул, уплътнения и тн... както му е реда.
Взимам я от автомивка, спирам и остана да работи с изваден ключ плюс хиляди светещи знайни и незнайни лампички...
Така и не разбрах къде е била влагата, но модула си беше абсолютно сух.
В някакви щекери из купето...беше обяснението..
#9
Публикувано 20 ноември 2017 - 14:30
Ами при МЛ-а се гледа в canbus конектора дали няма влага и корозия.
#10
Публикувано 20 ноември 2017 - 15:39
Пешо, мисля че САМ-а си ми е все още здрав, защото и аз като теб го огледах веднага и нямаше никаква влага по него или конекторите, които влизат в него. Поопипах шумоизолацията около него и беше влажна. Затова заключих, че е влага, а не наводнен САМ. Пуснах парното стабилно да сгрее и така 1 час сауна в колата и после постепенно я охладих, като целях да избегна конденза. Ти какво смени точно освен САМ-а и уплътненията на стоповете? Аз си поръчах уплътненията, но старите като ги опипах не ми се сториха компроментирани, но ще ги сменя за всеки случай. При мен се случва за втори път подобен проблем, който започва с драма в заключващия механизъм на багажника. И при двата случая колата беше под наклон, като багажника беше в ниската точка. Замислям се дали не са ми запушени отводнителните канали отпред, но нямам идея как да ги проверя. Може би с дълга тел и да ги проходя?
Ъъъ, тези щекери за тях малко повече инфо, нещо да ме ориентираш къде са и как да ги проверя, че не ми се иска да оставям нещата така непроверени.
Сами, този canbus, ако правилно се ориентирам от снимката се намира в кората под волана в ляво при педалите или? И да не би с Пешо, да говорите за едно и също?
#11
Публикувано 20 ноември 2017 - 16:55
Да правилно си се ориентирал. Ако колата е с люк от там минават отводнителните канали.
#12
Публикувано 20 ноември 2017 - 18:14
Ето как изглежда сам модула като не му се обърне много внимание
#13
Публикувано 20 ноември 2017 - 18:55
А тия канали на люка къде точно да ги търся и там как стой въпроса с почистването? В смисъл пак ли същия метод с дългата тел и прохождането на улея?
А този САМ модул, капсулована ли е му е пластмасовата кутия или не? И ако е капсулован, може ли да бъде отворен и да се огледа по-обстойно платката и ако има някакви поправими щети да се оправят на време и след това отново да се затвори в тази пластмасова кутия? И най-вече някой ел. майстор който може да я свърши тази работа, да препоръчате?
Този пост е редактиран от Klimfilt: 20 ноември 2017 - 18:56
#14
Публикувано 20 ноември 2017 - 19:20
Принципно не е капсулован , отваря се . Досега имам 2 спасени и 6 подменени модула , водата прави големи поразии там ... За София нямам представа кой може да го направи .
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни