Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Червеното прасе


  • Please log in to reply
Няма други мнения в тази тема

#1 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5564 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 септември 2017 - 16:16

Винаги, когато в едно изречение попаднат имената на Mercedes и “Спа”, става интересно

Историята за Червеното прасе е крайно трогателна. За тези от вас, които не са запознати с нея, уверяваме, че няма да си изгубят времето, прочитайки този текст. Замесени са имената на Mercedes и белгийската писта “Спа”. Няма как да не е интересно, you know?

Няма да започваме с “имало едно време”, защото е адски глупаво и всеки втори лишен от всякаква творческа мисъл журналист използва израза, когато се опита да бъде оригинален. През 1969 г. едно малко тунинг гаражче в Германия решава да вземе Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 – eдно от любимите превозни средства на източноевропейските лидери с тъмна репутация, и да го превърне в състезателна кола. Проблем 1 – тази кола е цял Титаник на размери. Проблем 2 – тунинг компанията нямала никакъв опит.

Спасило я името й. Казвала се A M G.
TzA_mercedes-benz-ssk-and-amg-300-sel-in

Специалистите преработили изцяло двигателя, увеличавайки работния му обем от 6.3 до 6.8 литра. Мощността пък скочила до скандалните за времето си 420 к.с. Германците били доволни от стореното и амбициозно решили да пуснат колата в 24 часа на Спа – едно от най-тежките състезания.

Преди началото на състезателното денонощие конкуренцията се заливала от смях на голямото “прасе”. Усмивките им обаче изчезнали в мига, в който същото спечелило второто място в първото си състезание. Родил се прякорът Червеното прасе.

От компанията казват, че колата имала толкова брутален въртящ момент, че на механиците им се наложило да сменят гуми по-често от конкуренцията си по време на състезанието.

В годините след пенсионирането си колата била продадена на френската компания Matra, която я използвала за тестове на гуми за самолетни изтребители.


  • 3
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни