Новият S-Class на Mercedes-Benz вече е у нас и е наличен при дилърите на новото представителство на марката „Силвър стар“.
Собствениците на обновената S-класа ще имат автомобил с 6500 нови компонента, което показва, че макар външно S-класата да не е претърпяла много промени, технологично е усъвършенствана сериозно. Сред основните акценти са изцяло обновенатa гама високо ефективни двигатели с редица нови технологии за електрификация на задвижването. Обогатен е наборът от технологични решения, които производителят обединява в концепцията Intelligent Drive. Съвременни асистиращи системи улесняват шофьора и променят настройките на автомобила според избрания маршрут, използвайки по интелигентен начин данни от пътната карта. Активен асистент за дистанция DISTRONIC и Активен кормилен асистент сега осигуряват в още по-голяма степен комфортно улеснение за водача за спазване на безопасна дистанция и управление в завои. Скоростта се регулира автоматично преди завои, кръстовища или кръгови движения. Така новата S-класа прави още една сериозна стъпка напред в посока към автономното шофиране. Комфортът и преживяването в автомобила са издигнати в култ, като това е първият автомобил в света, който предлага различни „уелнес“ програми, за да се грижи за настроението и физическата кондиция на пътниците. Повече подробности за колата виж ТУК.
Всеки собственик на премиум лимузината получава като подарък от „Силвър стар“ личен лайф стайл асистент, който се грижи за организацията на свободното му време в България и по света, като част от част от членството му във VIP клуб Concierge.
Флагманът на Mercedes-Benz беше най-продаваната луксозна лимузина в света през 2016 година. От пускането на модела в продажба през 2013 година, компанията е продала над 300,000 лимузини. Днес S-класата се предлага в шест вариации на купето.
Нова система ще прави уелнес атмосфера в салона
Mercedes-Benz най-после разкри напълно обновеният S-Class за 2018 г. (тест на версията преди фейслифта виж ТУК). Премиерата му ще се състои на автомобилното изложение в Шанхай, което започва утре – 19 април.
Както вече беше обявено акцентите ще са върху новите системи, осигуряващи полуавтономно задвижване и повишената ефективност на двигателната гама.
От публикуваните официални снимки без камуфлаж се забелязва нов дизайн на предните и задни брони, както и на светлините. Отличителната по-мощна предна решетка за V12 моделите вече е налична и за 6 и 8-цилиндровите версии, а при Maybach версиите ще има и лого на свръхлуксозното звено. Отличителни са и новите Multibeam LED светлини с Ultra Range дълги фарове. Те работят съвместно със системата за сканиране на пътя, предивждайки неравностите, завоите и всички предстоящи изменения на платното, за да настроят по най-оптималния начин светлинния сноп.
Под капака ни очакват нови редови 6-цилиндрови двигатели, задвижвани на дизел и бензин, както и нов 4-литров V8 битурбо бензинов мотор с 469 к.с. и 700 Нм за версията S 560, за който немците обещават да гори 8.5 л на 100 км. Същият двигател, но напомпан от AMG до безумните 612 к.с. и 900 Нм въртящ момент ще задвижва и версията AMG S 63. Той ще изстрелва лимузината до 100 км/ч за 3.4 сек. и заменя досегашния 5.5-литров агрегат.
Най-мощен в историята си е и 6-цилиндровия редови дизел във варианти от 286 к.с. и 600 Нм или 340 к.с. и 700 Нм. Той ще впечатлява с ниската си консумация на гориво – съответно 5.5 или 5.6 л на 100 км.
В изтеклите наскоро интериорни снимки вече се видя, че воланът е нов и е с три лъча, вместо досегашните два. Има и нови декоративни дървени лайсни, подчертавани от 64 интериорни цвята, а двата 12.3 иначови екрана на таблото и мултимедията, вече са под общо стъклено покривало. Най-съществената промяна отвътре обаче е първата в света серийна система за тонизиране Energizing Comfort. Тя се поръчва като опция и свързва различни системи за комфорт в автомобила да работят заедно. Например, масажите на седалките, интериорното осветление, ароматите в салона и конторла на климатика. Така всеки пасажер може да си създаде своя „уелнес“ атмосфера, избирайки една от 6-те програми според настроението си, а това подобрява техния физически комфорт и производителността на водача на пътя.
Модернизираният S-Class ще разполага с автопилот, отговарящ на третото ниво на автономност. С негова помощ лимузината ще може да се движи по курса си, без да напуска лентата, включително и да завива, да променя скоростта си в зависимост от знаците на пътя и да спира. Също както E-Class колата може да изпреварва сама, като за целта шофьорът трябва само да активира мигач. След като се убеди в безопасността на маневрата, електронната система ще престрои автомобила, увеличавайки скоростта. Системата работи при скорост между 80 и 180 км/ч. С помощта на навигацията, автопилотът ще може по-рано да намалява скоростта пред пунктовете за плащане на пътни такси, кръстовища и кръгови. При преминаването през тях обаче шофьорът ще трябва да поеме управлението.
Фейслифтът на S-Class ще получи и система за обмяна на данни с други автомобили и с пътната инфраструктура, наречена Car-to-X. Тя ще подпомага водача, предупреждавайки го например при приближаване към светофар с червена светлина или за движещо се отзад превозно средство в случай, че той иска да направи маневра и др.