Здравейте,
Това е първата ми тема във форума и надявам се да съм нацелил темата, ако ли не моля да бъдат извинен. На скоро се сдобих с CLK 200 136hp модел C208 от 1998 година. Взех я от приятел, който каза, че сам си е сменил водната помпа и колата няма проблеми. Вчера както си карах забелязах, че температурата се покачи малко под 100 градуса, а не съм и давал какъвто и да е зор (градско Варна тргъни-спри) и в един момент забелязах, че пуши нещо от калника и в следващия момент видях тънка струйка антифриз да тече по асфалта. Спрях колата и беше хвърлила антифриз през капачката има някакво маркуче което излиза от нея и е явно ако надуе прекалено много системата да има от къде да излезе. Както и да е, при смяна на помпата ми каза, че е сменил целия антифриз и по каталог системата събирала 8 литра, а той сипал 7 защото не можело да ги събере. Аз като отворих даже не се виждаше да е близо до нивото. В града видимо колата загрява, аз не съм майстор и не разбирам от коли, но мисля, че 90 градуса за една кола са нормална температура (поправете ме ако греша, може за този модел да са 80), а при мен са малко под 100. Като изляза на нормален път, без тръгни-спри колата си връща и почти отива към 80 градуса, перката си работи.
Та това е проблема общо взето и имам няколко питания:
Възможно ли е от прекалено ниско ниво на антифриз (с един литър по-малко) да завира по бързо и от това, че е по-малко докато го завърта, да има въздух и това да е причината да го изхвърля(въздух-антифриз-въздух) и съответно да ми прави проблеми с температурата.
Нормално ли е в града да ми държи малко под 100 градуса?
Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели, че не ми се ходи на майстор и да му кажа "На колата и има нещо - загява..." Че те така най-обичат
Благодаря предварително!