Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Смяна на lockup соленоид на 722.6


  • Please log in to reply
85 мнения по тази тема

#61 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 февруари 2018 - 10:08

Моята е от ибей за няколко паунда китайска вероятно. Но съм доволен.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
  • 0

#62 slav4o

slav4o

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Обичам автомобилите и спорта. Инересувам се от иновации и политика. Практикувам риболов, карам уиндсърф и ски.
  • Автомобил:
    w163 ML320 2000г.

Публикувано 25 март 2018 - 20:23

Здравейте колеги!
Подобно на много от вас и аз имах придърпването и грубата смяна на скоростите докато не е добре загрял автомобила w211 4matic. Изчетох доста за проблема и набедиха соленоида на хидротрансформатора като виновник. Обиколих няколко сервиза, но всички директно ме засилваха за ремонт на хидрото. На своя глава бях решил че първо ще пробвам със смяна на соленоида му. Някой в темата беше споменал за сервиз Монкс, където имали и Стар диагностика. Още по телефона приемчика категорично каза че виновник за проблема е въпросния соленоида. Закарах колата при тях сутринта, а следобяд беше готова. Вече втори ден карам автомобила и наистина няма и помен от неприятното превключване на скоростите.
Крайно неприятното изненадан съм обаче от първите сервизи, които посетих. Сигурен съм че те също са били наясно с естеството на проблема, но просто искаха да усвоят парите за много по-скъпия ремонт на хидротрансформатора. За мен извода е ,че човек първо трябва да изрови наличната информация по проблема си и чак след това да предприема каквото и да било.
Искам и да попитам, дали изтриването на адаптациите на скоростите като по клиповете в нета е равнозначно с това което се прави със Стара.
  • 2

#63 krasimo

krasimo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 251 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Bansko
  • Автомобил:
    W211 280 CDI
    W245 200 CDI

Публикувано 27 март 2018 - 12:50

Равнозначно е, прави го и не се страхувай от първите няколко неадекватни превключвания, докато автомата се самонастройва.

И аз минах по тази процедура по смяна на соленоида, но моя си работеше. След смяна на филтър и масло сега сменя по учебник автомата.
Един съвет как да изкарате повечето масло от хидрото с компресора. Режете тръбата на стария филтъра и слагате маркуч около 50 до 100 см. Докато единия държи в отвора на филтъра единия край, другия надува с пистолета за въздух от другия. Успяхме да изкараме 6,5 литра от възможни 7,5.
Ако на някой му трябва работещ соленоид да ми пише, имам и масло 8 литра(2х4) на добри цени.
. f2c480a25f1b399f395e2adfd6c59b3d.jpg
  • 0

Оригинални масла и дюзи на Мерцедес http://olx.bg/ads/user/107p/, Диагностика.


#64 lybrator

lybrator

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 M272 RWD,
    CL203 C180 Kompressor M271,
    W169 A160 M266 FL

Публикувано 01 юни 2018 - 10:53

Колеги, смятате ли, че при 722.9 е възможно да има проблем с някой от тези соленоиди? Проблемът е следния:

 

1. Сутрин при първо палене винаги колата си тръгва от 1-ва. В момента на смяна от 1ва на 2ра ритва.

 

Както предполагам знаете след това първо превключване от 1ва на 2ра колата повече не тръгва от 1ва, а винаги от втора в режим C-Comfort. Съответно при спиране колата сваля предавките до втора и после пак си тръгва от втора. Ето къде идва и вторият проблем:

 

2. Докато колата е студена (докато достигне до 50-55 градуса на антифриза) при всяко спиране и съответно сваляне на скорости, колата ритва при последното сваляне от 3та на 2ра. Загрее ли, изчезва. Зимата разбира се е малко по-осезаем проблемът.

 

Масло е сменено при покупката миналата година - 4л с филтър и гарнитура(нямам пробка на торка). След 5-6000км смених още 5литра с филтър и гарнитура. След втората смяна съм минал още 12000км.

 

Колата е 211 3.0 24v бензин 2005та година със 7г-Троник


  • 0

#65 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 01 юни 2018 - 11:56

Предполагам, че няма записани някакви грешки?


  • 0

#66 lybrator

lybrator

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 M272 RWD,
    CL203 C180 Kompressor M271,
    W169 A160 M266 FL

Публикувано 01 юни 2018 - 12:59

Абсолютно нищо, да. Никъде в кутията, нито в мотора.

 

Мисля, че има соленоид за втора предавка в мозъка. Дали може да е там проблема?


Този пост е редактиран от lybrator: 01 юни 2018 - 13:12

  • 0

#67 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 01 юни 2018 - 15:03

Къде сменя маслото, какво точно  масло сложиха, червено или зелено, какво беше предишното, какво му е нивото сега.?


  • 0

#68 lybrator

lybrator

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 M272 RWD,
    CL203 C180 Kompressor M271,
    W169 A160 M266 FL

Публикувано 01 юни 2018 - 15:07

Маслото е МБ 236,14. Сменях го при човек редовно занимаващ се с Мерцедеси, така че му имам доверие. Понеже нямам пробка на торка сменях 2 пъти по 4-5 литра през 6000км. Сипвахме както съм чел до преливане след изреждане на скоростите.

Маслото е червено. Старото беше доста черно съответно не мога да кажа какъв е бил оригиналния му цвят. Стружки и видими проблеми никакви.


  • 0

#69 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 01 юни 2018 - 15:31

А ако твоята кутия 722.9 е била и е за зелено масло по спецификация 236.15 какво правим тогава.

Човека занимаващ се редовно с Мерцедеси не изясни ли това. 

Не съм специалист и нямам представа каква точно е твоята кутия, знам само че 

червено и зелено масло за 722.9 не би трябвало да се смесват никога и под никакъв предлог.


  • 0

#70 lybrator

lybrator

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 M272 RWD,
    CL203 C180 Kompressor M271,
    W169 A160 M266 FL

Публикувано 01 юни 2018 - 15:39

Не в никакъв случай не е било зелено. Не се изясних правилно. Беше доста черно старото масло, но е било червено с оглед на оттенъците. Принципно как да проверя точното масло за колата?

 

Някаква идея за добър майстор за кутии на бенцове. Изключваме Джемини и другите уж големи


  • 0

#71 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 01 юни 2018 - 16:26

Мисля, че 7G до 2010г. са с 236.14, а след това се слага 236.15 


  • 0

#72 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 юни 2018 - 17:01

А ако твоята кутия 722.9 е била и е за зелено масло по спецификация 236.15 какво правим тогава.

Човека занимаващ се редовно с Мерцедеси не изясни ли това. 

Не съм специалист и нямам представа каква точно е твоята кутия, знам само че 

червено и зелено масло за 722.9 не би трябвало да се смесват никога и под никакъв предлог.

Кое е зеленото масло. Да не би имаш предвид синьото което е спецификация 236.15

 

Най-точно се разбира по датакарт. Ако имаш опцията А89 - Reduced Friction значи си с кутия 7G-Tronic Plus и си за масло 236.15. Ако я нямаш тази опция си с нормалната 7G-Tronic и си за масло 236.14

 

Също така кола която има старт-стоп фунция е задължително с 7G-Tronic Plus и масло 236.15.

 

Няма мерцедес със старт-стоп което да е със старото масло.


  • 0

#73 lybrator

lybrator

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 M272 RWD,
    CL203 C180 Kompressor M271,
    W169 A160 M266 FL

Публикувано 02 юни 2018 - 10:43

Предвид какво сте написали не е със зелено масло със сигурност. Лошото е, че проблемът със Стар Диагноза не излиза :(
  • 0

#74 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 02 юни 2018 - 15:45

А Стар Диагнозата актуална ли е, с последни ъпдейти и на подходящ носител. 

Да не е някое китайско менте от 1900-ната година. 

За човека който я чете не смея да попитам, каза че е редовно занимаващ се с Мерцедеси, 

което предполага че знае чужди езици и се справя без симултанен превод.


  • 0

#75 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 02 юни 2018 - 19:21

Мисля,че ще се наложи все пак да отидеш в специализиран сервиз като "Джемини" или в такъв в който сериозно се занимават с Мерцедеси.Тогава с изненада ще откриеш,че въпреки че няма записани грешки,когато се наблюдавс в движение кутията може да се направят заключения.
Няма как да оставиш колата от вечерта в сервиза и на сутринта на студена и ритаща кола да не излезе причина.

Понякога при рестарт и обучение на кутията от знаещ какво прави нещата се подобряват значително!
Не бъркай тоя рестарт с ю-тубските аматьорски опити съсмзадържането на педала на газта и пр.
  • 1




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни