Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Airmatic: Visit Workshop - E500 w211.083Проблем с нивото на автомобила

w211 e500 airmatic suspension

  • Please log in to reply
8 мнения по тази тема

#1 LoRding

LoRding

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Град:Варна

Публикувано 11 август 2017 - 14:15

   Здравейте,

 

 Отварям новата тема с молба за помощ/мнения/насоки във връзка със следния проблем:

 

Колата е Е500 4matic airmatic 2004. До сега не е имало (не съм забелязвал) проблеми с airmatic-a или повдигането. Потеглям на 500 км път и известно време след тръгването светва грешка на таблото - Картинката за повдигане на автомобила и под нея пише Visit workshop! (прилагам снимки). Не са се случвали физически неприятни неща по пътя освен 2-3 по-дълбоки фуги на мостовете на Витиня, които не се усетиха приятно. Резутатът накратко е спирам за почивка и гледам, че предницата е повдигната на максимум, докато задницата е на нормално ниво. От ляво и от дясно нещата изглеждат симетрично, но отпред на макс, отзад на нормално. При натискане на бутона за повдигане, той светва и на таблото се изписва обичайното "Vehicle rising", но нищо не се променя - нито задницата се качва на горно максимално ниво, нито предницата помръдва. След приключване на процедурата по повдигане натискам повторно бутона, който изгасва и би трябвало да смъкне колата, но отново без промяна. Предницата стои вирната, задницата нормално. За щастие не е понижена колата, което ме навява на мисълта, че няма изпускане във възглавниците, но като цяло не съм добре запознат със системата, компресора, бушоните, релетата, тръбичките и т.н. Движи се нормално колата. Няма други предупреждения или лоши индикации. Прибирам се довечера и отивам на Стар. До тогава ако някой е имал подобен дерт, моля да сподели.

 

 Предварително много благодаря!

Прикачени файлове


  • 0

#2 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 август 2017 - 16:10

Здравей, доскоро и аз имах неприятности с тази система на колата, което доведе до доста четене от моя страна за да се образовам. Накратко при мен проблема бе недостатъчно налягане от компресора. 

Самия компресор играе ролята както на инструмент нагнетяващ въздух в системата, така и на изпускащ такъв в стар файндера А9/1 Y1 - това е изпускащия клапан. Ако проблема ти е в него пиши, имам оригинален клапан на WABCO в изправно състояние.

Възможно е да е и проблем в клапанния блок намиращ се непосредствено след компресора, който регулира налягането в предните две възглавници поотделно, задни две на един кръг и резервоара за въздух. Но ми е съмнително едновременно да са блокирали клапаните за предните възглавници. 

Ще се раздвам да споделиш какво е искарала диагностиката. Спецялно Airmatic системата съм е тествал с Delphy, STAR, Launch и с всички може да ти покаже състоянието. Естествено е ясно кое е най-доброто. Ще се радвам да споделиш опит.

 

ps. Кофтито е че ще трябва да караш бавно на прибиране, до към 60-70км в час за да не направиш по-голяма авария. Ако ти се занимава можеш да свалиш предния половин подкалник и с отвиване на въздушното трасе на предните възглавници от клапанния блок да се опиташ да свалиш колата, но не го препоръчвам изобщо.


Този пост е редактиран от Bewolf: 11 август 2017 - 16:13

  • 0

#3 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Публикувано 12 август 2017 - 07:40

Щом ти диагностицира грешка значи има причина за това поведение на автомобила.Просто като отодеш на диагностика ще разбереш какъв е проблема.
Това с отвиване на щуцерите е голяма простотия,не го прави ако не искаш да остане автомобила неподвижен-сега поне се движи...........
  • 0

#4 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 август 2017 - 10:26

Щом ти диагностицира грешка значи има причина за това поведение на автомобила.Просто като отодеш на диагностика ще разбереш какъв е проблема.
Това с отвиване на щуцерите е голяма простотия,не го прави ако не искаш да остане автомобила неподвижен-сега поне се движи...........

Напълно съм съгласен да не се отвиват щуцерите. Просто го споменах като крайна мярка, но непрепоръчителна. И аз не бих рискувал така, просто знам, че може, но ако колата предварително е подпряна одолу :)


  • 0

#5 LoRding

LoRding

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Град:Варна

Публикувано 13 август 2017 - 14:31

Здравейте, благодаря и на двамата, които отговориха. Проблемът е намерен и решен. Описвам накратко, за да е от полза и на други.

Прибрахме се с умерена скорост. Колата беше ок, просто тропа повече в дупките, когато е толкова повдигната. Успях вчера да я закача. Даде проблем в изпускащия клапан А9/1 Y1 (както и при колегата) и грешка при комуникацията с клапанния блок, като не разрешаваше ръчно понижаване през Стар-а (тоест пробвахме, но не се случваше нищо). Всичко друго беше наред, което ни наведе на мисълта и надеждата проблемът да е в някоя букса и изобщо по ел инсталацията, вместо в някои от модулите. Така се и оказа. Нищо повече от Стар-а не можехме да направим. Разглобяване на предния ляв подкалник с идеята за оглед на буксите за окис и напръскване с контактен спрей. Точно на буксата към изпускащия клапан (показана на снимката) се оказа, че е прекъснат на две единият от двата кабела. Запоихме го и грешката от таблото моментално изчезна. После се чу познатото "псссст" и колата се понижи сама. От тогава всичко е ОК, но мисля все пак да я закача пак на Стар-а за проверка на нивата и допълнителни грешки. Според вас ще трябва ли прекалибриране или по-добре да не пипаме ръчно нищо по нивата? Реално решението е идентично с 4-тия коментар от тази тема: ( http://mercedes-bulg...gnato-poloenie/ )

Струва си да се отбележи, че всички букси изглеждаха като нови и явно са доста качествени, но точно това кабелче е кофти огънато и доста тънко и явно му е дошло времето да намери някакъв начин да се прекъсне. Това е поредният пример, че привидно сложни проблеми по сложни системи много често имат феноменално прост първоизточник и е хубаво винаги да се оглеждат колкото е възможно тези дребни кабелчета, буксички и тъпотийки преди някой "майстор", на който не му се занимава много да ви е убедил, че трябва да се смени нещо скъпо и важно. Имах такъв случай, в който спираха да работят чистачките по свое осмотрение и даваше претоварване в моторчето Стар-а, като в БалканСтар първата работа беше да ми кажат, че са отворили огледали, почистили хубаво покрай моторчето и системата и че моторчето е заминало и трябва смяна, която ест ставала нацяло с раменете и всичко и беше над 1500 лв при тях, а ако искам да си търся по моргите моторче, но няма да стане по друг начин. В последствие в друг сервиз само свалиха кората да огледат моторчето и веднага видяха, че буксата е разместена и не хваща добре. Отново спойка за по сигурно и година и половина не са спирали тия чистачки. 15-мин работа и ми поискаха 10 лв. Чудих се след това дали в БС изобщо са направили дори това, което казаха, защото не ми е ясно как не са забелязали буксата ако са го направили.

Bewolf , сега тепърва ще тествам отново повишаването работи ли както трябва, но за сега, а надявам се и за в бъдеще, дано да не ми трябва клапанът ти, но благодаря за офертата.

Успех на всички.

 

ПС: Исках да кача 2 полезни снимки към пост-а, но не намирам как да ги прикача?!


  • 0

#6 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 август 2017 - 14:54

Радвам се че се е оказало и при теб букса. Аз трябваше да мина по трудния път. Със смяна на клапан за да се окаже букса като при теб. Даже съм го писал в темата ми за премеждията с аирматика. :)

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
  • 0

#7 velin_velichkov

velin_velichkov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 12 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 Е500 4Matic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 октомври 2017 - 22:32

Калибриране на Air Matic-a колата може да го направи и сама,просто я вдигни един път и след това я пусни и колибрацията е готова.Аз правих компресор защото недостигаше налягане и след рециклирането я закачих на стар за калибрация,и точно в сервиза ми казаха че по принцип когато я вдигнеш и след това я спуснеш,тя се калибрира автоматично,но аз нали Тома неверни,си държах да направят калибрирането,и найстина се оказа че не е имало нужда-нямаше разлика в височините!
  • 0

#8 W211 Owner V8

W211 Owner V8

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W211 2003 E500

Публикувано 17 октомври 2017 - 10:41

Здравейте, 

 

Продължавам темата защото имам сходен проблем и се надявам да помогнете за разрешаването.
Автомобила е W211 E500 2003, а грешката на таблото е същата, като при колегата LorDing - .... Visit Workshop.
Първоначално се появяваше веднъж на седмица, а сега е перманентно на таблото. Понякога изчезва, когато захладнее, но закратко ( ако изобщо може да има общо с проблема ). Симптомите са, че възглавниците се втвърдяват все едно караме на режим спорт.

Никога до момента, не се е случвало да спадне някоя от възглавниците, а режимите за височина работят без проблем.

 

Вчера, след посещение на сервиз на мерцедес в Пловдив и прочитане със стар ми беше обяснено, че има проблем с предна дясна възглавница и по-точно с долната част, където се намират 2 бр клапи. Поради тази причина системата втвърдявала всички възглавници. Сервизния техник обясни, че е твърде вероятно да има проблем с кабела, който излиза от долната част на възглавницата и нов такъв + труда е около 240лв. Ако след замяната грешката все още я има следва замяна на възглавницата.

 

Същия ден свалих предна дясна гума + подкалника и проверих въпросния кабел, както и буксите, почистих и напръсках с контактен спрей ( всичко изглежда като ново ), но грешката все още я има.  Проблемът вероятно е електрически, но нямам представа къде да гледам и от къде може да идва грешката. 

 

Моля за съвети, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем. Искам да пробвам варианти, преди да започнат смяна на всичко едно по едно, както процедират по сервизите.

 

Благодаря предварително.


  • 0

#9 fona

fona

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Град:plovdiv
  • Автомобил:
    w211 320cdi 2004

Публикувано 01 декември 2018 - 01:36

колега кой е този сервиз в Пловдив


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: w211, e500, airmatic, suspension

0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни