Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Кола от Холандия на самоход ?Питане


  • Please log in to reply
35 мнения по тази тема

#31 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 16 ноември 2017 - 09:27

Колеги малко късно се включвам в разговора. Дай да погледнем обявата на купето да видим за какво става на въпрос? Всички който карат на платформа нямат застраховка. Аз съм си качвал колите няколко пъти от и за Бг до Амстердам. Зимни гуми ти трябват, аз вече ги сложих...За момента съм в немско и няма как с летни да карам. Бензин в Германия може да зареждаш на 1,35 в Холандия на магистралата стига до 1,75 за литър. Режат глави от кръста... До какви пари търсиш купе? И какви са ти критериите?

Мерси, братле :)

Всичко вече е уговорено, така че квото сабя покаже. В Немско ще съм утре и аз, но все пак, това което им казва закона е, че трябва да си със зимни гуми, когато има зимни условия на пътя (сняг, поледица, киша), но глобата така или иначе е 40 EUR, а ако предизвикаш забавяне на трафика, мисля че пишеше 200 EUR.

Че трябва да си купя трябва, но аз искам и джанти да си взема, 18ки, каквито са оригиналните, че сега е с 19ки, които са прекалено летни, а и гумите са с по-малък избор.

:beer


  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#32 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 17 ноември 2017 - 13:06

Фил, продавача ако е търговец, няма как да не помогне с едни джанти и гуми....даже ги включи в цената ако може :)

 

 п.п. и внимавай, очертава се снеговалеж следващата седмица

 

Успех!


  • 0

#33 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 18 ноември 2017 - 22:40

Приключението приключи успешно, колата е в двора :)

Утре ще обобщя тази тема, за да е полезна на други които са тръгнали по този път, а за колата ще стартирам отделна тема, че ще има нужда от доста съвети, хехе :)


  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#34 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 ноември 2017 - 23:20

Ха честито. Очакваме снимки скоро.


  • 0

#35 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 24 ноември 2017 - 15:41

Малко обобщение, за всеки който е решил да мине по този път:

 

Ако сте си харесали кола в Холандия и искате да си я докарате на самоход, ето съветите които мога да Ви дам:

1. Уверете се, че обявата не е измама: Сайтове като Аутоскаут24 проверяват по някакъв начин легитмността на обявите в сайта им, но все пак най-добре е личният контакт. Чуйте се с продавача (ако не е оставил телефон номер, поискайте такъв за връзка) и му поискаите VIN номера на колата, както и ДК№, защото в Холандия колите, от момента на първоначална регистриация, са си с един номер, който е зачислен на колата, а не на всеки нов купувач.

По този номер, на сайта на Холандският КАТ (RDW), може да проверите колата за минали технически прегледи, състояние на километража, валидност на ГТП, дали е била крадена и други полезни неща.

адреса на сайта е: https://ovi.rdw.nl/default.aspx където в жълтия номер, нанасяте номера на колата и после като Ви се отвори в нова страница, получавате всички данни за колата, като се отварят със едни "+"-чета и изобщо трябва да разгледате менютата, но с Google преводач, защото всичко е на Холандски (превода е доста добър).

2. Ако сте се уверили, че това е Вашият автомобил, идва ред на подготовката за пътуването. Транспортната система в страната е много добре развита, така че при правилно планиране, може да стигнете до всяка една точка в страната в рамките на ден. Има два полета от Софийското летище, един в 7 часа сутринта, на Бългерия еър (имайте предвид, че доста често закъснява поне с час) и един в 11 и нещо, на Трансавия (не съм го позлвал). Полета е около 3 часа, а Холандия е с час назад от нашето време. 

Задължително си носете паспорт, въпреки че имаме договорка със Сърбия, да се минава с лични карти. 

Другото задължително нещо е да се уговорите с продавача предварително, за да не се окажете в неприятна ситуация. Хуабво е да имате поне още една кола в близост, която да може да отидете да огледате, в случай че сделката Ви пропадне.

3. Опознайте "врага" :) Имайте предвид, че Холандците хич не си падат по отстъпките, затова не си правете елементарни сметки за около 10ина процента отстъпка от първоначалната цена, защото ще останете разочаровани. С други думи, ако Ви свалят 100-200 евро, считайте се за късметлии :) Освен това, Холандците много уважават свободното си време, затова наистина имайте предварително уговорени часове и не разчитайте, че човека ще Ви обърне повече от необходимото внимание.

Когато оглеждате колата, го правете спокойно и без да бързате, защото има опасност да изпуснете важни неща, особенно при коли с по-висока стойност. Аз намерих едни контролни документи публикувани в Аутускаут24 (пак-но не им правя реклама), които доста ми харесаха-ето линк http://ww2.autoscout..._downloads.aspx така ще имате списък какво да оглеждате и за какво да се ослушвате.

Имайте предвид, че ако е Автокъща, в никакъв случай не подписвайте предварителен договор, или договор с неща които не разбирате. Ако Ви откажат пробен тест на колата, преди да подпишете каквото и да било, значи има нещо гнило. Много от Автокъщите се държат от мургави "Холандци", така че защита срещу напудрена за продажба кола няма-отваряйте си очите и ушите :)

4. Дерегистрация: Най-лесното нещо :) 

Да кажем, че вече сте одобрили МПС-то и сте готови да купувате. Задължително си попълнете стандартен Договор за покупко продажба на МПС, като той не е необходим в Холандия, но в България ще го искат. Не, че не можете да си го напишете и подпишете сами, защото е без нотариална заверка, но все пак е добре и за Вас самите да имате подобен документ. 

Иначе като стиснете ръцете, продавача, следва да Ви даде талона на колата, който е като кредитна карта, както и друг лист където е закрепен талона оригинално (пак като лепят кредитните карти по писмата, при получаването им). Ето тук има образец на този документ: http://lukasautos.nl...ces#prettyPhoto, както и други полезни обяснения.

ВАЖНО! Колата трябва да има валиден ГТП, за да може да я изкарате за експорт на самоход.

Принципно, продавача повече не Ви е нужен, след като сте получили всички ключове, талона и всички други документи, но ако може да Ви заведе до офис на RDW, ще е много добре. Ето линк, където може да извадите карта с местоположението на офисите на RDW (КАТ) : https://www.rdw.nl/o...ontact/locaties

ВАЖНО! Като чужденец, нямате право да Ви прехвърлят колата в пощенски клон (когато е за експорт), а само в офис на RDW. 

Като стигнете до офис на КАТ, сваляте номерата на колата и влизате при гишетата, където задължително си теглите номерче от машината която е до вратата, като там търсите опцията "Export" (Кафенцето в чакалнята е безплатно :) ) Като Ви излезе номерче, чинно си го чакате и влизате на гишето като Ви дойде реда. Там като обясните, че изнасяте колата за експорт, ще Ви вземат старите номера и ще Ви поискат документ за самоличност за да Ви въведат данните в ново книжно приложение към талона, а самият талон (пластмасовата карта), ще срежат в ъгъла и ще Ви го върнат. Трябва да Ви дадат и нов книжен талон (А4 формат), където вече ще присъстват Вашите данни. Това удоволствие ще Ви струва около 10 Евро :)

ВАЖНО!-Пазете пластамовата карта, защото тя е реалния талон на колата!

Около техните КАТ, има такива офиси на които пише "застраховка, Green card"и т.н., това е следващата Ви спирка (пеша отидете). Там ще Ви се направи застраховка "Зелена карта", която НЕ СЕ прави в КАТ и ще Ви издадат временни (транзитни) номера, които може и да са написани на лист хартия, но те ги слагат на едни пластмаси (бели) и на принтер принтират номера, който се залепва върху табелите. Има и един зелен кръгъл стикер, който се лепи на задният номер (това е важно). Транзитните номера са валидни за 2 седмици (точният срок е указан в книжният талон), за територията на цяла Европа (и Сърбия). Цялото удоволствие ще отнеме около десетина минути и около 130 евро :)

И...това е :) Готови сте за приключения!.

5. Пътя! Предполага се, че Вече сте си направили сметка откъде ще минавате и т.н., но за всеки случай публикувам двата най-удачни маршрута:

-Холандия, Германия, Австрия, Унгария, Сърбия, България

-Холандия, Германия, Чехия, Унгария, Сърбия, България

може и през Холандия, Германия, Чехия, Румъния и България, но в Румъния има доста ограничения, иначе по другите маршрути, почти изцяло сте на магистрала. 

В Германия няма винетки и  особеност е, че има много ремонти по пътя, временни ограничения и стеснения, и много задръствания около големите градове. Ако се случи да забавите и да се движите с 20-40 км/ч. в колона от коли (задръстване), не се плашете, не е катастрофа или затворен път, а си е трафик.

В Австрия, задължително трябва да си купите винетка, като Ви препоръчвам комбинирана и за Унгария (за Австрия се лепи на стъклото, а за Унгария е касов бон), като пункта за винетки е непосредствено след табелата, че навлизате в Австрия. На мен ми излезе 21.50 Евро комбинираната винетка.

Сърбия няма винетки, има ТОЛ такси, но там може да плащате с дебитна/кредитна карта (бъгарски са ок), така че е улеснено на макс. Нямам спомен колко точно ми взеха, но не е много-мисля около 20ина Евро, тотал. 

Важно! Спазвайте си ограниченията и карайте с акъл! На чужд терен много боли, ако те спрат в нарушение...

Гориво!...На магистралите е скъпо, така че имайте добра подготовка, къде може да отбиете за зареждане, че и за храна, защото и това е скъпо по магистралите.

Спане!...Преди границата с Австрия има Мотел, който се вижда от магистралата от далече, не го ползвах, но чувам че е ОК. Иначе мотели много около магистралата не видях, така че ще трябва предварително да си набележите такива.

Има и паркинги които са изградени с цел почивка и са доста нагъсто, на всеки 5-6 километра, мисля. Там има и бензиностанции (не на всички), където може да се изкъпете, но според мен си е цигания...За спане на паркинг, обаче става, защото паркингите са огромни.

Граници!... В Сърбия нямах никакви проблеми, влизането в България беше приключение, но там си беше наша, родна, малоумщина.

 

6. Регистрация в България (втората най-лесна част)

Отивате до КАТ, преди да отидете на гише "предварителна обработка", закупувате Гражданска отговорност (после с Анекс трябва да нанесете новия номер) и Еко такса и си минавате по стандартният ред. Задължително ще ВИ искат Договора, който упоменах по горе.

 

 

Ами честно казано това, или поне не се сещам друго. В самата тема има полезни и конкретни съвети, за специфични неща, но като цяло упражнението не беше никак трудно, отне два дена и около 2-3 часа висене в Холандския и Българският КАТ (общо), което си е нищо :)

 

Дано съм бил полезен на някой, ако има още нещо важно което се сетя, ще допълвам в темата


  • 8
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#36 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 ноември 2017 - 16:26

Евала колега. Много детайлно и добре описано. Би било от полза на други колеги също.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни