Привет, понеже дойде време да сменям дисковете и накладките, реших да включа и спирачната течност към смяната. Въпросите ми са 2:
1) Колата няма SBC модула и изисква ли се нещо по специално (софтуерна намеса например) и ще има ли проблем да използвам нАучния метод с най-далечното колело и натискане на педала при смяната ?
2) Ще поръчвам части от дилър и течността също (DoT 4+). Въпросът ми е колко литра събира системата за да знам колко да поръчам. Смятам да източа изцяло старото.
1. Няма проблеми да ползваш нАучния метод с най-далечното колело. С преправена капачка и компресор става, но първо трябва да си осигуриш капачка, да я направиш, после е малко опасно ако пренадуеш с компресора, казанчетата са стари, изгоряли, трябва да се внимава, виждал съм спукани казанчета с компресор. В сервизите го правят така, но там имат опит с компресора и най-вече при тях времето е ценно.
Аз ти препоръчвам метода на самотека - изтегляш от казанчето старата течност, сипваш нова, слагаш на пробката на най-далечното колело прозрачно маркуче в шише, отваряш пробката и чакаш, пушиш цигари, пиеш бира, кола и т.н. След около 20 мин ще видиш, че течността, която излиза става чиста (различава се идеално), обезвъздушавате с някой помощник на педала и затваряш пробката. Павиш същото и с другите колелета, но там вече ще е доста по-бързо, защото течността в основната и най-дълга тръбичка вече е подменена. Междувременно наблюдаваш и доливаш течност в казанчето. При самотек може и да не се наложи обезвъздушаване, но аз винаги го правя за всеки случай.
2. Течността за твоята кола е м/у 700 и 900мл, но при обезвъздушаване може и да прехвърлиш литър, ти си направи сметка. Блата на оригиналната течност е 331.0 и е DOT4+, вземи си оригинална, с този блат няма афтърмаркет течност.
Този пост е редактиран от Bokouser: 12 юли 2017 - 21:04