Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Mercedes CLK C208 - 1998 год. 136hp охладителна система


  • Please log in to reply
26 мнения по тази тема

#1 Ivan9310

Ivan9310

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Мнения:
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Мерцедес CLK 200 - C208

Публикувано 07 октомври 2017 - 07:26

Здравейте,

 

Това е първата ми тема във форума и надявам се да съм нацелил темата, ако ли не моля да бъдат извинен. На скоро се сдобих с CLK 200 136hp модел C208 от 1998 година. Взех я от приятел, който каза, че сам си е сменил водната помпа и колата няма проблеми. Вчера както си карах забелязах, че температурата се покачи малко под 100 градуса, а не съм и давал какъвто и да е зор (градско Варна тргъни-спри) и в един момент забелязах, че пуши нещо от калника и в следващия момент видях тънка струйка антифриз да тече по асфалта. Спрях колата и беше хвърлила антифриз през капачката има някакво маркуче което излиза от нея и е явно ако надуе прекалено много системата да има от къде да излезе. Както и да е, при смяна на помпата ми каза, че е сменил целия антифриз и по каталог системата събирала 8 литра, а той сипал 7 защото не можело да ги събере. Аз като отворих даже не се виждаше да е близо до нивото. В града видимо колата загрява, аз не съм майстор и не разбирам от коли, но мисля, че 90 градуса за една кола са нормална температура (поправете ме ако греша, може за този модел да са 80), а при мен са малко под 100. Като изляза на нормален път, без тръгни-спри колата си връща и почти отива към 80 градуса, перката си работи. 

Та това е проблема общо взето и имам няколко питания:

Възможно ли е от прекалено ниско ниво на антифриз (с един литър по-малко) да завира по бързо и от това, че е по-малко докато го завърта, да има въздух и това да е причината да го изхвърля(въздух-антифриз-въздух) и съответно да ми прави проблеми с температурата.

Нормално ли е в града да ми държи малко под 100 градуса?

Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели, че не ми се ходи на майстор и да му кажа "На колата и има нещо - загява..." Че те така най-обичат :D

Благодаря предварително!


  • 0

#2 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 октомври 2017 - 08:22

Така.. 

1-во като поработи малко колата да достигне 80 градуса , пипни с тъка радиатора ,дали е топъл и дали е топъл навсякъде (така ще разбереш дали работи термостата и дали не е запушен радиатора частично)

2-ро Виж дали надува маркучите на антифриза повече от нормално (би трябвало да можеш да го стиснеш при работещ мотор)

3-то Ако маркучите са меки и радиатора се стопля навсякъде , смени си капачката на антифриза,на нея има клапан ,който отваря на определено налягане и тогава тръгва по маркуча ,който си споменал, ако клапана(пружинката) се е уморила от времето може да не държи налягане и затова да отваря по-рано и да изхвърля антифриза.

Сипи антифриз до белега на казанчето направи горните 3 неща и напиши тук ,какъв е резултата и ще продължим лечението ,ако е нужно!


  • 1
NO PAIN - NO GAIN!

#3 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 07 октомври 2017 - 12:13

Работи ли му виското на тоя мотор (ако въобще тая модификация на М111 е с виско) :beer


  • 0

#4 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 07 октомври 2017 - 13:56

И двата отговора дето са дадени по темата са повече от достатъчни и нека се вземат под внимание,компетентно е написано и от двамата.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#5 Ivan9310

Ivan9310

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Мнения:
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Мерцедес CLK 200 - C208

Публикувано 11 октомври 2017 - 17:16

Налях антифриз, събра още 4 литра и нямам идея къде успя да ги събере, градусите се нормализираха, не изхвърли повече антифриз. Маркучите са меки само радиатора не съм пипал, но на следващото излизане ще го проверя и него и ще пиша отново благодаря много за помоща!


  • 0

#6 Ivan9310

Ivan9310

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Мнения:
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Мерцедес CLK 200 - C208

Публикувано 11 октомври 2017 - 17:18

Един страничен въпрос: Понеже като взех колата беше ударен заден ляв калник и изправен, но не е боядисван днес бях на майстор и каза, че струва 250 лв. да се боядиса и изправи в перфектна форма + 150 лв. за предна броня и 150. лв. за задна броня, но каза, че раждата след 7-8 месеца щяла да тръгне пак. Какво мислите дали да потърся друг майстор или? Колата е червено бордо (металик).


  • 0

#7 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 октомври 2017 - 18:15

Сменяй тоя бояджия, за да избие ръжда след 7-8месеца ,значи работи с детски акварелни боички... търси второ мнение!
А и с наливането на антифриз не си решил проблема! Щом не надува маркучите, а губи антифриз, опитай първо да смениш капачката на антифриза с НОВА, която да отваря на същото налягане.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#8 nostradamus

nostradamus

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 56 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

Публикувано 11 октомври 2017 - 19:18

Той,колегата се е уплашил сигурно.Спокойно,колега,нова капачка оригинална в Силвър Стар е около 20 лв.Купувай и сменяй.


  • 0

#9 Ivan9310

Ivan9310

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Мнения:
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Мерцедес CLK 200 - C208

Публикувано 11 октомври 2017 - 23:18

Излизах и проверих радиатора, равномерно топъл е и няма студена част. На таблото ми свети една лампичка пише "BAS ASR" или нещо подобно мисля. Това нормално ли е, ако не то какво означава?


  • 0

#10 Ivan9310

Ivan9310

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Мнения:
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Мерцедес CLK 200 - C208

Публикувано 11 октомври 2017 - 23:19

Работи ли му виското на тоя мотор (ако въобще тая модификация на М111 е с виско) :beer

Това виско го чувам за първи път до колкото видях в интернет е нещо като радиаторче. Къде се намира то по принцип и как мога да проверя дали работи?


  • 0

#11 Ivan9310

Ivan9310

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Мнения:
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Мерцедес CLK 200 - C208

Публикувано 12 октомври 2017 - 10:56

Днес градско пак малко под 100 градуса ми показа и е изхвърлила малко антифриз, защото маркуча който излиза до капачката на казанчето беше мокър от него и си личеше, че е изхвърлило. Спрях и проверих маркучите на антифриза бяха доста твърди изчаках малко да се охлади и чак тогава тръгнах с парно на макс. Влезе си в 80 градуса, но нещо не е таман на тая кола щом загрява така в града, не е нормално май... Дайте идея какво друго може да е? 


  • 0

#12 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 октомври 2017 - 11:22

Добре, явно си доста младо момче и имаш време да се научиш ,ама чети какво пише бре! ПЪРВО смени си капачката ,по тоя маркуч тече ,само когато клапана на капачката е отворен ,ако изтече част от охладителната течност (съответно ще остане по-малко количество) и тогава по-малкото количество се загрява по-бързо и съответно е недостатъчно за да охлади отдадената температура от мотора! Как да ти го обясня за да ме разбереш правилно? Първо почни от най-евтиното (капачката) ,ако след това продължи проблема ,влез и напиши ..... ,ако пък се оправи и нямаш проблеми пак влез тук и напиши....


  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#13 Ivan9310

Ivan9310

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Мнения:
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Мерцедес CLK 200 - C208

Публикувано 12 октомври 2017 - 11:32

Работи ли му виското на тоя мотор (ако въобще тая модификация на М111 е с виско) :beer

Гледах какво е виско в интернет, нещо като кръгло радиаторче, което е поместено в центъра на самата перка (имам такова). То каква роля играе и как да разбера дали работи?


Добре, явно си доста младо момче и имаш време да се научиш ,ама чети какво пише бре! ПЪРВО смени си капачката ,по тоя маркуч тече ,само когато клапана на капачката е отворен ,ако изтече част от охладителната течност (съответно ще остане по-малко количество) и тогава по-малкото количество се загрява по-бързо и съответно е недостатъчно за да охлади отдадената температура от мотора! Как да ти го обясня за да ме разбереш правилно? Първо почни от най-евтиното (капачката) ,ако след това продължи проблема ,влез и напиши ..... ,ако пък се оправи и нямаш проблеми пак влез тук и напиши....

Добре, благодаря ще отида да взема капачка.


  • 0

#14 Ivan9310

Ivan9310

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Мнения:
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Мерцедес CLK 200 - C208

Публикувано 12 октомври 2017 - 12:27

Сменик капачката, пак надува системата и вдига градуси. Започвам да си мисля, че проблема е във виското...

Когато колата е загряла и я загася не трябва ли перката да продължи да работи?

Когато температурата е по-висока не трябва ли перката да се върти с по-големи обороти?


  • 0

#15 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 октомври 2017 - 12:45

Ако колата ти е с виско ,то е захванато на ос (перката стои пред мотора) и мотора я върти, демек върти се мотора ,върти се и перката (когато виското е зацепило) ,когато мотора не се върти ,перката с виското също няма как да се върти. За да разбереш дали виското ти работи ,трябва при загрял мотор ,перката да се върти бързо (да не можеш да я спреш с ръка) и да бучи (силен въздушен поток). Запомни ,че перката се върти и когато не е захапало виското ,но от инерцията на мотора! 


  • 0
NO PAIN - NO GAIN!




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни