Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Смяна на спирачна течност


  • Please log in to reply
13 мнения по тази тема

#1 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 юли 2017 - 19:43

Привет, понеже дойде време да сменям дисковете и накладките, реших да включа и спирачната течност към смяната. Въпросите ми са 2:
1) Колата няма SBC модула и изисква ли се нещо по специално (софтуерна намеса например) и ще има ли проблем да използвам нАучния метод с най-далечното колело и натискане на педала при смяната ?

2) Ще поръчвам части от дилър и течността също (DoT 4+). Въпросът ми е колко литра събира системата за да знам колко да поръчам. Смятам да източа изцяло старото.


Този пост е редактиран от Klimfilt: 12 юли 2017 - 19:43

  • 0

#2 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 202 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 12 юли 2017 - 20:11

С натискане на педала е трудна работа.
По добре изтегли всичко от казанчето с една спринцовка и маркуч от система ( от аптеката ), сипваш новата течност и на една капачка за казанчето, от някоя морга поставяш вентил за помпане на гуми, след което с компресора м/у 0.9-1.4 бара от най-далечно, към най-близко си подменяш спирачната течност. Ако колата е с ръчни скорости и на долната помпа на съединитела.

Спирачната течност на АТЕ и Текстар е прозрачна и по лесно се забелязва, когато избута старата.


  • 0

#3 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 12 юли 2017 - 21:01

Привет, понеже дойде време да сменям дисковете и накладките, реших да включа и спирачната течност към смяната. Въпросите ми са 2:
1) Колата няма SBC модула и изисква ли се нещо по специално (софтуерна намеса например) и ще има ли проблем да използвам нАучния метод с най-далечното колело и натискане на педала при смяната ?
2) Ще поръчвам части от дилър и течността също (DoT 4+). Въпросът ми е колко литра събира системата за да знам колко да поръчам. Смятам да източа изцяло старото.


1. Няма проблеми да ползваш нАучния метод с най-далечното колело. С преправена капачка и компресор става, но първо трябва да си осигуриш капачка, да я направиш, после е малко опасно ако пренадуеш с компресора, казанчетата са стари, изгоряли, трябва да се внимава, виждал съм спукани казанчета с компресор. В сервизите го правят така, но там имат опит с компресора и най-вече при тях времето е ценно.
Аз ти препоръчвам метода на самотека - изтегляш от казанчето старата течност, сипваш нова, слагаш на пробката на най-далечното колело прозрачно маркуче в шише, отваряш пробката и чакаш, пушиш цигари, пиеш бира, кола и т.н. След около 20 мин ще видиш, че течността, която излиза става чиста (различава се идеално), обезвъздушавате с някой помощник на педала и затваряш пробката. Павиш същото и с другите колелета, но там вече ще е доста по-бързо, защото течността в основната и най-дълга тръбичка вече е подменена. Междувременно наблюдаваш и доливаш течност в казанчето. При самотек може и да не се наложи обезвъздушаване, но аз винаги го правя за всеки случай.
2. Течността за твоята кола е м/у 700 и 900мл, но при обезвъздушаване може и да прехвърлиш литър, ти си направи сметка. Блата на оригиналната течност е 331.0 и е DOT4+, вземи си оригинална, с този блат няма афтърмаркет течност.

Този пост е редактиран от Bokouser: 12 юли 2017 - 21:04

  • 0

#4 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 юли 2017 - 21:04

По така описания начин ми се струва, че има опасност да попадне въздух в системата, а от там да се налага след това обезвъздушаване. А също така колата е на 11 години вече и съм срещал колеги със спукани казанчета. Колата е w164 и от тях има само автоматици, затова я пуснах темата в този раздел. Аз ще поръчам течност от дилър на мерцедес DOT 4+ със спецификация 331.0


  • 0

#5 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 юли 2017 - 21:17

1. Няма проблеми да ползваш нАучния метод с най-далечното колело. С преправена капачка и компресор става, но първо трябва да си осигуриш капачка, да я направиш, после е малко опасно ако пренадуеш с компресора, казанчетата са стари, изгоряли, трябва да се внимава, виждал съм спукани казанчета с компресор. В сервизите го правят така, но там имат опит с компресора и най-вече при тях времето е ценно.
Аз ти препоръчвам метода на самотека - изтегляш от казанчето старата течност, сипваш нова, слагаш на пробката на най-далечното колело прозрачно маркуче в шише, отваряш пробката и чакаш, пушиш цигари, пиеш бира, кола и т.н. След около 20 мин ще видиш, че течността, която излиза става чиста (различава се идеално), обезвъздушавате с някой помощник на педала и затваряш пробката. Павиш същото и с другите колелета, но там вече ще е доста по-бързо, защото течността в основната и най-дълга тръбичка вече е подменена. Междувременно наблюдаваш и доливаш течност в казанчето. При самотек може и да не се наложи обезвъздушаване, но аз винаги го правя за всеки случай.
2. Течността за твоята кола е м/у 700 и 900мл, но при обезвъздушаване може и да прехвърлиш литър, ти си направи сметка. Блата на оригиналната течност е 331.0 и е DOT4+, вземи си оригинална, с този блат няма афтърмаркет течност.

Честно казано се надявах да мина без обезвъздушаване на системата. Иначе да, източвам от казанчето каквото има, сипвам новата и аз лягам при задно дясно, отвивам пробката и гледам какво тече, докато другия помпа на педала, като гледа и да не остане празно казанчето, че тогава наново цялата операция. За това с компресора ми се струва доста занимавка и неоправдан риск, който ще ми спести всичко на всичко 1 час най-много...

Супер, надявах се да е до 1 литър. Понеже този нюкасълски дилър каза, че я има на разфасовки от по 1л. бутилката и парите са дооста прилични.
П.С. Гледам има разни Феби и Swag течности с този номер (000 989 08 07), което отговаря на 331.0 и е 4+, предполагам ако прехвърля литъра при смяната , няма да има голяма драма ако взема едно шише от 0.25л за да попълня липсите?


  • 0

#6 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 12 юли 2017 - 21:23

Не гледай какво пишат по шишетата Феби и Сваг, може би течността е подобна, сигурно го препоръчват за 331.0, но факта е, че нямат одобрение. Погледни в Bevo
В крайна сметка ако е за 100гр, знам ли

Честно казано се надявах да мина без обезвъздушаване на системата. Иначе да, източвам от казанчето каквото има, сипвам новата и аз лягам при задно дясно, отвивам пробката и гледам какво тече, докато другия помпа на педала, като гледа и да не остане празно казанчето, че тогава наново цялата операция...

Ако отвориш пробката и някой помпа на отворена пробка 100% ще вкарате въздух в системата. Пусни го на самотек без помпане. Накрая за всеки случай го обезвъздушете няколко пъти.
Защо те притеснява обезвъздушаването?

Този пост е редактиран от Bokouser: 12 юли 2017 - 21:29

  • 0

#7 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 12 юли 2017 - 21:31

В момента съм с феби, купих си и уред от китайците който мери процентите вода в течноста. С фебито свети зелено :) ще видим след година кск ще е :)


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
  • 0

#8 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 12 юли 2017 - 21:35

Можеш ли да дадеш линк на този уред, нямам представа как са го нарекли в eBay

П.С. Намерих

Този пост е редактиран от Bokouser: 12 юли 2017 - 21:42

  • 0

#9 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 юли 2017 - 21:48

Не гледай какво пишат по шишетата Феби и Сваг, може би течността е подобна, сигурно го препоръчват за 331.0, но факта е, че нямат одобрение. Погледни в Bevo
В крайна сметка ако е за 100гр, знам ли

Ако отвориш пробката и някой помпа на отворена пробка 100% ще вкарате въздух в системата. Пусни го на самотек без помпане. Накрая за всеки случай го обезвъздушете няколко пъти.
Защо те притеснява обезвъздушаването?

Да, видях в Бево, че няма нито една афтърмаркет фирма одобрение. Ама 100 грама ако са най-отгоре надали ще е кой знае какъв проблем. Но ще гледам да се вместя в 1 литър течност. Тъпото че като си отворих книжката и в раздел поддръжка си има описание кой сегмент колко масло побира и каква му е спецификацията. В сектора за спирачна течност пише само течност одобрена от МБ...

Аз защо останах с впечатление, че като изсмуча старата течност от казанчето и налея нова, след това като отвия пробката и почна да натискам педала, малко по-малко новата ще избута старата, като внимавам казанчето да не остане празно и постоянно доливам от новата течност. Така как бих могъл да вкарам въздух?
 


  • 0

#10 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 12 юли 2017 - 22:02

При пускане на педала ще засмуче въздух от пробката
  • 0

#11 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 202 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 12 юли 2017 - 22:39

С компресора е по бързо и по безопасно от старият изпитан метод с помпане на педала.
Настройва се компресора да работи до 1.4 бара. И в диапазона м/у 0.9 и 1.4 бара на въздуха, избутваш с новата течност старата. Като след всяко колело се допълва течност в казанчето. Не се налага да обезвъздушаваш нищо след това.

Предимства - по-бързо е, по-лесно е и не носи никакви рискове.

Смяната, чрез помпане на педала носи своите рискове. Ако не си сигурен в състоянието на помпата, по добре недей. С помпането на педала, помпата започва да работи на ново за нея място, защото до сега педала никога не е слизал до крайно положение и може да започне да пропуска спирачна течност м/у гумичките и оста на помпата и да стане така, че с новата сп.течност, на обезвъздушена система педала да пропадне до средата, а не да хваща високо горе и да се наложи да се сменя помпата след това.


  • 0

#12 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 12 юли 2017 - 22:39

Човече, става дума за спирачките и сигурността ти! Смени си течността в сервиз!

 

Струва 40 лева (течност и труд) и го прави човек, който си има понятие от процеса.


  • 0

#13 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 12 юли 2017 - 22:51

С компресора е по бързо и по безопасно от старият изпитан метод с помпане на педала.
Настройва се компресора да работи до 1.4 бара. И в диапазона м/у 0.9 и 1.4 бара на въздуха, избутваш с новата течност старата. Като след всяко колело се допълва течност в казанчето. Не се налага да обезвъздушаваш нищо след това.
Предимства - по-бързо е, по-лесно е и не носи никакви рискове.
Смяната, чрез помпане на педала носи своите рискове. Ако не си сигурен в състоянието на помпата, по добре недей. С помпането на педала, помпата започва да работи на ново за нея място, защото до сега педала никога не е слизал до крайно положение и може да започне да пропуска спирачна течност м/у гумичките и оста на помпата и да стане така, че с новата сп.течност, на обезвъздушена система педала да пропадне до средата, а не да хваща високо горе и да се наложи да се сменя помпата след това.

Ако въпросът е да се избяга от помпането, по-безопасен метод от самотека няма. Обезвъздушаването се прави за всеки случай, може и без него, по принцип въздух не би трябвало да влезе, един и същ е принципа с метода под налягане. Единственият минус е, че става по-бавно.

Този пост е редактиран от Bokouser: 13 юли 2017 - 06:58

  • 0

#14 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 юли 2017 - 08:00

Като цяло, да ако го прави сервиз ще ми спести време, труд и евентуални рискове. Но ако мога сам да си го направя, защо да не го ? Генерално ме интересуваше за вместимостта на системата и колко течност да купя, че да не се окаже по средата на смяната, че нямам достатъчно и тогава ще е весело... А дали с помпане или да си тече от самосебе си единственото което ме притеснява е времето. Както и да е, нека първо да си окомплектовам частите, защото освен изброените, ще има и друга работа по колата. И вече ако в сервиза имат опцията да сменят и спирачната течност направо ще им кажа и това да свършат, ако е толкова сложна смяната. Благодаря на отзовалите се и за съветите ви :)


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни