Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Тест всесезонни гуми: едни за всички сезониAutoBild


  • Please log in to reply
Няма други мнения в тази тема

#1 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5564 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 ноември 2017 - 11:49

НЕЩО СЕ СЛУЧВА на пазара за гуми: след навлизането на Michelin сега в бурно развиващия се сегмент на всесезонните гуми се намесва и конкурентът Continental. Производителят от Хановер дълго време се противопоставяше на отказа от сезонната смяна на летните гуми със зимни, като се позоваваше на критериите за сигурност и уж неразрешимия конфликт между сцеплението на заснежена и мокра настилка на една и съща гума. Затова представянето на първите всесезонни гуми на Continental – AllSeasonContact – през пролетта на тази година се превърна в истинска сензация.При това преимуществата на всесезонните гуми за водачите са повече от очевидни: не се налага досадната смяна на гумите два пъти годишно, чакането на опашки, не ви трябва втори комплект гуми и джанти, нямате и разходи за съхранение на гумите в „хотел за гуми“ например. Така пестите време и пари.

Предизвикателството е комфортът да не е за сметка на сигурността на пътя. Дали е възможно това? За да отговорим на този въпрос, ние проведохме обстойни тестове във всички климатични зони.
Тестовете на сняг проведохме в Новозеландските Алпи. Там, в разположените на надморска височина от 1650 метра SHPG (Southern Hemisphere Proving Grounds), условията за зимни тестове бяха много добри още до края на август.

Преди това закупихме 25 комплекта всесезонни гуми като нормални клиенти. 15 от тях отпаднаха още след първия тест: прекалено дълъг спирачен път на мокра настилка. А това означава гарантирано отпадане от надпреварата! Така че след квалификациите останаха само 10 модела гуми. Те бяха тествани при летни условия на мокра и суха настилка. Важният тест за износването, който служи за оценка на пробега и разходите, бе проведен от колегите от Dekra. А какви са финалните резултати, ще научите на следващите страници.

ТЕСТОВИТЕ ДИСЦИПЛИНИ НА СНЯГ

Сцепление

Чисто зимната гума има преимущество пред добре захапващите всесезонни гуми само при тази дисциплина. Въпреки символа „снежинка“ Apollo Alnac 4G не се справя добре при заснежените изкачвания.

IMG_4661-620x413.jpg

gumi1-1.jpg

 

Спиране

Половината от All Season кандидатите постигат нивото на зимна гума и при спиране, което е великолепен резултат.

IMG_4781-620x413.jpg

 

gumi2-1.jpg

 

Управляемост

Директни реакции при завиване, сигурна управляемост – гумите на Conti и Nexen са царете на заснежена настилка в този тест.

IMG_4817-620x413.jpg

gumi3.jpg

Слалом

По отношение на страничното водене моделът на Continental изпреварва дори и зимните гуми. Слабо представяне на Apollo.

IMG_4810-620x413.jpg

gumi4.jpg

ТЕСТОВИТЕ ДИСЦИПЛИНИ НА МОКРА НАСТИЛКА

Аквапланинг

Гумите на Continental и Goodyear предлагат по-големи резерви от сигурност при аквапланинг от летните гуми.

IMG_4203-620x413.jpg

gumi5.jpg

Аквапланинг в завой

Всесезонните гуми не губят сцепление в завой дори и при силен дъжд, но профилът на протектора на летните гуми се справя дори и с още по-наводнена настилка.

IMG_4338-620x413.jpg

gumi6.jpg

Управляемост

При агресивното шофиране по трасето за оценка на управляемостта всесезонните гуми на Continental и Goodyear са на нивото на летните гуми.

IMG_4273-620x413.jpg

gumi7.jpg

Спиране

При спирането на мокра настилка All Seasons леко изостават от летните гуми, а Kleber спира една автомобилна дължина по-късно.

IMG_4246-620x413.jpg

gumi8.jpg

Кръгова писта

Върховите гуми на Continental и Goodyear изпреварват летните гуми по отношение на сцеплението в завоите – респект!

IMG_4171-620x413.jpg

gumi9.jpg

ТЕСТОВИТЕ ДИСЦИПЛИНИ НА СУХА НАСТИЛКА

Управляемост

Michelins CrossClimate + впечатлява с директните реакции на кормилното управление – а това създава доверие. Добро сцепление предлага и Continental.

IMG_4112-620x413.jpg

gumi10.jpg

Спиране

Спирането на суха настилка създава леки проблеми на всесезонните гуми. Единствено Michelin е на нивото на летните гуми.

IMG_4048-620x413.jpg

gumi11.jpg

Шум при преминаване

Всички всесезонни гуми имат приятно ниско ниво на шума при преминаване. Nexen N’blue 4Season се оказа истинска „тиха стъпка“.

IMG_4024-620x413.jpg

gumi12.jpg

 

РАЗХОДИТЕ

ПРОБЕГ И ЦЕНА

Пробег

Майсторите на големите пробези BF Goodrich и Kleber са модели на концерна Michelin.

Цена/пробег

Френските модели се представят чудесно и в тази дисциплина, скъпите Continental изостават значително.

Съпротивление

Най-пестеливите гуми в този тест са произведени от Continental. В сравнение със зимните гуми те понижават разхода на гориво с до 5 процента.

gumi21.jpg

gumi123.jpg

Извод

Нашата проверка на сигурността във всички климатични зони доказа: модерните всесезонни гуми са сигурна и изгодна алтернатива, поне за автомобилите до среден клас. Върховите модели се произвеждат от Goodyear, Michelin и Continental. С тях можете да се движите сигурно през всички сезони без досадната смяна на гуми.


  • 1
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни