Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Разход на гориво по бордкомпютърразлики с реалният разход

Разход

  • Please log in to reply
41 мнения по тази тема

#31 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 14 септември 2017 - 19:22

Този скрин на Торгопро нищо не ми говори,но вие го изкарахте по-сложно от самите бензинови карти :) ...надали е така,както и да е излишно е да споря,само казвам че имаше човек който го променяше при ВАГ групата за МБ не знам но при газифициран автомобил е безмислено.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#32 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 14 септември 2017 - 20:59


Всъщност независимо от това какъв е алгоритъма, основната мисъл е, че разход на флуид се определя точно единствено с разходомер. А РЕАЛЕН разход се определя с разходомер, калибриран на еталонен такъв, в срока на действие на калибровката

 

Ами той "разходомера" как работи - измерва количество флуид за определено време.

 

Както  е писал фитнеса по горе, като се знае налягането, температурата на флуида и отвора на дюзата и времето за впръскване, лесно може да се сметне колко бензин се впръсква за единица време. Като се знае скоростта на автомобила, е елементарно да се сметне разхода.

 

На бензиновите мотори само температурата не е много ясна. От там може да идва разлика.

На по новите дизели има сензор за температура на нафтата.

 

 

Между другото при спряла кола, разхода винаги е безкраен.


  • 1

#33 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 14 септември 2017 - 22:13

При спрял автомобил средния л/км разход непрекъснато расте, тъй като се интегрира за изминатия път, дори на Мерцедес е така. При моя 203 имаше зададен начелн среден разход и кат запалиш тръгва от примерно 6л/100км и расте с времето. Кат тръгнеш почва да намалява в зависимост от средната скорост, разхода и иминатото разстояние. Сега с Аудито кат запаля имам черти на екрана докат не тръгна и не вдигна над 10 км/ч, след това почва да отчита среден разход на база средна скорост изминато разстояние и разход на гориво.
Разхода на гориво също се мери и в лирти за час.
Как автомобила знае колко гориво е изгорил?
Два начина:
- допотопен при карбураторите с дебитомер, обикновенно роторен и разлика между количество подадено и количество върнато гориво. Липсата е изразходваното гориво.
- калкулация с дебита на дюзите, налягане и време и време на пръскане.

В момента се ползва втория с дюзите, от много време никой не слага дебитомери. Софтуера не се прави персонално за автомобил, правинсе така че да покрива предлаганите от производителя модификации и чрез комуникация с ЕКУ-то избира подходящите параметри за съответния двигател.
Тия краставици дето всеки ъпдейт е само за един автомобил да ги разправяте във форума за бродерия и ръкоделие.

На всяка модерна кола, през сервизния софтуер може да се правят корекции, чрез разни коефициенти, на бордовите показания за разход, дори на най-модерните може да се избира между няколко алгоритъма в зависимост от региона.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#34 galeon_ruse

galeon_ruse

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    GLE 350d Coupe 4Matic 2016
    GLC 220d Coupe 4Matic 2017
    Mercedes-Benz Actros 18.440
    MAN TGS 18.420 2009
    VOLVO FM 2001
    Nissan Navara D40
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 септември 2017 - 08:33

Тук за желанията и истините при разхода на един автомобил, производителите са доста потайни и лъжливи, както виждаме от 2-3 години насам :)

Ето това е истината! Но ние българите разбираме, не само от футбол! :)

 

Този скрин на Торгопро нищо не ми говори,но вие го изкарахте по-сложно от самите бензинови карти :) ...надали е така,както и да е излишно е да споря,само казвам че имаше човек който го променяше при ВАГ групата за МБ не знам но при газифициран автомобил е безмислено.


Sent from my iPhone using Tapatalk

За газифицирания автомобил съм абсолютно съгласен, колега! Но все пак газификацията на автомобила си е основно нашенска разработка, ама пък за всеки влак си има пътници. По отношение на скрийна, нали не очакваш, че ще ти дам пример с някой от алгоритмите на Даймлер? И не, не е сложно, но и не е толкова елементарно, колкото се опитваш да го изкараш. Това, което си прочел отнякъде е опростена схема, включваща 2 основни параметъра. Може някога и някъде да е използвано точно така, но все пак техниката не е в застой?

А за това, че някой човъркайки софта е променил начина на работа ти вярвам напълно! Част от параметрите във формулата са константи и естествено променяйки ги, се променя и резултата. Ама кой да се запита защо са константи и дали по този начин не могат да се направят например изводи за износване на инжектор? А и не само...

Ами той "разходомера" как работи - измерва количество флуид за определено време.

 

Както  е писал фитнеса по горе, като се знае налягането, температурата на флуида и отвора на дюзата и времето за впръскване, лесно може да се сметне колко бензин се впръсква за единица време. Като се знае скоростта на автомобила, е елементарно да се сметне разхода.

 

На бензиновите мотори само температурата не е много ясна. От там може да идва разлика.

На по новите дизели има сензор за температура на нафтата.

 

 

Между другото при спряла кола, разхода винаги е безкраен.

Правилно си написал за "разходомера", колега - "ИЗМЕРВА", а не определя на база налягането на флуида, диаметъра на отвора и времето през което е отворен този отвор!!! Сигурен съм, че ще ми извадиш формула с тези параметри от чичко Гугъл, ама тя няма да е много близо до истината. При разходомера се отчита преминаването на определено количество флуид през контролиран обем.  Но нека спра дотук с лекциите по метрология. Не че не съм наясно, че това си е вечния спор - РАХОДА! Ама айде и аз да си почеша езика :)

По отношение на температурата правилно си обърнал внимание! От голямо значение е - при промяна на температурата се променя обема! Ама не само при бензина има температурна корекция, а и при дизела е същото, само обемните тегла на двата флуида са различни. Сигурно имаш предвид обратното гориво при дизела, но не само то влияе на температурата/обема.

Не очаквам с този пост всичко да се изясни, но положих усилия! Все пак инженерите учим поне по 5 години, за да почнем да вдяваме основите на написаното.

С последното, за разхода на спряла кола, съм съгласен - клони към безкрайност! Но там вече колегата mradulov е обяснил защо.


  • 0

#35 galeon_ruse

galeon_ruse

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    GLE 350d Coupe 4Matic 2016
    GLC 220d Coupe 4Matic 2017
    Mercedes-Benz Actros 18.440
    MAN TGS 18.420 2009
    VOLVO FM 2001
    Nissan Navara D40
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 септември 2017 - 08:43

 Софтуера не се прави персонално за автомобил, правинсе така че да покрива предлаганите от производителя модификации и чрез комуникация с ЕКУ-то избира подходящите параметри за съответния двигател.

За това не съм убеден, колега. Имал съм както писах в преден пост имал съм X204 и C117 с един и същ двигател ОМ651. По различен начин работеше софт-а. Възможно поради ъпдейт при по-новия автомобил.


  • 0

#36 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 септември 2017 - 13:05

Добро утро на всички!

Мисля, че е редно да си зададем въпроса как се измерва разхода на гориво от системите на автомобила. Ами доколкото аз знам не се измерва, а се изчислява от софтуер. Не знам за автомобил с дебитомер на горивопровода. Също така както са отбелязали някои колеги по-горе има разлика дори между различни модели Мерцедес. За последните 10 -12 години съм имал W210, W211, R171, X204, C117, W218, C253 и C292. Почти на всички автомобили разхода по бордкомпютър се изчисляваше различно и никога не съответстваше на реалния (доколкото може да се говори за реален!).

Имаме два абсолютно различни начина за определяне на разхода, трудно съпоставими и двата с голяма допустима грешка.

В автомобила разхода се изчислява от софтуер, по определен алгоритъм, който отчита множество параметри - обороти на двигателя, брой натискания на педала на газта и ъгъл на, който е натиснат, скорост на движение, използване на кикдаун и със сигурност още други, които не знам. Ако сте имали различни модели на марката, със сигурност сте виждали, че при първоначално запалване на всеки (или почти всеки) модел компа започва да отчита от различна начална стойност. Някой по-горе беше писал, че почва от 8, на мен ми започва от 20, не помня на кой от предните започваше от 0, на друг от 4 и т.н. Въпрос на софтуер. За мен основното е, че допустимата грешка (ако няма други влияещи фактори) е 10%.

Другият начин на измерване - по колонката за гориво. Ако се абстрахираме от факта дали е точна или не (ако има лепенка от метрология, предполагаме, че е точна), то тя ни дава допустима грешка от 0,5% (20 пъти по-малко). Но тук има едно голямо "НО!". В какви условия провеждаме експеримента. Началното и крайното зареждане трябва да са на една и съща колонка и бензиностанция, положението на автомобила трябва да е абсолютно едно и също, трябва да имаме мярка докъде зареждаме и със сигурност изпускам още някое условие, за да се доближим до идеалните условия за провеждане на метрологично обследване. Като всичко това означава, че към тази грешка от 0,5% натрупваме други грешки с положителен или отрицателен знак.

В крайна сметка - ИСТИНАТА Е НЯКЪДЕ ТАМ!

И честно казано не схващам ни най-малко за какво им е на някои колеги да си човъркат комповете?

И също така не мога да разбера, след като си си купил Мерцедес, разхода ли е проблем? Има по-икономични автомобили.

За мен мотото е едно - КЕФА НЯМА ЦЕНА!

 

Усмихнат ден на всички! И не се мъчете да смятате обем на флуиди - те не са сирене, да ги режем с нож! :)

Тук ще се намеся (нищо лично просто дискутираме  :beer ), понеже се занимавам с това и пиша документите за подобни калкулации.

Да разхода се смята от софтуер и има начин да се измери дебита относително точно. Та разхода се смята на база инжекторно време. Предвид че има стабилно налягане в горивната система знаем че за време t през дюзата протича определено количество гориво x. Имайки предвид че за време 2t не преминава количество 2x, защото за времето в което се отварят и затварп дюзата имаме различен дебит, тоест ако подадем сигнал да една дюза 10 пъти по 100 милисекунди и после на съяата дюза 1 път за една секунда, то количеството горво при втория опит ще е малко повече, та това усложнява малко калкулацията с въвеждането на коригиращи параметри. Отделно е важна и температурата на горивото (но нея я знаем). Та софтуера може да се направи да смята израсходеното гориво относително точно 0.5 литра на 100км мисля, че е доста постижимо.

 

Иначе подкрепям Кеф цена няма  :)


  • 1

#37 galeon_ruse

galeon_ruse

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    GLE 350d Coupe 4Matic 2016
    GLC 220d Coupe 4Matic 2017
    Mercedes-Benz Actros 18.440
    MAN TGS 18.420 2009
    VOLVO FM 2001
    Nissan Navara D40
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 септември 2017 - 14:00

Тук ще се намеся (нищо лично просто дискутираме  :beer ), понеже се занимавам с това и пиша документите за подобни калкулации.

Да разхода се смята от софтуер и има начин да се измери дебита относително точно. Та разхода се смята на база инжекторно време. Предвид че има стабилно налягане в горивната система знаем че за време t през дюзата протича определено количество гориво x. Имайки предвид че за време 2t не преминава количество 2x, защото за времето в което се отварят и затварп дюзата имаме различен дебит, тоест ако подадем сигнал да една дюза 10 пъти по 100 милисекунди и после на съяата дюза 1 път за една секунда, то количеството горво при втория опит ще е малко повече, та това усложнява малко калкулацията с въвеждането на коригиращи параметри. Отделно е важна и температурата на горивото (но нея я знаем). Та софтуера може да се направи да смята израсходеното гориво относително точно 0.5 литра на 100км мисля, че е доста постижимо.

 

Иначе подкрепям Кеф цена няма  :)

Напълно подкрепям, колега!

Единствено по точността на подобен метод искам да добавя, че при разход 5 л./100 км, грешка 0,5% си е 10% допустима грешка. Но за целите, за които се ползва е абсолютно приемливо! Основната ми мисъл е, че не можем да сравняваме измервателен с изчислителен метод за определяне на разхода. Само за пример- най-ниският клас одобрен за търговски измервания разходомер за отчитане на течности различни от вода е с МДГ 0,5%!

Можем да спорим малко и за температурната корекция, но мисля че не би оказала съществено значение във формулата, а само би усложнила процеса на изчисление. :)

Успешен ден!


  • 0

#38 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 16 септември 2017 - 22:54

Напълно подкрепям, колега!
Единствено по точността на подобен метод искам да добавя, че при разход 5 л./100 км, грешка 0,5% си е 10% допустима грешка. Но за целите, за които се ползва е абсолютно приемливо! Основната ми мисъл е, че не можем да сравняваме измервателен с изчислителен метод за определяне на разхода. Само за пример- най-ниският клас одобрен за търговски измервания разходомер за отчитане на течности различни от вода е с МДГ 0,5%!
Можем да спорим малко и за температурната корекция, но мисля че не би оказала съществено значение във формулата, а само би усложнила процеса на изчисление. :)
Успешен ден!

А да искаш да добавиш нещо за ъгъла на натискане на педала, влажността, положението на луната и останалите астрологически знаци? Я се върни няколко поста назад и виж кви си ги написал и кви картинки си пускал(дет само ти си ги разбираш)...
Не се заяждам, ама в рамките на 5 поста коренно ти се променя разбирането за разход, верно, че срещу УС не се рита, ама я се стегни малко и влез в спор, щото така не е интересно.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Този пост е редактиран от mradulov: 16 септември 2017 - 22:56

  • 1
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#39 galeon_ruse

galeon_ruse

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    GLE 350d Coupe 4Matic 2016
    GLC 220d Coupe 4Matic 2017
    Mercedes-Benz Actros 18.440
    MAN TGS 18.420 2009
    VOLVO FM 2001
    Nissan Navara D40
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 септември 2017 - 06:52

А да искаш да добавиш нещо за ъгъла на натискане на педала, влажността, положението на луната и останалите астрологически знаци? Я се върни няколко поста назад и виж кви си ги написал и кви картинки си пускал(дет само ти си ги разбираш)...
Не се заяждам, ама в рамките на 5 поста коренно ти се променя разбирането за разход, верно, че срещу УС не се рита, ама я се стегни малко и влез в спор, щото така не е интересно.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Не съм написал нищо по-различно. Само съм сгрешил след 0,5 съм написал % вместо литри, което не знам как да коригирам.

Картинките си ги разбирам, защото съм учил да ги разбирам.

Разбирането за разхода не съм го променил - ИЗЧИСЛИТЕЛЕН С ИЗМЕРВАТЕЛЕН МЕТОД НЕ СЕ СРАВНЯВА! Няма как да има съвпадение и повторяемост на резултатите.

Върви изслушай няколко лекции по динамика на флуидите и метрология и тогава ще спорим компетентно.

Честно да ти кажа, изобщо не съм обърнал внимание, че колегата е от УС на клуба, ама ми е все тая. Ако прочетеш внимателно поста му ще видиш няколко думички употребени на място. Един пример: "на база инжекторно време" - правилно определение за параметъра с относително най-голяма тежест, което не изключва всички останали параметри в алгоритъма, който никой от нас не знае! За какво да споря в случая?

Ама що ли се пъна и аз, най-грешното нещо е доктор да дава съвети в здравен форум. Разбира, че напразно е учил и специализирал, а има толкова много корифеи, които разбират не само от футбол.


  • 0

#40 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 786 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 18 септември 2017 - 08:11

Докторе, на теория няма разлика между теория и практика, но на практика има!

Остави глупостите който си учил в училище.

При Мерцедес, от доста време разхода се смята на база инжекторно време.

Всичко друго са глупости на таркалета.
  • 0

#41 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 18 септември 2017 - 08:51

Докторе, на теория няма разлика между теория и практика, но на практика има!

Остави глупостите който си учил в училище.

При Мерцедес, от доста време разхода се смята на база инжекторно време.

Всичко друго са глупости на таркалета.


Доста по нагоре това писах но някой хора в стремежа си да покажат колко са учили объркват аудиторията с приказки от 1001 нощ.Пак ще кажа че го изкарвате по сложно от горивни карти на автомобил,те се правят на базата на широколентова сонда само и аванс какви ги разтягате тук сложни алгоритми за изчисление на разхода пък и тайни крити от Мерцедес.Никой не отрича образованието на доктор или инжинер но колко такива са идвали да им оправяме колите :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#42 galeon_ruse

galeon_ruse

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    GLE 350d Coupe 4Matic 2016
    GLC 220d Coupe 4Matic 2017
    Mercedes-Benz Actros 18.440
    MAN TGS 18.420 2009
    VOLVO FM 2001
    Nissan Navara D40
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 септември 2017 - 15:01

Добре, че инженерите на Даймлер не ви питат как да конструират възлите, агрегатите и как да пишат софтуер.

И аз си поддържам автомобилите в сервиз - никога не съм омаловажавал труда и знанията на механиците!


  • 1





Also tagged with one or more of these keywords: Разход

0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни