Здравейте, колеги!
Колата е Mercedes w210 E200 2.0 136 к.с. бензин 1996г. нов внос. Проблема с гасненето се появи внезапно. Работеше на място на празен ход и изведнъж изгасна (без да тресе, просто от раз). Запалих я отново работеше около 15-20 секунди, след което пак изгасна. На следващото палене я изфорсирах и задържах 4000 оборота и както си беше на 4000 оборота пак изгасна от раз, все едно някакъв ток й спира, без да прекъсва и да се дави. Всяко палене е много бързо, пали от 1/4, но работи по 1 - 2 секунди и изгасва. Когато колата се изфорсира гърми в колекторите (като газова, но няма монтирана газова уредба) и отзад мирише на неизгорял бензин. Четох теми из форума и се съветвах с колеги, в следствие на което смених датчик колянов вал (датчик на Хол). Проблема не се оправи. Проверих кабела на въпросния датчик, но без резултат. Правиха диагностика на колата с Стар диагноза и не излезнаха грешки освен за запалването на всички цилиндри и от живи данни обема/количеството на входния въздух. Диагностикът ме посъветва да сменя дебитомера. Смених го, но без резултат... проблема си остана. Видях, че кабелите в моторния отсег са в много лошо състояние - изолациите бяха изгорели и почти закъсяваха. Свалих целия сноп и го рециклирах до здраво. Но все така пали много бързо, работи 1 - 2 секунди и гасне. Вадих свещите и докато въртя на стартер работят около 3-4 секунди, след което нещо спира искрата на всички свещи. Сменил съм горивен филтър още щом купих колата. Проверих бензиновата помпа - извадих маркуча след филтъра и на негово място сложих друг и в едно шише, първо подкачва а докато въртиш на стартер НЕ спира да изпомпва гориво. Не съм мерил налягането й, но струята е постоянна и с видимо добър дебит - колкото големината на маркуча. Какво може да спира тока едновременно и на 4-те свещи?
Да добавя само, че са сменени още веднага след взимането кабелите на бобините, всички филтри, масло, както и изтърбушения катализатор - на негово място има резонаторно гърне. Сложена е аларма в сервиз, но само централното и сирената - не е вързана с имобилайзера. След всички тези неща са изминати около 700км без нинакъв проблем.
Моля помагайте!!!