Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко


  • Please log in to reply
Няма други мнения в тази тема

#1 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5564 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 август 2017 - 20:57

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко
 
Mercedes 190

    1
    2
    3
    4516
    »

Разработката му струва скандалните 600 млн. долара

През 80-те Mercedes решава, че има нужда от нов, по-достъпен модел, който да увеличи продажбите на компанията, без да вреди на нейния имидж. Така се ражда идеята за автомобил в компактния премиум сегмент, който впоследствие ще се окаже предшественик на хитовия Mercedes C-Class. Този модел се казва Mercedes 190 и след излизането си на пазара се превръща в базов за компанията модел, какъвто остава до 1997, когато на пазара излиза добре познатия ни Mercedes A-Class.

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

Къде и кога се е произвеждал?

Култовата 190-ка е представена през ноември 1982, а месец по-късно вече е на конвейера в завода на Mercedes в Зинделфинген, Германия. Няколко месеца по-късно са разкрити нови производствени мощности в Бремен, а до края на производството на модела през април 1993, същият е сглобяван още в Полша и Тайланд. Общо от Mercedes 190 са произведени 1 874 668 автомобила.

Защо е толкова значим?

В началото на 80-те Mercedes изостава от конкуренцията и не разполага с компактен премиум модел. По това време сегментът се доминира от BMW 3-Series, а сред лидерите са и Audi 80 и Saab 900. Ръководството решава, че това не може да продължава така и нещо трябва да бъде направено. И така била одобрена инвестиция в размер на 600 млн. долара за разработката на първия компактен модел на Mercedes.

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

Огромната инвестиция довела и до автомобил, който мнозина описали като “прекомерно сложен инженерно отношение”. Разбира се, това било хубаво нещо и след излизането си на пазара в Европа, новият Mercedes 190 се превръща в почти мигновен успех. Клиентите се радвали на възможността да притежават Mercedes, който е по-евтин от обикновеното за марката, но в същото време е също толкова добре проектиран и сглобен. Автомобилът имал многоточково задно окачване, стабилизиращи щанги отпред и отзад, революционна за времето си геометрия на окачването, предотвратяваща снижаването на предницата по време на спиране и снижаването на задницата по време на ускорение. Срещу доплащане пък се предлагали серия от въздушни възглавници, ABS система, както и технология за автоматично пристягане на коланите в случая на удар.

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

След първите няколко години моделът се доказал като изключително надежден, като някои дизелови версии успели да изминат с лекота половин милион километра без никакви сериозни проблеми. През годините Mercedes създава няколко лимитирани серии на модела, сред които някои доста редки, които и до днес са сред най-търсените от колекционерите.

Mercedes 190 е също така и първият Mercedes, който получава официално модификации от AMG, без това да нарушава заводската му гаранция. Около 200 такива автомобила са били произведени, като всяка от тях е струвала около 90 000 долара.

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

Класическа реклама

За Mercedes 190 се сещаме и от тази семпла реклама, в която няма да откриете куп сложни анимации, известни актьори или високоскоростни рискови каскади. В тази класическа реклама, Mercedes просто обясняват защо тяхната кола е най-добрата. Нови нива на удовлетворение зад волана, напредничаво независимо окачване и висок комфорт. Това е всичко, което потребителите трябва да знаят, за да се превърнат в клиенти на 190.

 


  • 2
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни