Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Смяна на въздушни филтри без Стар Диагноза


  • Please log in to reply
15 мнения по тази тема

#1 vbogoev

vbogoev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 300 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 E350 CDi
    W211 Е320 CDi - открадната
    W201 190E

Публикувано 17 юли 2017 - 15:02

Здравейте,

 

закупих си въздушни филтри за W212-ката и преди да ги сменя реших да видя дали не пише нещо специално в WIS-а и се оказа, че пише. Като се сменят се изисва някакъв рестарт със Стар Диагноза. Някой има ли представа дали е нужно и дали го правят изобщо в сервиза това, че нещо ме съмнява.

 

Освен това на какъв интервал се сменят? Предполагам на всяка смяна на маслото на 15к? Има ли къде във WIS или EPC-то да видя кога какво се сменя, че не мога да открия информация?

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от vbogoev: 17 юли 2017 - 15:03

  • 0

#2 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 17 юли 2017 - 15:38

Има ресет да, колко е нужен не знам... Но го правя. Филтрите ги сменям на 30к, маслото на 15. Просто карам извънгр. и не се цапат, а са леко скъпи


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
  • 0

#3 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 17 юли 2017 - 15:45

Здравейте,

 

закупих си въздушни филтри за W212-ката и преди да ги сменя реших да видя дали не пише нещо специално в WIS-а и се оказа, че пише. Като се сменят се изисва някакъв рестарт със Стар Диагноза. Някой има ли представа дали е нужно и дали го правят изобщо в сервиза това, че нещо ме съмнява.

 

Освен това на какъв интервал се сменят? Предполагам на всяка смяна на маслото на 15к? Има ли къде във WIS или EPC-то да видя кога какво се сменя, че не мога да открия информация?

 

Нулирал съм го след смяна и един път на скоро нарочно за да видя дали има разлика, може да си втълпявам но имаше лека разлика във вървежа... Ако искаш след като си ги смениш дай знак ще ти го зануля.


  • 0


#4 vbogoev

vbogoev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 300 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 E350 CDi
    W211 Е320 CDi - открадната
    W201 190E

Публикувано 17 юли 2017 - 16:05

Нулирал съм го след смяна и един път на скоро нарочно за да видя дали има разлика, може да си втълпявам но имаше лека разлика във вървежа... Ако искаш след като си ги смениш дай знак ще ти го зануля.

 

Ами все още се чудя дали да ги сменям или да ги запазя за другата смяна на маслото. Над 10к км съм ги минал по магистралите в чужбина и не мисля, че си струва 200-те лв да ги сменям сега. Иначе благодаря, ако реша, ще ти пиша. :)


  • 0

#5 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 17 юли 2017 - 16:51

Като ги сменям чистя и дебитомерите и мапа със спрей за дебитомери и нулирам и тях :). Хубаво е да нулираш и корекцията на дюзите веднъж на .... 30-50хил


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
  • 0

#6 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 17 юли 2017 - 20:46

В шах съм!

Преди 2 седмици смених маслото (с ресет на интервала) и мислех, че си въобразявам, че колата тръгна една идея по-чевръсто.

 

Вчера смених въздушен филтър на двигател сам (без ресет, това е ново 20 за мен) и пак усещам една идея повече възторг в нея като я настъпя.

 

Следващата идея на Даймлер - доливане на течност за чистачки само в официален сервиз?


  • 0

#7 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 17 юли 2017 - 21:09

Сега се зачетох в mbworld и това го има и за W211 OM642. Доста странно.. на едно място пишеше, че е във връзка с MAF сензора.

Чудя се дали може калибрацията да е нужна, ако сменяш филтрите спрямо сервизния график на колата, според който се сменят на повече от 1год и 15хил км (не помня интервала), и съответно се 'запушат' повече. При това положение двигателя е компенсирал за това 'запушване' и в един момент му слагаш чисти филтри и той има нужда от ресет.

Sent from my XT1562 using Tapatalk

Този пост е редактиран от bronc: 17 юли 2017 - 21:09

  • 0

#8 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 762 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 юли 2017 - 21:37

Няма нужда от никакви ресети , казвам ви го от опит . Не им се впрягайте на тези коли толкова , те са за да ви служат на вас не вие на тях  . Пробвал съм и с ресет и без ресет е ,ако някой ме убеди в разликата нека се изкаже .


  • 0

Auto-logo-New-contur1178.jpg


#9 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 18 юли 2017 - 08:16

Е ако не се направи резет няма ли да излизат досадни надписи?

 

Сервизните интервали на мерцедес са бая сложни. Доколкото знам буквите се редуват, като във всяка буква е включено масло и нещо друго. Буква А разбрах, че е само масло.

 

Ако някой има точно инфо за това бих се надявал да го сложи, но мисля, че за всеки модел леко се различава или поне за поколенията.


  • 0

#10 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C180 Kompressor the Black bird

Публикувано 18 юли 2017 - 10:46

Off: колкото повече чета за по-новите модели, толкова повече харесвам старите Мерцедеси
  • 1

#11 vbogoev

vbogoev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 300 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 E350 CDi
    W211 Е320 CDi - открадната
    W201 190E

Публикувано 18 юли 2017 - 10:48

Е ако не се направи резет няма ли да излизат досадни надписи?

 

Сервизните интервали на мерцедес са бая сложни. Доколкото знам буквите се редуват, като във всяка буква е включено масло и нещо друго. Буква А разбрах, че е само масло.

 

Ако някой има точно инфо за това бих се надявал да го сложи, но мисля, че за всеки модел леко се различава или поне за поколенията.

 

Тоя ресет за който говорим няма общо с тоя, за който ти говориш. :)


  • 1

#12 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 18 юли 2017 - 10:51

Off: колкото повече чета за по-новите модели, толкова повече харесвам старите Мерцедеси

Off Topic:

 

Не може да имаш хубава, комфортна кола, с екстри, системи за безопасност, въобще нещо което ти създава удоволствие, а да искаш да е просто устроено и да се ремонтира с чук и пирони от съседа в гаража...


  • 0

#13 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 18 юли 2017 - 11:10

Сега се зачетох в mbworld и това го има и за W211 OM642. Доста странно.. на едно място пишеше, че е във връзка с MAF сензора.

Чудя се дали може калибрацията да е нужна, ако сменяш филтрите спрямо сервизния график на колата, според който се сменят на повече от 1год и 15хил км (не помня интервала), и съответно се 'запушат' повече. При това положение двигателя е компенсирал за това 'запушване' и в един момент му слагаш чисти филтри и той има нужда от ресет.

Sent from my XT1562 using Tapatalk

 

За мен логика няма. Нали точно MAF/дебитомерът/ МЕРИ ДЕБИТА на въздуха: по-висока скорост, насрещен вятър, температура (индиректно разреденост на въздуха)....пропускливост на филтър.....смята и подава сигнал нататък по веригата.

Защо да й трябва ресет на колата след смяна на въздушен филтър ми е много странно.

 

С други думи - ако дебитомерът компенсира запушването, защо да не може да компенсира отпушването?


  • 0

#14 bronc

bronc

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 679 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 CDI 4Matic - ex
    Ford Focus 1.6 EcoBoost

Публикувано 18 юли 2017 - 11:29

Явно може и сам да компенсира щом повечето хора не го правят този ресет. 

 

http://www.benzworld...ation-data.html


  • 0

#15 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 юли 2017 - 13:44

В шах съм!
Преди 2 седмици смених маслото (с ресет на интервала) и мислех, че си въобразявам, че колата тръгна една идея по-чевръсто.
 
Вчера смених въздушен филтър на двигател сам (без ресет, това е ново 20 за мен) и пак усещам една идея повече възторг в нея като я настъпя.
 
Следващата идея на Даймлер - доливане на течност за чистачки само в официален сервиз?

Майтапа настрана, но Е90ката си променяше леко поведението след ресет на масло :) Не бих се учудил и тук да е така :) 
 

Сервизните интервали на мерцедес са бая сложни. Доколкото знам буквите се редуват, като във всяка буква е включено масло и нещо друго. Буква А разбрах, че е само масло.
 
Ако някой има точно инфо за това бих се надявал да го сложи, но мисля, че за всеки модел леко се различава или поне за поколенията.

Oбщо взето си прав. Масло, маслен, въздушен и много инспекции при повечето модели. Със сигурност има модели с допълнителни неща за подмяна при А-интервала.
 
Ето източника на инфото, седи тихичко в сайта на клуба ;)
http://bulgaria.merc...vals/186/de/001
 
@vonko, няма универсална истина. Различните модели си имат конкретики по обслужването. За 211 мога да ти намеря, но темата е за 212!!! Нека не смесваме моделите в темата.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни